Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW opouští WRC, ihned. Hotové auto pro rok 2017 míří do koše
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate má na kontě další oběť. VW se překvapivě rozhodl pro okamžité opuštění mistrovství světa v rallye, i když má hotové úplně nové auto.
Dnes ráno jsme psali o zvěstech, dle kterých měl dnes Volkswagen rozhodnout o svém odchodu z WRC, i když je v šampionátu jasně nejlepším týmem. Důvodem měly být dozvuky kauzy Dieselgate, jenž německý koncern přiměly k drastickému utažení všech možných finančních kohoutků. Právě proto byl před pár dny oznámen odchod Audi ze šampionátu vytrvalostních závodů WEC a právě proto nevypadala obava z obdobného kroku u VW úplně nereálně.
Jenže u Audi šlo krom eliminace vysokých nákladů spatřovat zájem i ve snaze zapomenout na spojení Audi, Le Mans a dieselových motorů, které málokdo pustil z hlavy. U VW a WRC o nic takového nejde, navíc pro příští rok se podstatně změní pravidla a VW už má hotové auto stvořené právě pro ně. Přesto s WRC skutečně neprodleně končí. Rozhodlo o tom nejvyšší vedení firmy s tím, že Volskwagen zůstane v šampionátu jen do konce letošní sezóny.
Toto rozhodnutí je navzdory všemu dříve zmíněnému skutečně překvapivé, neboť automobilka musela nasypat nemalé finance do vývoje nového vozu. Zopakujme přitom, že tento soutěžní speciál přitom nebyl evolucí loňského provedení, nýbrž zcela odlišným vozem postaveným na základě nových pravidel. I přesto byl celý projekt „zaříznut“, přičemž VW Group dokonce nemá ani v plánu umožnit start s tímto speciálem privátním týmům. Nová auta prostě už v akci neuvidíme.
„Náklady na vývoj tohoto vozu budou součástí existujícího rozpočtu celého vývojového oddělení. Aktuálně přitom není v plánu vůz nabízet skrze zákaznický program. Celý projekt bude zakonzervován,“ uvedl zdroj britského Autocaru obeznámený s celou záležitostí. Ukončení aktivit ve WRC ještě není oficiální prý „prioritou je, aby se o tom nejprve dozvěděli zaměstnanci.“
Řeč je přitom o dvou stech lidech, kteří se na vývoji a provozu rallyových speciálů podíleli a podílejí. Volkswagen je hodlá všechny ponechat na výplatní pásce, dojde však k jejich přesměrování na jiné aktivity. Mezi ty patří posílení programu TCR, kde se naopak se zákaznickými týmy počítá. Kromě toho by z aktuálně negativního kroku značky mohla profitovat i Škoda. A nebo také ne.
Mladoboleslavská automobilka se totiž s modelem Fabia R5 profiluje v nižších, tedy rozumějte méně nákladných soutěžích. I účast v nich ale může být odpískána, u VW zjevně nyní nemá jiste´nikdo nic. Více informací ovšem máme očekávat zítra, neboť Volkswagen chystá oficiální prohlášení, ve kterém vrhne trochu světla i na své budoucí aktivity.
Momentálně tak již jen můžeme dodat, že tým Volkswagen Motorsport čeká opravdu smutné ukončení letošní sezóny, které proběhne za dva týdny při australské rallye. A to přesto, že Sébastien Ogier má již jistý čtvrtý titul mistra světa v řadě a samotná stáj opětovně stane na vrcholu mezi konstruktéry.

Z prakticky hotového soutěžního Pola GTI 2017 už nám zbude jen oficiální ilustrace






Stávající Volkswagen Polo R WRC čeká za dva týdny skutečně smutný závěr sezóny, a to i přes vítězství mezi jezdci a konstruktéry












Opravdu extrémního speciálu postaveného dle nových pravidel se nakonec již nedočkáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám včera 08:00
- Návrat po 78 dnech 23.12.2025
- Největší talent superbiků 23.12.2025
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 2 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 4 hodinami
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 5 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
