Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV

Vzbudil velký povyk, automobilového experta TÜV ale nechává chladným. Je podle něj absolutně nemožné, aby pick-up Tesly v podobě jakkoli blízké té stávající získal schválení pro provoz v EU.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV

16.12.2019 | Petr Prokopec

Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vzbudil velký povyk, automobilového experta TÜV ale nechává chladným. Je podle něj absolutně nemožné, aby pick-up Tesly v podobě jakkoli blízké té stávající získal schválení pro provoz v EU.

Kolem pick-upu Tesly je neustále živo, jakkoliv od premiéry uplynulo již více než 14 dnů. A do zahájení výroby pro změnu zbývá několik let. Elon Musk přitom pravidelně informuje o navyšujícím se počtu předobjednávek, nicméně ty jsou nezávazné a s ohledem na pouze vratné 100dolarové zálohy i vcelku nevýznamné. Za to nakonec podle automobilového experta Stefana Tellera ze společnosti SGS-TÜV Saar mohou být rádi hlavně Evropané, protože šance, že se Cybertruck vůbec dostane na starý kontinent, se podle něj limitně blíží nule.

Teller poukazuje na skutečnost, že elektrický pick-up by ve své současné formě byl na evropských silnicích nelegální. Dáno je to rozdílnosti mezi americkým a místním přístupem, neboť v zámoří nejsou podmínky pro homologaci nových aut pro povoz tak přísné. V Evropě je výslovně definovaná podoba desítek detailů, které Cybertruck nemá šanci splnit. Tesla by je tak musela zásadně předělat, poté by ale stěží byla tím, čím je dnes.

V tomto ohledu je nutné dodat, že novinka Tesly není titulována jako koncept, ale jako předprodukční auto. Cestou do sériové výroby se beztak ještě změní. stěží ale půjde o něco zásadního. Zejména si nedovedeme představit, že by se vůz zbavil své silné karoserie schopné odolat ranám kladivem a mimo jiné kvůli tomu bude v Evropě nehomologovatelný.

Aby mohlo dojít na evropské schválení pro provoz, musely by dle Tellera být učiněny „výrazné modifikace základní struktury“. Týká se to zejména čelní části, která musí být na starém kontinentu koncipována tak, aby pohltila energii při nárazu. Jak jsme však již zmínili, Cybertruck byl osazen velmi tuhými panely karoserie, které nepohltí naprosto nic, ale naopak veškerou energii přesunou směrem do kabiny. Vyrovnat se s ní tedy bude muset posádka, což by mohlo vést k fatálním obětem.

Totéž lze zmínit v souvislosti s ochranou chodců, kterou americké předpisy vůbec neřeší, ty evropské ale už léta ovlivňují podobu celých přídí aut. V případě kolize totiž Cybertruck nedisponuje panely, které by zvládly zmírnit následky případných zranění. „Předek aut nesmí být tuhý. Nárazník a kapota musí zvládnout absorbovat energii, aby ochránily chodce,“ dodává Teller. Pokud tedy Tesla chce nabídnout svou novinku také na kontinentu, který klade na elektrifikaci enormní důraz, bude muset vyvinout prakticky nový vůz. A na to při místní „popularitě” pick-upů pochybujeme, že kdy dojde.


Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 1 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 01Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 2 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 02Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 3 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 03Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 4 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 04Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 5 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 05Tesla Cybertruck nemá šanci být v Evropě legální, říká automobilový expert TÜV - 6 - Tesla Cybertruck 2019 oficialni sada 06
V této formě Tesla Cybertruck na evropské silnice nemůže v žádném případě, problémem je mimo jiné příliš tuhá karoserie

Zdroj: AutomobilWoche

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.