Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW opouští WRC, ihned. Hotové auto pro rok 2017 míří do koše
1.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate má na kontě další oběť. VW se překvapivě rozhodl pro okamžité opuštění mistrovství světa v rallye, i když má hotové úplně nové auto.
Dnes ráno jsme psali o zvěstech, dle kterých měl dnes Volkswagen rozhodnout o svém odchodu z WRC, i když je v šampionátu jasně nejlepším týmem. Důvodem měly být dozvuky kauzy Dieselgate, jenž německý koncern přiměly k drastickému utažení všech možných finančních kohoutků. Právě proto byl před pár dny oznámen odchod Audi ze šampionátu vytrvalostních závodů WEC a právě proto nevypadala obava z obdobného kroku u VW úplně nereálně.
Jenže u Audi šlo krom eliminace vysokých nákladů spatřovat zájem i ve snaze zapomenout na spojení Audi, Le Mans a dieselových motorů, které málokdo pustil z hlavy. U VW a WRC o nic takového nejde, navíc pro příští rok se podstatně změní pravidla a VW už má hotové auto stvořené právě pro ně. Přesto s WRC skutečně neprodleně končí. Rozhodlo o tom nejvyšší vedení firmy s tím, že Volskwagen zůstane v šampionátu jen do konce letošní sezóny.
Toto rozhodnutí je navzdory všemu dříve zmíněnému skutečně překvapivé, neboť automobilka musela nasypat nemalé finance do vývoje nového vozu. Zopakujme přitom, že tento soutěžní speciál přitom nebyl evolucí loňského provedení, nýbrž zcela odlišným vozem postaveným na základě nových pravidel. I přesto byl celý projekt „zaříznut“, přičemž VW Group dokonce nemá ani v plánu umožnit start s tímto speciálem privátním týmům. Nová auta prostě už v akci neuvidíme.
„Náklady na vývoj tohoto vozu budou součástí existujícího rozpočtu celého vývojového oddělení. Aktuálně přitom není v plánu vůz nabízet skrze zákaznický program. Celý projekt bude zakonzervován,“ uvedl zdroj britského Autocaru obeznámený s celou záležitostí. Ukončení aktivit ve WRC ještě není oficiální prý „prioritou je, aby se o tom nejprve dozvěděli zaměstnanci.“
Řeč je přitom o dvou stech lidech, kteří se na vývoji a provozu rallyových speciálů podíleli a podílejí. Volkswagen je hodlá všechny ponechat na výplatní pásce, dojde však k jejich přesměrování na jiné aktivity. Mezi ty patří posílení programu TCR, kde se naopak se zákaznickými týmy počítá. Kromě toho by z aktuálně negativního kroku značky mohla profitovat i Škoda. A nebo také ne.
Mladoboleslavská automobilka se totiž s modelem Fabia R5 profiluje v nižších, tedy rozumějte méně nákladných soutěžích. I účast v nich ale může být odpískána, u VW zjevně nyní nemá jiste´nikdo nic. Více informací ovšem máme očekávat zítra, neboť Volkswagen chystá oficiální prohlášení, ve kterém vrhne trochu světla i na své budoucí aktivity.
Momentálně tak již jen můžeme dodat, že tým Volkswagen Motorsport čeká opravdu smutné ukončení letošní sezóny, které proběhne za dva týdny při australské rallye. A to přesto, že Sébastien Ogier má již jistý čtvrtý titul mistra světa v řadě a samotná stáj opětovně stane na vrcholu mezi konstruktéry.

Z prakticky hotového soutěžního Pola GTI 2017 už nám zbude jen oficiální ilustrace
Stávající Volkswagen Polo R WRC čeká za dva týdny skutečně smutný závěr sezóny, a to i přes vítězství mezi jezdci a konstruktéry
Opravdu extrémního speciálu postaveného dle nových pravidel se nakonec již nedočkáme
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha