Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Soumrak dieselů se blíží, připustil šéf VW. Konec TDI to ale zatím neznamená
6.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Příští Golf BlueMotion přepřáhne na benzín a elektriku. Chystané Polo pak zřejmě bude posledním mini VW s dieselem pod kapotou.
Chystanou osmou generaci Volkswagenu Golf jsme si nedávno připomněli v souvislosti s novými detaily k verzi GTI. Ta by měla dorazit v roce 2020, dvanáct měsíců po základním modelu, se 48voltovým elektrickým okruhem pod kapotou. Tím se zní stane tzv. mild-hybrid, který by celkově mohl disponovat zhruba 265 koňmi. Spotřeba a emise CO2 však zamíří výrazně pod úroveň stávající provedení, které se musí spoléhat pouze na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI.
GTI ovšem nebude jediným vozem v budoucí nabídce s 48 voltovým elektrickým okruhem. Dále jej dostane i varianta BlueMotion, kterou tak čeká zásadní změna strategie. Až dosud Volkswagen u těchto verzí používal zejména dieselové motory, které doplnily pneumatiky s nízkým valivým odporem a speciální oleje s nízkou viskozitou. Maloobjemové motory TDI však budou do budoucna pro daný segment příliš drahé.
V tomto smyslu se vyjádřil i šéf Volkswagenu Dr. Herbert Diess, který ovšem zároveň vyvrátil spekulace, dle kterých by německá automobilka na „naftožrouty“ zcela zanevřela. Nabízet je bude i nadále, neboť na některých trzích jsou velmi důležité, ovšem svou cenu budou mít především pro zákazníky, kteří počítají s vysokým ročním nájezdem. Právě pro tyto lidi zůstanou dieselové Golfy „nejekonomičtější volbou“.
„Ovšem 48voltový okruh vám umožní recyklovat energii mnohem účinněji než 12voltový a umožní provozovat vůz s elektromotorem o výkonu 12 až 16 koní při mnohem nižších nákladech, než je tomu u dnešních plnohodnotných hybridů. Pro ty, kdo řídí převážně ve městech, nebo najedou ročně zhruba 15 tisíc kilometrů, bude nové řešení, tedy ony mild-hybridy, mnohem lepší volbou,“ dodal k tématu Diess.
Slova šéfa značky vzbudila spekulace o použití dieselových motorů u menších modelů, než je Golf, zejména u příští generace hatchbacku Polo. Ta šestá, která dorazí ještě letos, je samozřejmě dostane, ostatně 1,6litrový agregát používá i spřízněný Seat Ibiza. S ukončením životních cyklů těchto vozů by ale motory TDI z daného segmentu skutečně mohly zmizet, zvláště pokud Volkswagen nutně přepřáhne na větší objem.
„Tento segment trhu je zvláště citlivý na ceny a jelikož diesely se budou stávat dražšími a dražšími, smysl skutečně budou mít pouze pro ty zákazníky, kteří cestují na dlouhé vzdálenosti. Většina vozů této kategorie ale najede zhruba 50 kilometrů denně,“ naznačil nevyhnutelné Diess. Zdá se tedy, že soumrak dieselů, o kterém se v poslední době mluví, skutečně přichází, zejména v nejnižších obchodních třídách.
Řešením dle Diesse nejsou ani diesel-elektrické vozy, ty by ostatně cenu vyšponovaly ještě výše. „Naftožrouti“ tedy nejspíše zůstanou vyhrazeni pouze větším modelům, u kterých bude možné vyšší ceny lépe ospravedlnit. Ty menší ale budou stále častěji sázet na benzin-elektrické ústrojí, a to jak ve formě mild-hybridů, tak i komplikovanějších a tedy dražších plug-in hybridů.
Osmá generace Volkswagenu Golf vsadí na 48voltový elektrický okruh...
...který pod kapotou nejspíše doplní motor 1,5 TSI Evo, jímž disponuje faceliftovaný Volkswagen Golf
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 6 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 18:41 - řidičBOB
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova