Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW připustil, že s opravou „cinklých” TDI jsou problémy. Řešit ale bude jen některé
6.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připouští, že procento zákazníků může mít ke stížnostem ohledně přehrání softwaru pádný důvod. Všechna auta ale nepřezkoumají.
Kauza Dieselgate změnila svět. Před odhalením podvodu Volkswagenu byla naftová auta alespoň v Evropě preferována, dnes se od nich začíná stále více lidí odvracet. Patrné je to nejen v Německu, ale také ve Velké Británii, která byla taktéž považována za jednu z tradičních bašt dieselových motorů. V květnu letošního roku jejich prodeje klesly o 20 procent - z celkového množství 186 265 registrací totiž na „naftožrouty“ připadá jen 81 489 kusů, což odpovídá 43,7% trhu.
Lze samozřejmě podotknout, že poklesu se dočkal celý trh (o 8,5 %), Britové již druhý měsíc jedou dle nových regulí. Na jejich základě byly stanoveny nové poplatky odvozené od emisí CO2, jež nyní citelně zdražují vlastnictví malých aut. Tedy těch, které tvoří majoritní podíl na registracích. Nicméně i přesto došlo kupříkladu u benzinových aut k růstu (+0,4 %), vozy osazené alternativním zdrojem pohonu jsou výše dokonce o 46,7 % a rázem jim patří již 4,4% podíl na trhu.
Je pravděpodobné, že za odklonem od dieselů stojí především skandál německé automobilky. A nikoliv jen podvod samotný, ale také některé problematické důsledky následných oprav. Na ty si stěžuje stále více motoristů, dle nichž modifikace sice možná na jedné straně snížily emise NOx, na druhé straně ale zvýšily spotřebu. A co je možná horší, negativních změn doznala i jízdní dynamika. VW tak měl svými modifikacemi zničit do té doby perfektně fungující vozy.
Němci dosud na tyto stížnosti příliš nereagovali a problémy nepřipouštěli. Jen se bránili tím, že oprava je schválena úřady a nemá nikterak ovlivnit ani spotřebu, ani zrychlení či třeba výkon a točivý moment vozu. Aktuálně ovšem začínají obracet a připouští, že by k nějakým nesrovnalostem skutečně mohlo dojít. Proto prý budou pečlivě sledovány stížnosti zákazníků, ovšem jen těch, kteří mají vůz s nájezdem menším než 257 tisíc kilometrů a u něhož k přehrání softwaru došlo v uplynulých 24 měsících.
Volkswagen chce tímto krokem navýšit důvěru v ony modifikace, přičemž v tiskovém prohlášení uvedl, že „méně než jedno procento britských zákazníků, kteří vlastní dotčený vůz koncernu VW Group, u nějž byla provedena technická oprava, nahlásilo nějaký problém. To znamená, že 99 % zákazníků je spokojeno s aplikací modifikace, která je samozřejmě prováděna zdarma. Naší prioritou je podívat se na auta onoho velmi malého počtu zákazníků, kteří nahlásili nějaký problém.“
Pokud Volkswagen skutečně najde závadu, jež byla způsobena přehráním softwaru, pak bude „jednat zodpovědně a rychle, v souladu s dobrými mravy, aby odpověděl na smysluplné stížnosti zákazníků“. Takové je alespoň tiskové prohlášení značky. Nespokojené hlasy ale nezaznívají pouze z Británie, ale také z jiných zemí. Jsme tedy zvědavi, jak bude VW reagovat v dalších zemích, Českou a Slovenskou republiku nevyjímaje.
Švédský magazín Teknikens Värld již dříve změřil deset koncernových vozů (publikováno bylo ale jen sedm z nich) před a po přehrání softwaru. Výsledky jsou spíše negativní, tedy v naprostém rozporu s prohlášením Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 6 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 7 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 8 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 10 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva