VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu

Místo šéfa vývoje pohonných jednotek je u VW v posledních letech poměrně horké křeslo. Teď jej obsadí člověk, kterému se Dieselgate měla obloukem vyhnout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu

2.12.2017 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Místo šéfa vývoje pohonných jednotek je u VW v posledních letech poměrně horké křeslo. Teď jej obsadí člověk, kterému se Dieselgate měla obloukem vyhnout.

Volkswagen se pozvolna snaží zbavovat špatné pověsti, kterou získal před dvěma roky, kdy se přiznal k čachrům s dieselovými motory. Ty mají od té doby mnohem těžší podmínky k životu, samotní Němci ovšem na kolena nepadli - jakkoliv jim řada lidí prorokovala mnohem horší osud. Místo toho jsou již zpátky na nohou, přičemž jejich registrace i zisky opětovně lezou nahoru. Kromě showroomů ovšem evidentně důležitou činnost odvádí i marketingové a personální oddělení.

Nově bylo oznámeno, že šéfem vývoje pohonných jednotek se stane Kurt Blumenröder. Ten dříve pracoval pro konkurenční koncern Daimler, už od roku 2005 je ale prezidentem a výkonným ředitelem společnosti IAV. Tato německá firma se zaměřuje na vývoj automobilové techniky všeho druhu a mezi její klienty patří v podstatě všechny významné automobilky i jejich dodavatelé. Blumenröder tak bude v řadách VW nepochybně člověkem na svém místě.

Volkswagen si pochopitelně dává záležet na tom, aby nový šéf vývoje motorů nemohl být spojován s aférou Dieselgate, proto nesáhl po nikom z vlastních řad. Nicméně z prostředí mimo koncern VW pochází Blumenröder jen na oko - firma IAV je totiž z poloviny vlastněna právě značkou z Wolfsburgu a nikdo jiný nad ní nemá takovou moc.

Nový šéf se své role ujme 1. ledna 2018, kdy na tomto postu nahradí Friedricha Eichlera. Ten dříve taktéž působil u Mercedesu - konkrétně pak u AMG - přičemž nově bude zastávat úlohu šéfa vývoje šasí.

Eichler již v minulosti pro Volkswagen pracoval, poté si však odskočil do Affalterbachu, kde pod jeho vedením vznikl nejsilnější sériově vyráběný čtyřválec světa - dvoulitrová přeplňovaná jednotka, která pohání A 45 AMG a jemu příbuzné modely. Od roku 2013 je však zpátky v koncernových vodách. Blumenröder pro změnu odstartoval svou práci pro Daimler již v roce 1990, přičemž se vypracoval na šéfa technické divize.

VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu - 1 - VW Group Kurt Blumenroder 01VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu - 2 - VW Group Kurt Blumenroder 02VW má nového šéfa vývoje motorů, autor nejsilnějšího dvoulitru světa jde od válu - 3 - VW Group Kurt Blumenroder 03
Kurt Blumenröder je novým šéfem vývoje pohonných jednotek VW, do úřadu nastupuje od 1. ledna příštího roku

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 5 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše