Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Také motory Lady trápila spotřeba oleje. Ve srovnání s VW to vyřešila s grácií
11.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Člověk by čekal, že automobilka jako Lada bude k podobném problému přistupovat liknavě a VW naopak co nejotevřeněji. Realita je ale opačná.
V předloňském roce vyvrcholilo dění okolo problémů motorů TSI a TSFI se spotřebou oleje. U rodiny benzínových pohonných jednotek EA888 se projevila konstrukční chyba, kvůli které tyto motory konzumovaly olej tempem známým u motorů se staticícovými proběhy. Na vině byly malé drážky pro pístní kroužky, které si vynutily jejich neobvyklý tvar, aby byl vůbec umožněn jejich pohyb. Náprava pak sice přišla v podobě nových kroužků, pístů i ojnic, jenže k majitelům problémových jednotek koncernu VW příliš vstřícný nebyl.
V USA si zákazníci vynutili hromadné řešení vedoucí nezřídka i k výměně celých motorů, v Evropě jsou kauzy řešeny jednotlivě. A jak víme od našich čtenářů, přístup automobilky má daleko k: „Ano, pokazili jsme to, ale dáme to dohromady.” Lidé musí procházet komplikovaným martyriem dokazování spotřeby oleje toho kterého motoru (v servisu je po výměně zapečetěn a je zkoumán reálný úbytek za určitý počet najetých km), který musí být vyšší než dovolují záruční podmínky. A ty hovoří klidně o 1 litru oleje na 1 000 km jako o možné spotřebě.
Ve světle těchto skutečností se podobný problém ruského AvtoVAZu - a jeho řešení - jeví jako z jiného světa. Čtyřválcové motory 1,8 instalované pod kapotou Lady Vesta a X-Ray si dle informací dotčených majitelů řekly o deci až dvě oleje na tisíc kilometrů. To by za normální označil nejen VW, ale snad všechny významné automobilky, pro majitele Lad to ale byl problém. A pro samotný AvtoVAZ kupodivu také.
Automobilka přiznala, že v 1,8litrových motorech začala v určitý moment používat nový typ pístů s kratšími sukénkami bez dalších úprav motoru. Kvůli tomu docházelo k prosakování oleje do spalovací komory a tedy k jeho spalování. Firma tak musela přistoupit k řadě modifikací, kdy nejdůležitější změnou byla úprava konstrukce a použitého materiálu u gufer v hlavách motorů. Další modifikací je úprava odvětrávání bloku motoru, což zredukovalo tlak. Ve finále pak AvtoVAZ ještě zvýšil kontrolu kvality na montážní lince, kde dochází ke skládání hlavy válců.
Podle klubu majitelů Lad Vesta se díky všem těmto krokům povedlo zabránit jak nadměrné spotřebě oleje, tak i deformacím motorů, ke kterým v důsledku zmíněného též docházelo. A majitelům jsou problematické motory opravovány v rámci záruky. Že by si koncern VW mohl vzít příklad v Rusku, jak řešit podobné potíže?
Motory 1,8 v Ladách Vesta a X-Ray trápila spotřeba oleje až 2 deci na 1 000 km. Automobilka připustila, že to je problém a napravila jej. Kdo by to byl čekal?
Lada Vesta, zde osazená motorem 1,6, u toho se problém neobjevil
Zdroj: Lada Vesta Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový levný kombík Lady předčasně odhalil únik patentových obrázků. Divným jménem odrazuje, cenou by měl lákat
29.2.2024 - Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry