Reklama

Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce

Šéf divize N automobilky Hyundai se před týden opřel do VW a řekl, že Golf GTI se po dvou kolech na okruhu celý rozpadne. VW to nenechal být.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce

19.1.2018 | Petr Prokopec | 16 příspěvků

Šéf divize N automobilky Hyundai se před týden opřel do VW a řekl, že Golf GTI se po dvou kolech na okruhu celý rozpadne. VW to nenechal být.

Před několika málo dny se Abert Biermann, někdejší hlava BMW M a šéf vývoje sportovních aut u automobilek Hyundai a Kia, otřel o konkurenční Volkswagen Golf GTI. Legendární hot hatch sice neshodil jako takový, zároveň ale vykreslil jeho slabinu - prý nedokáže delší dobu odolávat maximální zátěži. Pokud tedy s Golfem GTI vyrazíte na závodní okruh, dle Biermanna můžete po dvou kolech počítat s koncem zábavy - na autě se v tu chvíli všechno začne rozpadat.

Pro německou automobilku samozřejmě nejde o chválu a bylo jen otázkou času, než na dané verbální útoky odpoví. Na první reakci jsme dlouho nemuseli čekat, značku se rozhodl bránit Michael Bartsch, šéf australského zastoupení. Ten řekl, že „odvážná prohlášení“ jsou od konkurence vždy očekávána a slova Biermanna vlastně nepopřel. Řekl ale jinou důležitou věc.

„Zatímco okruhový speciál může postavit kdejaká nezávislá dílnička, znalosti a zkušenosti potřebné pro vývoj GTI nebo R - aut, která excelují i ve skutečném světě - se získávají o poznání složitěji,“ řekl Bartsch. Do značné míry tím i přiznal, že Golf GTI může být novým Hyundai i30 N na závodní trati poražen. Ovšem především proto, že s tímto záměrem byl postaven a že jeho pojetí rychlého auta pro každý den je pro VW cennější než pozice vítěze okruhových klání. Dokáže tedy v běžném provozu dlouhodobě excelovat i Hyundai? To nejspíše hned tak nezjistíme.

Australané si pak budou muset počkat ještě o něco déle, v prodeji tato novinka bude až od dubna. Nicméně v tuzemských showroomech ji najít již můžeme, přičemž ceny startují na 699 990 Kč. GTI je přitom k dispozici o 90 korun levněji, nicméně spokojit se v tu chvíli musíte s nižším výkonem (230 versus 250 koní) i méně praktickou karoserií (třídvířko oproti pětidvířku). Slabší je také výbava.

Minimálně po stránce cenové tedy Hyundai konkurenci poráží, navíc kromě standardní verze má k dispozici i provedení i30 N Performance. To již disponuje 275 koňmi, s nimiž je navíc spárován aktivní ventil výfuku, elektronický diferenciál, 19palcová litá kola, posílené brzdy či výztuha v zavazadelníku. Za vše připlácíte pouze 40 tisíc korun, na což Volkswagen může odpovědět snad jedině verzí Clubsport.

Korejci by proto nyní měli doufat v co největší kadenci srovnávacích testů, jež se odehrají především na okruhu. Pokud se potvrdí Biermannova slova, pak může Hyundai i díky příznivější cenové politice počítat s úspěchem. Zvláště když i30 N vypadá také o poznání agresivněji než GTI. To ale mohou někteří vnímat jako minus, podobně jako samotnou značku Hyundai a nulovou tradici písmene N v těchto kruzích. Uvidíme, co nakonec bude znamenat víc - my pochopitelně každou konkurenci vítáme, nemůže nám ve výsledku přinést nic jiného než lepší auta...

Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 1 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 23Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 2 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 24Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 3 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 25Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 4 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 26Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 5 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 27Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 6 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 28Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 7 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 29Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 8 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 30Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 9 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 31Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 10 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 32Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 11 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 33Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 12 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 37Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 13 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 38Volkswagen vrátil úder Hyundai. Přirovnal divizi N k nezávislé dílničce - 14 - VW Golf GTI Clubsport S 2016 prvni sada 39
VW Golf GTI dokázal zazářit dokonce i na náročném Nürburgringu, ovšem v extrémní verzi Clubsport S. Základ je jinde. Je ale skutečně tak špatný, jak naznačuje autor konkurenčního Hyundai i30 N?

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 16 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše