Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW překvapivě odškodní majitele TDI i v Evropě a ne skromně. Ovšem jen někde
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velkorysé kompenzace se dosud týkaly jen amerických majitelů Volkswagenů s TDI, jistou jejich obdobu ale teď Němci nabízí i v Evropě. A není nezajímavá.
Stále není snadné pochopit, v jakém smyslu měla kauza Dieselgate poškodit zákazníky. Jelo jim snad auto kvůli „chytrému” software špatně? Mělo vyšší spotřebu? Menší životnost? A pokud by se někdo chtěl odvolat na ochranu ovzduší, neměl si kupovat diesel, ale třeba hybrid, vůz poháněný CNG nebo rovnou elektromobil. Nikdo nám jednoduše nevymluví, že volání majitelů aut s „cinknutými TDI“ po kompenzacích je čistý oportunismus, minimálně v Evropě.
Přesto se jim VW rozhodl vyjít vstříc a rozjel program, v jehož rámci půjde u VW a Audi výměnou za starý nafťák dostat významnou slevu na nákup nového vozu. Nemusí přitom nutně jít o „Das Auto“, pobídka je určena všem majitelům koncernových vozů plnících emisní normy EU4 či starší. V závislosti na vybraném novém voze pak mohou očekávat slevu pohybující se mezi 2 000 a 10 000 Eur (cca 52,2 až 261 tisíc korun).
Pokud si začínáte mnout ruce a zvažujete, že se k Volkswagenu nakonec neobrátíte zády a jeden z nových modelů si nakonec i pořídíte, musíme vás zarazit. Nabídka je zatím platná pouze v Německu, což dává smysl - pouze na tomto trhu je totiž modifikace „cinklých“ motorů TDI EA 189 povinná. Jelikož přitom řada lidí mluví o zhoršeném projevu pohonných jednotek po přehrání softwaru, Volkswagen si zjevně otevírá zadní vrátka.
Může tak všem kritikům nabídnout jistou formu kompenzace, jejíž výše navíc nemusí končit zmiňovanými 10 tisíci Eur. V případě koupě vozu s alternativním pohonem (tedy s hybridní jednotkou, elektromotorem či agregátem spalujícím zemní plyn) lze počítat ještě s další slevou, která se pohybuje mezi 1 000 a 2 380 Eur (26,1 až 62,2 tisíce korun). U těchto aut pak Němci mohou počítat ještě s vládní dotací. Jejich koupí mohou také potvrdit, že jim opravdu jde o čistší vzduch.
Pokud tedy němečtí zákazníci zatouží třeba po Volkswagenu Golf, mohou počítat se slevou 5 000 Eur (130 500 Kč). V případě verze e-Golf se dále připočítává suma 2 380 Eur (62 200 Kč) od automobilky a 4 380 Eur (114 300 Kč) od státu. Celkem tedy sleva činí 11 760 Eur (307 tisíc korun), díky čemuž je e-Golf na německém trhu k mání od 24 140 Eur (630 tisíc korun). To je už zajímavější cena.
Zmíněné Audi již tak velkorysé není, v případě čtyř kruhů se totiž pobídky pohybují v pásmu 3 000 až 10 000 Eur (78,3 až 261 tisíc korun). Stejně jako v případě Volkswagenu pak nabídka platí pouze do konce letošního roku. Obě automobilky navíc nabízejí majitelům dieselových aut plnících emisní normy EU5 a EU6 zdarma nový software, který má emise NOx snížit v průměru o 25 až 30 procent.
Celá akce má samozřejmě napomoci opětovně navýšit důvěru v dieselové motory, tak jako zlepšit koncernovou image. Mluvčí Škody Vítek Pelc přitom dodal, že podobné aktivity možná časem budou rozšířeny také na další evropské trhy včetně toho našeho. Spíše s tím ale nepočítáme, v Česku je totiž přehrání „chytrého“ softwaru dobrovolné a tudíž vlastně koncern nemusí tahat horké brambory z ohně.


Volkswagen nově na německém trhu přišel s nemalými pobídkami...








...takový e-Golf vás tak může vyjít již na 630 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před hodinou
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
