Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Moskvě vypnuli část radarů měřících rychlost, z u nás nemyslitelných důvodů
18.6.2018 | Mirek Mazal
Pokud máte pocit, že Rusko je zemí na hranici diktatury, ve které svobodné myšlení a zdravý rozum nemají místo, tento případ vás asi nemile překvapí.
Někteří ruští řidiči si v poslední době stěžovali na to, že jsou v Moskvě za jedno překročení nejvyšší povolené rychlosti trestáni dvakrát. Na některých místech ruské metropole jsou radary tak časté, že vám na krátkém úseku silnice může jednu pokutu vystavit radar snímající auta zepředu, druhou zase měřič fotící zádě. Tyto případy zaujaly ředitele státní inspekce Ruské federace Michaila Černikova, který nařídil detailní kontrolu útvaru dopravní policie dohlížejícího na provoz radarů.
V rámci kontroly nebylo zjištěno, že by samotné pokuty byly udělovány v rozporu se zákonem, dvojí změření na relativně krátkém úseku automaticky neznamená dvojí trest a případy musí být posuzovány individuálně. Ze zásahu Černikova ale vyplynul jiný, pro nás docela převratný závěr - bylo zjištěno, že na některých sledovaných úsecích je nehodovost tak nízká, že měření rychlosti nemá opodstatnění. Potřeba přísné kontroly rychlosti tam podle Černikova jednoduše neexistuje a sám šéf inspekce informoval o deaktivaci měřících radarů.
Jde například o zařízení zprovozněné teprve 18. dubna na Žulebinské estakádě. O jeho smysluplnosti s vedly diskuze už dříve, neboť jde sice o silnici nacházející se v zastavěné oblasti, má ale charakter blízký pražské magistrále. Limit nastavený na 60 km/h se tedy zdál příliš nízký a mezi občany se proti radarům zvedl odpor. Padly návrhy nejen na zrušení, ale i na zvýšení povolené rychlosti, nic z toho ale neprošlo.
Až Černikovova kontrola vedla k tomu, že tento radar v Moskvě spolu s několika dalšími od 1. června 2018 rychlost nesleduje. Jde téměř o revoluční postup boří společenský úzus o nutnosti hlídat rychlost na každém rohu. U nás se nad smysluplností radarů nikdo nezamýšlí a pokud jsou náhodou instalovány v oblasti, kde nedochází k žádným závažnějším nehodám, jejich zastánci říkají, že je tomu tak díky nim. A ke zrušení z obav ze zhoršení situace nedojde.
Dopravní kamery přesto v Moskvě zůstávají aktivní ve všech městských částí, jen je jich dnes méně a jsou snad především tam, kde mohou něčemu prospět. Je pozoruhodné, že stížnosti majitelů aut na nekorektní výsledky měření vedly nikoli ke zvrácení konkrétních případů, ale k důsledné kontrole, jejíž výsledkem bylo zjištění neopodstatněnosti existence mnohých radarů, které byly následně vypnuty. Neočekávaný konec překvapil nemalou část ruských motoristů, i my jsme zaskočeni - něco takového by se u nás stát snad ani nemohlo...
Rusové jsou ochotni vypnout radary, když se na sledovaném úseku neděje nic nebezpečného. To by se u nás stát nemohlo
Zdroj: Kommersant
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 9 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 10 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera