Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován

Nejen na specifický rekord Porsche, ale i na ještě specifičtější prvenství Škody má na Nordschleife spadeno americká Tesla. Pokořit ho nebude problém, s uznáním to bude složitější, jak ukazuje už situace z Laguna Seca.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován

13.9.2019 | Petr Prokopec

Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen na specifický rekord Porsche, ale i na ještě specifičtější prvenství Škody má na Nordschleife spadeno americká Tesla. Pokořit ho nebude problém, s uznáním to bude složitější, jak ukazuje už situace z Laguna Seca.

Teslou na Ringu jsme se zabývali naposledy včera. Přesto se k jejím současným aktivitám musíme vrátit, neboť známy jsou nové zajímavé skutečnosti. Elon Musk opětovně úřadoval na Twitteru, kde zmínil, že Model S je osazen sedmi sedadly. Díky tomu je nad slunce jasné, že minimálně jeden rekord v pohoří Eifel stroj Tesly pokoří snadno. Jen nemusí jít o čas Porsche Taycan, jež Severní smyčku obkroužilo za 7 minut a 42 sekund.

Poněkud svérázným rekordem v kategorii sedmimístných aut se loni pochlubila Škoda, která na trať vyslala Kodiaq RS. A dodnes nebyl překonán. SUV osazené dvakrát přeplňovaným turbodieselem mělo za volantem dokonce „Královnu Ringu“ Sabine Schmitz, která okruh zajela za 9 minut a 29,84 sekundy. Tím ovšem víceméně překonala jen nejlepší dodávky, nakonec i do těch se nezřídka vejde sedm nebo i více lidí.

Dá se předpokládat, že Model S bude o poznání rychlejší než české SUV, i kdyby nejel naplno. Vůz, který Američané přitáhli na Ring nicméně zdaleka není sériový - dočkal se rozšířených blatníků, pod které zamířila odlehčená kola se semi slicky Michelin Sport Pilot Cup 2 R, či zadního spoileru, ale nového hnacího ústrojí. Musk dále na Twitteru uvedl, že provedení P100D+ není osazeno dosud standardně dodávanými dvěma elektromotory, místo toho se chlubí verzí Plaid se třemi jednotkami, kterou dostane třeba příští Tesla Roadster.

Dočkat bychom se tedy měli vozu, který ve zrychlení na stovku překoná vše, co momentálně jezdí po Zemi. Otázkou však je, zda ve zběsilém tempu zvládne celých 21 kilometrů. Aby ovšem Tesla naznačila, že možné to skutečně je, vyrukovala s novým videem, které mapuje počínání prototypu na okruhu Laguna Seca. Ten varianta se třemi elektromotory a upraveným podvozkem zajela za 1 minutu a 36,555 sekundy, což má být nový rekord. Situace je ale i tady složitější.

Jednak nejde o nejrychlejší čas, jaký je s legendární „vývrtkou“ spojen, Tesla je „pouze“ nejrychlejším sedanem, neboť o jednu sekundu překonala Jaguar XE SV Project 8. Dvoudvířka už jsou rychlejší, lepší čas má například i relativně obyčejné Porsche 911 Carrera S generace 991.2 (tedy faceliftované provedení), které je o chlup rychlejší (1:36,44). Aktuálně ale výkon Tesly není žádným oficiálním rekordem, neboť automobilka nepožádala okruh Laguna Seca o uznání a tedy nezávislé posouzení udávaného času. Existuje pouze video, které může a nemusí být průkazné.

Tím nechceme Teslu nijak shazovat, jen to ukazuje, jak složitý svět „oficiálních rekordů” je i po stránce formalit, na které si ve Fremontu nikdy příliš nepotrpěli. Největší potíž ale pořád je v tom, s čím se vůbec Tesla o rekordy uchází - zatímco Porsche na Ring vyslalo Taycan, jaký si už nyní může objednat kdokoli, Tesla zkouší štěstí s vozem, který byl už na pohled změněn v nespočtu ohledů a úplně jiné má i „vnitřnosti”. Automobilka samozřejmě může říci, že takové auto pošle do výroby, ale postup „udělej rekord a pak ho zkus legitimizovat” nám zní mnohem méně přesvědčivé než „udělej auto a pak s ním zkus zajet rekord”. Nikde navíc pořád není psáno, že Tesla Taycan překoná, protože... Nürburgring je Nürburgring.

Tato fakta samozřejmě ví i Musk, a právě proto Model S vypravený na Ring nejspíše dostal oněch sedm sedadel. Pokud se nepovede překonat Taycan, vždy si z pohoří Eifel odveze alespoň nějaké prvenství. Ovšem, skalp Škody jistě nemá zdaleka takovou hodnotu jako porážka přímo konkurenčního stroje Porsche a také ten bude zpochybňován, protože auto značky pro tento účel vypadá tak, jak vypadá. Více uvidíme brzy, Tesla si již na sobotu 21. září zamluvila půlhodinové okno, během kterého se chce o rekord pokusit. Zatím není jisté, zda u toho bude i Nico Rosberg, ani ten nakonec přes své nepochybné schopnosti neplatí za specialistu na Nordschleife.


Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 1 - Tesla Model S P100D Plus 2019 nove detaily 01
Tesla zveřejnila čas z okruhu Laguna Seca...

Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 2 - Tesla Model S P100D Plus 2019 nove detaily 02Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 3 - Tesla Model S P100D Plus 2019 nove detaily 03
...zatímco Elon Musk dodal, že verze P100D+ dostala třímotorové pohonné ústrojí a sedm sedadel

Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 4 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 01Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 5 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 05Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 6 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 08Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 7 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 10Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 8 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 11Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 9 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 13Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 10 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 14Tesla chce na Ringu překonat také rekord Škody, i ten ale bude jistě zpochybňován - 11 - Tesla Model S P100D Plus 2019 prvni sada 15
Od dosud nabízených verzí se tedy neliší pouze odhlečenými koly, semi-slicky či upraveným bodykitem

Zdroje: Tesla, Elon Musk@Twitter, Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše