Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je teď daleko nejdražší VW Golf v prodeji, přitom nemá ani zadní sedadla
3.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf není vysloveně levné auto, jako nový se ale běžně prodává za statisíce Kč. Na tento a pár dalších vám ale dnes nebude stačit ani milion, zdaleka.
V Evropě nenajdeme větší automobilový bestseller, než je Volkswagen Golf. Jeho nadvláda je tak obrovská, že pokořitele kterékoli z jeho generací spočítáme na prstech jedné ruky. Taková pozice na trhu se obvykle nepojí s vysokou cenou, široká obliba Golfu ale vedla i k jeho podobně široce pojaté nabídce. Koupit si tak můžete cokoli od základního provedení s motorem 1,0 TSI až po vrcholný Golf R, který se honosí 300koňovým motorem a pohonem všech kol. V této verzi se jeho cena s příplatky přehoupne i přes 1 milion Kč, aktuálně nejdražším Golfem k mání ale není. A to zdaleka.
Pozoruhodného přemožitele nachází na trhu ojetin či spíše „ojetin”. A nemluvíme teď o nějakém upraveném stroji s motorem Ferrari, ale o Golfu GTI Clubsport S. Jeho prodejní kariéra coby nového auta neměla dlouhého trvání - Němci nám vrcholný hot hatch s 310 koňmi představili na počátku května, ovšem již za pár týdnů bylo jasné, že ze showroomů odejdete s prázdnou. Důvodem byla omezená edice 400 kusů, z nichž 100 zůstalo v Německu a 150 zamířilo do Velké Británie. Na všechny ostatní trhy tedy zůstala pouze stopadesátka exemplářů, což je zoufale nízké množství i přes nemalou cenu.
Automobilka svůj sportovní vrchol ověnčila cenou 40 000 Eur (cca 1,08 milionu korun), což na předokolku osazenou přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem rozhodně není málo. Koneckonců za stejné peníze jsou již k dispozici větší koncernové vozy vybavené šestiválcem a systémem 4x4. Nicméně ty se nemohou pochlubit rekordem na Ringu, který byl nedávno dokonce ještě vylepšen na 7 minut a 47 sekund.
To všechno se postaralo o to, že i když je GTI Clubsport S dávno vyprodané, stále je to velmi žádané zboží. Volkswagen jej vyvíjel s ohledem na Nordschleife, proto také ten rekord. Znamená to ale také, že toto auto bude velice dobře fungovat při projížďkách po okreskách s nepříliš rovným povrchem, kde okruhově laděné speciály selhávají. Zájemci, na které se nedostalo hned zpočátku, ovšem nyní musí sáhnout do peněženky hlouběji než 400 šťastných majitelů na jaře. Mnohem hlouběji.
Při našich toulkách nabídkou ojetých aut jsme zjistili, že rekordman Ringu je stále možné koupit, je to ale daleko nejdražší Golf na trhu. Ten úplně nejlevnější s číslem 289 nyní přijde na 54 999 Eur, tedy skoro 1 490 000 Kč. To představuje takřka 50procentní navýšení oproti původní ceně. A to je opravdu laciný kus - exemplář číslo 44 [stojí 58 900 Eur (už téměř 1,6 milionu Kč).
Dále jsou v Německu k dispozici ještě devatenáctka a devětadvacítka, obě s bílým lakem. Jejich ceny už hranici 1,6 milionu Kč přesahují a pokud byste měli pocit, že jde o nějakou německou obsesi, věřte, že nikoli. Znovu rudý kousek č. 266, který můžete zhlédnout na ilustračních fotkách níže, je prodáván v Nizozemsku za znovu podobnou cenu.
Standardem jsou pokaždé černě lakovaná 19palcová kola, uvnitř pak nechybí sportovní volant či závodní skořepiny určené řidiči i spolujezdci. Vše pak završuje šestistupňový manuál, jehož řadicí páku zdobí dnes již pomalu ikonický golfový míček. Že nedostanete zadní sedadla a předěl mezi prostorem pro cestující a náklad zajišťuje podivná síťka, už musíte přenést přes srdce - u tohoto auta se odlehčovalo, seč to jen šlo.
Jsou to na Golf až kruté ceny, za takové peníze si koupíte i nejdostupnější modely Porsche, ani tak ale o špatnou investici jít nemusí. Minimálně dokud GTI nenajde na Nordschleife přemožitele, jeho ceny klesat nebudou. A není vlastně ani jisté, zda se tak v nejbližší době stane, protože Focus RS je mimo hru a ani Honda sebevědomím nehýří. Dost možná tedy stávající nabídku neberte jako ožebračení, ale stále ještě možnou šanci na výdělek...























VW Golf GTI Clubsport S je atraktivní auto, jistě. Ale má cenu 1,5 a více milionu Kč?
Zdroje: Mobile, Marktplaats
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
dnesPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nejnovější články
Škoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
před 6 hodinamiNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
před 8 hodinamiAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
před 9 hodinamiDalší z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 11 hodinamiTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 06.25. 22:04 - Stepan
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.25. 15:32 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan