Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost

9.8.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Žádné Ferrari není obyčejné a o tomto to platí dvojnásob. Je na prodej a jeho provedení je pořád kouzelné, býval to však světový unikát.

Aukční dům RM Sotheby's nebude na počátku září dražit v Londýně pouze nikdy nejetou Mazdu RX-7 Evo postavenou na míru skupiny B, ale také Ferrari Enzo. Tedy na první pohled možná ne až tak výjimečný vůz, pár na prodej je jich na světě prakticky neustále. Nicméně pouze tento exemplář se šasí č. 136085 není „jen” výjimečný, je mimořádně výjimečný. Jako jediný na světě byl ve výrobě obdařen barvou Matt Titanio Extra Campionario, tedy speciálním odstínem matně šedé.

Pokud si v této chvíli začínáte mnout oči, můžete s tím přestat, špatně skutečně nevidíte. A ani my jsme neudělali chybu. Tu podle nás udělal spíše blíže nejmenovaný asijský těžařský magnát, který vůz v roce 2008 odkoupil od Prince Akima, člena královské rodiny ze Středního východu, jenž ovšem žije v Londýně. Nový vlastník se totiž rozhodl, že unikátní barvu změní na modrý odstín Tour de France. Tím ovšem z Ferrari Enzo udělal tak trochu tuctovku.

Dobrá, označení „tuctovka“ je přehnané. Nicméně i přesto je světové unikum to tam. Modrý odstín Tour de France totiž dostaly dva exempláře přímo v továrně, přičemž jeden zamířil do Švýcarska, druhý do Monaka. Kromě toho byl touto barvou ještě přelakován jeden kus ve Spojených státech, aktuálně nabízené provedení je tak číslem čtyři. To je pořád výjimečné, ale už ne jedinečné.

I přes tento „handicap“ se ovšem neočekává, že by se Enzo prodalo levně. Odhad předpokládané ceny v aukci sice chybí, nicméně za méně než 2 miliony Eur (cca 52,2 milionu korun) toto modré Ferrari majitele nezmění. Zvláště když má certifikaci automobilky, jenž zaručuje špičkovou kvalitu. Kromě toho nebylo i přes vícero majitelů zrovna každodenně provozováno, najeto má totiž 8 884 kilometrů.

S modrým exteriérem je přitom spojen interiér čalounění kůží v odstínu Pelle Cuoio, zatímco pod kapotou lze očekávat atmosférický dvanáctiválec. Ten bez jakéhokoliv dopingu - až už v podobě přeplňování či elektromotoru - dává k dobru 660 koní a 657 Nm točivého momentu, s nimiž Enzo zvládne sprint na stovku za 3,14 sekundy a nejvyšší rychlost 355 km/h.

Vyjma výše zmíněného můžete počítat s veškerou dokumentací i sadou originálního nářadí. Tím nám ale informace o tomto voze končí, pročež dodáme už jen jednu všeobecnou. Ta se týká produkční kvóty, která původně činila 399 kusů. Ferrari ale posléze vyrobilo ještě jeden pro charitu a následně i 50 dalších na přání zákazníků. Celkem jich tedy vzniklo 450, prý. Někteří ovšem tvrdí, že automobilka aut vyrobila ještě více a těmito čísly mlží. To je ale jen spekulace....

Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 1 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 01Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 2 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 02Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 3 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 03Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 4 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 04Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 5 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 05Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 6 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 06Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 7 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 07Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 8 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 08Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 9 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 09Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 10 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 10Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 11 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 11Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 12 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 12Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 13 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 13Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 14 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 14Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 15 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 15Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 16 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 16Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 17 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 17
Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 18 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 18Toto Ferrari bývalo světový unikát, druhý majitel ho ale připravil o výjimečnost - 19 - Ferrari Enzo Tour de France Blu 19
Toto Ferrari Enzo původně zdobil unikátní matně šedý lak. Druhý majitel ale nechal karoserii vyvést v odstínu Tour de France, čímž výjimečnost tohoto vozu lehce utrpěla

Zdroj: RM Sotheby's

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše