Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tato nenápadná Škoda Superb skrývá 380 koní. Je na prodej, i s další zvláštností
25.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Do velmi nenápadného balení se rozhodl vměstnat 380 koní první majitel tohoto Superbu Combi. Úpravu neodbyl, moc toho s autem nenajel a teď ho prodává.
Auto s výkonem blížícím se 400 koním není nic tuctového, zvláště má-li jít o kombík střední třídy. Mezí novými vozy s podobným požadavkem uspějete jen u Audi, které vám naservíruje zbrusu novou RS4 Avant (450 koní), nebo u Mercedesu, který vyrábí kombi C63 AMG (i přes 500 koní). Jinde vcelku ostrouháte - takové BMW dělá nanejvýš model 340i Touring (326 koní) a i Audi S4 Avant je o dost níž (354 koní). Navíc jsou to všechno automobily prestižních značek, které budou kde komu trnem v oku - od sousedu po policii.
Pokud tedy po takovém autě toužíte a nápadné balení je na obtíž, musíte si jej stvořit sami. Přesně to napadlo jednoho Nizozemce, který si v roce 2013 pořídil tehdejší Škodu Superb Combi. Z druhé generace vozu chtěl od začátku udělat jakési podomácku vyrobené RS, které automobilka nenabízela a nenabízí. Kupodivu nesáhl po variantě 3,6 V6 FSI, která k něčemu takovému nemá daleko už z továrny, ale po verzi vybavené dvoulitrovým benzinovým turbem.
Na první pohled nesmysl, ale hned na ten druhý pochopitelná věc. I motor 3,6 V6 lze upravovat a vydolovat z něj klidně přes 500 koní, v takovém případě jsou ale nezbytné dramatické modifikace za dramatické ceny. Doplnit V6 přeplňováním bude stát u profíků několik set tisíc a to u pořád relativně dostupné škodovky trochu ztrácí kouzlo. Motor 2,0 TSI už přeplňování má a jeho úpravy na nesrovnatelně vyšší výkony jsou mnohem jednodušší. Navíc samotné auto přijde citelně levnĚji.
Právě po této cestě se tedy majitel vydal, bylo to ale naposledy, kdy „šetřil”. Vůz svěřil firmám JD Engineering a TVS Engineering, které motoru nadělily nové turbo, jiné sací i výfukové potrubí či výkonnější mezichladič stlačeného vzduchu. A protože tento vůz je osazen dvouspojkovým automatem DSG, dopřály mu závodní spojky. Všechno pak okořenil nový software motoru i převodovky a i když s autem jsme nejeli, není těžké věřit prodávajícímu, že úprava byla provedena velmi odborně a auto dokáže s vyšším výkonem krátkodobě i dlouhodobě pracovat bez problémů.
Tím výkonem je 279 kW (380 koní), což je ba Superb Combi pořádná nálož. Auto navíc zůstalo zvnějšku zcela sériové a snad jen poněkud trapné (třebaže tady ne až tak nemístné) nálepky RS naznačují, s čím máte tu čest. Jinak budete muset mít už velmi schopný stroj, aby vám tento kombík neukázal záda.
Zcela sériový zůstal i vnitřek, zaujala nás jen jedna vychytávka - uzamykatelný kryt navigačního systému. Všichni víme, že palubní systémy se ze Superbů II kradly jak na běžícím pásu a omluvte mou neznalosti pokud se z podobné ochrany stalo něco běžného i u nás. Ale sám jsem ji na autě nikdy neviděl, a tak hodnotím pohled na jakousi kopuli se zámkem uprostřed palubky jako docela bizarní.
Majitel toto auto zjevně moc nevyužíval, za necelých 5 let má najeto jen 73 tisíc km. Vypadá navíc perfektně zvenčí i zevnitř a jak jsme zmínili, je na prodej. Nevyjde úplně levně, 26 350 Eur u holandského prodejnce znamená skoro 670 tisíc Kč. Ale kdo vám nabídne nenápadný, 380koňový kombík s obrovským vnitřním prostorem i velmi bohatou výbavou za takové peníze? S ohledem na profesionální úpravu i zjevnou péči majitele to leckdo nemusí považovat za špatnou nabídku...






































Tento nenápadný, tmavě hnědý Superb Combi skrývá ve svých útrobách 380 koní výkonu. A je na prodej
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 4 hodinamiMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 10 hodinamiLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před hodinou„Designové návrhy od AI jsou z 99 % na ho...,” prohlásil šéfdesignér Mercedesu. Copak asi říká na ty svoje?
před 3 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
před 4 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
před 6 hodinamiKdyž už, tak už: Ford ohlásil svou už 110. letošní svolávací akci. Týká se skoro 1,5 milionu aut, firma o problému ví už 10 let
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva