Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazníci Tesly čekají v Dánsku na servis až 3 měsíce, i když jsou prodeje u dna
12.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Model S byl v Dánsku v prosinci 2015 vůbec nejprodávanějším autem, pak prodeje skokově klesly. I jeden dobrý měsíc ale stačil, aby servisy nestíhaly.
Servisní centra Tesly v Dánsku zoufale nestíhají obsloužit všechny své zákazníky, a to i kvůli masivnímu nárůstu počtu vozů Tesla v Dánsku na konci roku 2015. Na servis se čeká 2 až 3 měsíce. Běžně by to byla pro automobilku dobrá zpráva a mohla by stavět další servisy, jenže za onen masivní nárůst nelze poděkovat kvalitám vozů Tesla ani marketingu automobilky, nýbrž dánským zákonům. A ze stejného důvodu prodeje se začátkem roku 2016 spadly blízko nule, takže rozvíjet dále zázemí značky na tomto trhu je velmi obtížné.
Tesla má v Dánsku dvě servisní centra, v Kodani a v Aarhusu, jak ukazuje její web. Jejich kapacita byla dostačující, když v Dánsku jezdilo asi tisíc vozů. Stačila obsluhovat zákazníky i při přírůstku zhruba 250 aut každé čtvrtletí. Jenže vloni na podzim dánská vláda oznámila, že elektromobily přestanou být daňově zvýhodňovány, což pro Teslu Model S znamená téměř trojnásobný nárůst ceny. A v takové chvíli přestane být pochopitelně pro řadu zákazníků zajímavá.
S tímto záměrem přišla tehdy nová dánská vláda. Do roku 2020 mají být na elektromobily zavedeny úplně stejné daně jako na všechna ostatní auta. To jest 105 % z ceny auta do 76 400 DKK (cca 277 tisíc Kč), a pokud je auto dražší, je daň 105 % z prvních 76 400 DKK a ze zbytku částky nad tuto hranici je to 180 %. Tato vláda také zrušila plány na to, aby se Dánsko stalo zemí bez potřeby fosilních paliv do roku 2050.
Daně na elektromobily začaly být zaváděny od roku 2016, což znamenalo obrovský nárůst poptávky po Tesle Model S v posledních měsících roku 2015. Byl tak velký, že se Model S stal v prosinci nejprodávanějsím autem v Dánsku vůbec, i mezi konvenčními vozy. Prodalo se ho 1 249 kusů a byl tak s náskokem první před Peugeotem 208, který si pořídilo 903 lidí. Za celé třetí čtvrtletí roku 2015 Tesla v Dánsku dodala zákazníkům 1 887 aut, tj. o 1 552 více než v druhém kvartále.
Nic z těchto čísel nejsou překlepy, Dánové prostě chtěli koupit Model S ještě před růstem jeho ceny. Zcela podle očekávání pak se začátkem roku 2016 prodeje zmizely. Do 10. srpna bylo v Dánsku prodáno jen 49 Modelů S a údajně „pár tuctů” Model X. Ty ale byly jistě objednány ještě za starých podmínek, takže i jejich prodeje nejspíš budou klesat. Z tohoto důvodu se Tesle nechce budovat další servisní centra, protože to pro ni znamená náklady, které se budou vracet obtížně, jsou-li v dané zemi prodeje takhle mizerné.
A pochopitelně, musíte-li čekat dva až tři měsíce na servis, jako zákazníka vás to nepotěší. Pravidelné servisní prohlídky se dají naplánovat, ale Tesla Model S zrovna nevyniká spolehlivostí a mít dva tři měsíce nepojízdné auto není žádný med, zejména pokud máte kvůli ohromným daním jen jedno.
Důvěra ve značku Tesla tedy v Dánsku povážlivě klesá, i když jsou majitelé s vozy jako takovými spokojeni; problémem je „jen” servis. Někteří majitelé údajně vozí své Tesly na servis do Německa; Dánsku nejbližší servis Tesly je v Hamburku. Podle mluvčího Tesly značka pracuje na zdvojnásobení kapacity svých dvou existujících servisních center v Dánsku, takže vyhlídky na zlepšení tu jsou, dostat se z 2 až 3 měsíců na obvyklejší... 2 až 3 dny bude ale obtížné.
Na tomto místě by se co nejdříve ráda viděla spousta zákazníků Tesly v Dánsku, mají smůlu
Tesla v Dánsku může být zdrojem bolehlavu, pokud se pokazí. Servisy nestíhají
Zdroje: Electrek.co poprvé a podruhé, Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva