Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesle se nedaří ustát ani drobný růst prodejů. Co asi přijde s Model 3?
15.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Do servisu Tesly je potřeba se objednávat tři až čtyři týdny dopředu, podobně dlouho se čeká i na opravy závad. A majitelům dochází trpělivost.
Tesla neustále navyšuje počty vyráběných aut, v druhé půlce roku plánuje vyrobit 50 tisíc kusů. I se zvyšujícím se rozsahem výroby je zisková jen díky dotacím, a to ještě jen trochu, ovšem vysoké náklady ospravedlňuje investicemi do rozšiřování výroby, vývoje novinek a stavby gigatovárny.
A vskutku, výroba a prodeje rostou poměrně rychlým tempem, což ovšem přináší další, druhotné problémy - na servis čekají majitelé vozů Tesla týdny. V případě předem naplánovaných servisních prohlídek to není tak velký problém, ale dlouhé čekací lhůty se objevují i v případě nutných oprav auta, a to nejen v Dánsku, ale i v USA, domovině Tesly.
Spolehlivost především prvních modelových let Modelu S není dobrá a Model X na tom není o tolik lépe; obě auta trápí mimo jiné problémy s elektronikou. A když máte čekat na servis dva či tři týdny a nemáte jiné auto, může to pochopitelně znamenat vážný problém.
Ethan Shapiro, projektový manažer v IT firmě na Floridě, si koupil Model S v lednu roku 2013 a v roce 2015 ho vyměnil za Model X. U Modelu S prý byly opravy prováděny hned. „Nyní, když společnost roste, se servisem jsou problémy,” říká. Na opravu okna, které se nezavíralo úplně, čekal 10 dnů. „To je opravdu dlouho na auto za 130 tisíc dolarů,” komentuje.
Chris Terry z Denveru čekal na opravu prasklého čelního skla dokonce 5 týdnů. Tesla má 61 servisních center ve 24 amerických státech,na druhou stranu prodala jen v USA desetitisíce aut. Na webu svém slibuje otevřít 10 dalších, ovšem neupřesňuje kdy. „Tesla říká, že její auta jsou tak pokročilá, že chce mít přísnou kontrolu nad jejich servisem,” říká Karl Brauer z organizace Kelley Blue Book.
Jenže čím víc aut bude jezdit, tím větší tyhle problémy budou, dodává Brauer, a říká, že podle něj má většina majitelů Tesly ještě další auta a jsou k této automobilce shovívavější. Ethan Shapiro uvádí, že si není jistý, zda se Tesla snaží něco s konstantními problémy servisů dělat, či zda si je jich vůbec vědoma. „Nemyslím si, že to vedou v patrnosti. Zákazníkům nic neříkají,” vyjadřuje Shapiro své obavy.
Podle Michaela Dunna, prezidenta analytické firmy Dunne Automotive, s tímhle velká část zákazníků Tesly počítá. „Nebudu sám, když řeknu, že mnoho majitelů vozů Tesla do toho jdou s otevřenýma očima a vědí, že jsou součástí prvního průlomu elektromobilů,” říká Dunne. On sám musel čekat tři týdny na rutinní servisní prohlídku svého Modelu S v San Diegu.
„Kdybych jezdil Mercedesem, možná bych měl vyšší nároky,” přemýšlí Dunne. Personál Tesly je prý zavalen prací, ale stále se s nimi jedná příjemně, dodává. Výše zmíněný Chris Terry také říká, že Teslu má i přesto stále rád, jen je uvážlivý, když má doporučit tuhle automobilku lidem, kteří očekávají služby na úrovni velkých, zavedených automobilek.
Modely S a X jsou stále poměrně luxusní auta a člověk by očekával, že jejich majitelé budou mít v garáži ještě další auta, kterými můžou jezdit, když je jejich Tesla nepojízdná. Jakmile se ale dostane do masové výroby Model 3, u kterého je pro jeho nižší cenu pravděpodobnější, že bude jediným autem v domácnosti, dlouhé čekací doby na servis se můžou stát mnohem vážnějším problémem.
Navzdory tomu se Tesla stále snaží zvyšovat své prodeje - pochopitelně, jako každá firma. Jedním z lákadel pro stávající zákazníky, aby doporučovali Teslu svým známým, je speciální edice Powerwallu 2.0. Je červená a jsou na ní podpisy Elona Muska, šéfinženýra JB Straubela a šéfdesignéra Franze von Holzhausena. Jestli jsou vlastnoruční nebo to je potisk, nevíme, ale můžete ji získat, když si Teslu koupí 7 a více lidí na vaše doporučení.
Na servis se čeká dlouho (ilustrační foto)...
...ale když Teslu doporučíte sedmi lidem, dostanete červený Powerwall s podpisem Elona Muska
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva