Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
U VW proběhlo menší zemětřesení. Škoda získala dosud nevídanou nezávislost
25.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
U koncernu Volkswagen to bylo dosud tak, že všem podstatnému veleli vždy Němci. Teď už to tak nutně být nemusí, firma vysvětlila i poslední změny jejího fungování v Indii.
Minulý týden zaznělo, že Škoda v podstatě přebírá indické operace celého koncernu VW Group. Na bedrech mladoboleslavské automobilky leží vývoj rodiny levných aut, jež budou kromě jejího loga užívat i znak Volkswagenu. Mimo to by česká značka měla od VW převzít továrnu v Chakanu. Zejména tento vývoj byl překvapivý, neboť dosud to byla vždy Škoda, která v konfrontaci s VW tahala za kratší konec provazu. V tomto případě se ale role obrátily a jak se nyní ukazuje, důvodem je hlubší změna fungování celého koncernu.
U VW proběhla výrazná reorganizace, v jejímž důsledku některé značky převzaly nadvládu nad určitými regiony. Tímto krokem má dojít k zefektivnění veškerých operací, neboť jednotliví výrobci budou moci daleko lépe reagovat na požadavky a přání zákazníků. Zároveň bude urychlen, zefektivněn a lépe organizován vývoj novinek ušitých na míru danému trhu. Ty ale nemusí nést jen logo automobilky, která je vyrobila.
„Zodpovědnost bude nyní ležet na více hlavách. Znamená to, že v budoucnu bude možné přijímat jednotlivá rozhodnutí decentralizovaným způsobem. Vedení koncernu se pak bude moci soustředit na strategické záležitosti, jež mají vliv na všechny zúčastněné. Tímto způsobem učiníme Volkswagen rychlejším, štíhlejším a také mnohem efektivnějším,“ uvedl k reorganizaci šéf skupiny VW Herbert Diess.
A jak tedy bude vláda nad světem rozdělena? Jak jsme již zmínili, Škodě připadla Indie a také Rusko. Volkswagen bude mít vůdčí roli v Severní a Jižní Americe, stejně jako v jižní části Afriky. Sever tohoto kontinentu pro změnu připadne Seatu. Audi pak bude dohlížet na asijsko-pacifické operace, ovšem s výjimkou Číny, jež zůstane podřízena vedení koncernu, i kvůli důrazu na elektrifikaci.
Tyto zprávy potvrzují, že soukolí se již dala do pohybu, a to zejména v oné Indii, kde jsou již v plném proudu přípravy na lokální vývoj i výrobu technicky nenáročných masových modelů, které se dostanou do prodeje za nevídané ceny, alespoň na poměry koncernu VW. Jaký vliv bude mít tato změna na Evropu, Volkswagen nezmiňuje, možné je tedy v tuto chvíli skoro cokoli.



V indické továrně Chakanu budou nově, stejně jako dříve, vyráběny vozy Škody i Volkswagenu. Česká značka však aktuálně bude hrát prim, druhé housle připadnou na tu německou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Nejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
před 5 hodinamiVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
před 6 hodinamiK mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
před 8 hodinamiJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
před 9 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- IT poradna 09.14. 14:22 - pavproch
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.14. 13:37 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB