VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu

26.7.2017 | Petr Prokopec | 38 příspěvků

Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.

Kauza Dieselgate se sice týká hlavně Volkswagenu, poslední vývoj ale potvrzuje domněnky o tom, že máslo mají na hlavě všichni. Nejžhavěji je teď v Německu, kde jsou automobilky podezřelé z uzavření kartelové dohody. V ní ovšem nejde jen o emise, ale také o čerpání dotací a pobídek od německé vlády.

Ta se angažuje i v kampani, která má za úkol napravit pověst naftových motorů. Půjdou na ni zhruba dvě miliardy Eur (cca 52 mld. Kč), přičemž její součástí je i svolávací akce více než tří milionů Mercedesů, 850 tisíc exemplářů Audi a zatím nespecifikovaného množství vozů BMW plnících emisní normy EU5. Ve všech třech případech jde ovšem o dobrovolný krok, na rozdíl od svolávací akce, se kterou již loni přišel Volkswagen.

Zde se dostáváme k jádru pudla. Dle nových informací se německá KBA (Kraftfahrt-Bundesam, Spolkový úřad pro motorová vozidla) chystá odhlásit z provozu všechny vozy poháněné motory TDI EA 189, které nebudou disponovat novým softwarem. Návštěva servisů je pro majitelé inkriminovaných vozů Volkswagenu povinná a touto cestou chtějí úřady všechny přinutit, aby poslechli.

Majitelé se totiž do úprav nehrnou, protože se ukazuje, že sice přinesou pokles emisí NOx, spotřeba a tím emise CO2 naopak rostou. U některých vozů došlo i ke snížení výkonu, Volkswagen to částečně i připouští, jinak se ale odvolává na schválení právě od KBA. Nezdá se, že by VW ani KBA chtěly na svém postoji něco měnit a už vůbec ne přiznat, že se někde stala další chyba.

Naopak, KBA chce ke změně všechny přinutit. S novým softwarem jezdí již zhruba dvě třetiny aut, které do servisů zamířit měly, zbývajícím majitelům nezbude, než se buď podvolit nebo prodat auto mimo Německo. Také mohou protestovat a vůz neupravit, jenže jsme v Německu, takových „anarchistů” se tam příliš mnoho nenajde.

Velmi pravděpodobně tak na odhlašování z provozu v rozsáhlejším měřítku nedojde, pokud vůbec - očekává se vyřazení několika málo aut. KBA bude postupovat dle harmonogramu Volkswagenu, nejprve tedy zkontroluje první obeslané majitele. Někteří z nich by pak o registraci mohli přijít již během příštího měsíce...

VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 1 - VW Dieselgate Teknikens Varld 01VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 2 - VW Dieselgate Teknikens Varld 02VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 3 - VW Dieselgate Teknikens Varld 03VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 4 - VW Dieselgate Teknikens Varld 04VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 5 - VW Dieselgate Teknikens Varld 05VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 6 - VW Dieselgate Teknikens Varld 06VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu - 7 - VW Dieselgate Teknikens Varld 07
U všech těchto koncernových vozů byly v rámci modifikace softwaru zjištěny pochybnosti, respektive sice na jedné straně snížení NOx, ale na druhé straně zhoršení spotřeby, CO2 i jízdní dynamiky. Přesto je v Německu svolávací akce povinná a neúčast bude tvrdě trestána

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 38 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše