Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu
2.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Místo šéfa vývoje pohonných jednotek je u VW v posledních letech poměrně horké křeslo. Teď jej obsadí člověk, kterému se Dieselgate měla obloukem vyhnout.
Volkswagen se pozvolna snaží zbavovat špatné pověsti, kterou získal před dvěma roky, kdy se přiznal k čachrům s dieselovými motory. Ty mají od té doby mnohem těžší podmínky k životu, samotní Němci ovšem na kolena nepadli - jakkoliv jim řada lidí prorokovala mnohem horší osud. Místo toho jsou již zpátky na nohou, přičemž jejich registrace i zisky opětovně lezou nahoru. Kromě showroomů ovšem evidentně důležitou činnost odvádí i marketingové a personální oddělení.
Nově bylo oznámeno, že šéfem vývoje pohonných jednotek se stane Kurt Blumenröder. Ten dříve pracoval pro konkurenční koncern Daimler, už od roku 2005 je ale prezidentem a výkonným ředitelem společnosti IAV. Tato německá firma se zaměřuje na vývoj automobilové techniky všeho druhu a mezi její klienty patří v podstatě všechny významné automobilky i jejich dodavatelé. Blumenröder tak bude v řadách VW nepochybně člověkem na svém místě.
Volkswagen si pochopitelně dává záležet na tom, aby nový šéf vývoje motorů nemohl být spojován s aférou Dieselgate, proto nesáhl po nikom z vlastních řad. Nicméně z prostředí mimo koncern VW pochází Blumenröder jen na oko - firma IAV je totiž z poloviny vlastněna právě značkou z Wolfsburgu a nikdo jiný nad ní nemá takovou moc.
Nový šéf se své role ujme 1. ledna 2018, kdy na tomto postu nahradí Friedricha Eichlera. Ten dříve taktéž působil u Mercedesu - konkrétně pak u AMG - přičemž nově bude zastávat úlohu šéfa vývoje šasí.
Eichler již v minulosti pro Volkswagen pracoval, poté si však odskočil do Affalterbachu, kde pod jeho vedením vznikl nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec světa - dvoulitrová přeplňovaná jednotka, která pohání A 45 AMG a jemu příbuzné modely. Od roku 2013 je však zpátky v koncernových vodách. Blumenröder pro změnu odstartoval svou práci pro Daimler již v roce 1990, přičemž se vypracoval na šéfa technické divize.



Kurt Blumenröder je novým šéfem vývoje pohonných jednotek VW, do úřadu nastupuje od 1. ledna příštího roku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
8.10.2025
Stellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
8.10.2025
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
8.10.2025
Šéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
