Reklama

Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc

Audi je pro mnohé synonymem pohonu všech kol, ani vrcholný model R8 jím ale nemusí být vybaven. Povedení RWS vypadá jako lákadlo pro nadšence, Harryho Metcalfa ale u srdce moc nevzalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc

16.9.2018 | Petr Prokopec

Audi je pro mnohé synonymem pohonu všech kol, ani vrcholný model R8 jím ale nemusí být vybaven. Povedení RWS vypadá jako lákadlo pro nadšence, Harryho Metcalfa ale u srdce moc nevzalo.

Možná si ještě vzpomenete na dobu, kdy Audi vyrukovalo s první generací svého prvního supersportu. R8 bylo po roce 2006 chváleno napříč světovými médii, a to se přitom jednalo „pouze“ o osmiválcovou verzi. Byť ta je mnohými za své vyvážené jízdní vlastnosti vyzdvihována i nad dražší, výkonnější a rychlejší desetiválcové provedení, které dorazilo v roce 2009. V obou případech přitom standardem byl pohon všech kol, což se u první generace nikdy nezměnilo. Nakonec pro mnohé Audi rovná se quattro, tak aby jej neměl vrcholný model.

Tohle ale už neplatí, neboť automobilka loni vyrukovala se zadokolkou. Ta má stejně jako zbytek nabídky své kořeny v sesterském Lamborghini Huracán, nicméně vůči italskému sporťáku byla produkce omezena jen na 999 kusů. Spousta fanoušků tak rázem začala vytahovat kapesníky s tím, že se na ně nejspíše nedostane. Má ale skutečně smysl truchlit? Na to má možná i poněkud překvapivou odpověď Harry Metcalfe.

Zakladatel a někdejší šéf britského magazínu Evo disponuje slušnou sbírkou aut, a tak odstartoval na Youtube kanál Harry's Garage, kde se věnuje právě svým supersportům. Minule ovšem zabrousil i k zemědělské technice a dnes se pro změnu vrací ke svým profesionálním kořenům, tedy k testům automobilů. Na Audi R8 RWS si přitom Harry cení hlavně zvuku pohonné jednotky, což je dáno i tím, že jde o jednoho z posledních atmosférických Mohykánů. A nedivíme se mu, i my jsme z ní kdysi byli unešeni.

Verze se zadním pohonem dostala do vínku 540 koní jako základní R8 s pohonem všech kol, nicméně díky zaměření pouze na zadní nápravu je o 50 kilo lehčí. Stovky se tak dočkáte za 3,7 sekundy, nejvyšší udávaná rychlost činí 320 km/h. Metcalfe kromě toho dodává, že motor lze vytáčet na 8 700 ot./min., což vám přeplňované jednotky povětšinou již neumožní. A za problém vlastně neshledává i dvouspojkový automat.

Hnací ústrojí je ale ve výsledku pomalu jediná oblast, jíž Harry hodnotí pozitivně. A to vlastně navíc jen ve chvílích, kdy se opájíte dynamikou. Nicméně problém může způsobit ve chvíli, kdy bydlíte ve čtvrti se sousedy náchylnými na hluk. Motor se totiž probouzí k životu s patřičným zaštěknutím, a následně se ještě hlasitěji rozvaluje, než se všechny válce zaběhnou a dají do nenucenější činnosti.

Audi přitom vůz osadilo jakýmsi tichým módem, který umí může hlasitost výfukového systému snížit. Ovšem stane se tak vždy až po zahřátí pohonné jednotky, což znamená, že ve chvílích, kdy jej potřebujete nejvíce, tichý režim nic nezmění. To je kardinální chyba, která si ovšem nezadá s dalšími. Ač se totiž Audi chlubí náskokem v technice, u R8 RWS jej příliš neukazuje. Místo toho si můžete užít pro Harryho až neuvěřitelného množství falešných průduchů - britský kolega vůbec nechápe, proč je jich na autě tolik.

Harry rovněž není nadšený z přeposilovaného řízení, které je dle něj stejně lehké jako u městského vozu se zapnutým parkovacím režimem. To je přitom problém pro sportovní auto schopné překonat magickou třístovku. I když je třeba dodat, že s nárůstem tempa vám volant v rukou pozvolna těžkne. Je to však umělé a stále ne dostačující. A vůz i přes absenci systému 4x4 nezatáčí lépe než čtyřkolka.

Mimo to R8 RWS tak trochu popírá skutečnost, že jde o supersport s motorem uprostřed, neboť na to má příliš vysoko usazenou čelní kapotu. Výhled ven z vozu tak připomene spíše Audi TT než třeba Hondu NSX, která na rozdíl od Audi ještě musela na přední nápravě ubytovat elektromotor. A nejtristnější zřejmě je, že mizerně je hodnocena kvalita jízdy, tedy zřejmě nejsilnější stránka původní R8.

Suma sumárum, pro nadšence zdánlivě stvořená verze vrcholného Audi to od Harryho Metcalfa pořádně schytala. Nicméně i tak byste o něm neměli smýšlet jako o špatném voze. Stále tu totiž máme jeho atmosférickou jednotku, která v myslích mnohých přebije jakýkoliv nedostatek, který navíc může být za problém považován jen samotným Metcalfem. I tak je škoda, že si značka se zadokolkou více nepohrála, zvláště když se nové generace R8 již nemáme dočkat...

Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 1 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 01Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 2 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 02Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 3 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 03Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 4 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 04Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 5 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 05Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 6 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 06Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 7 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 07Slavný novinář strhal nové vrcholné Audi se zadním pohonem. Chválí jen jednu věc - 8 - Audi R8 V10 RWS 2018 Harrys Garage videoscreen 08
Harry Metcalfe nebyl z nového Audi R8 RWS s pohonem zadních kol zrovna nadšený, oproti čtyřkolce moc dobrého navíc nenabízí

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama