Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW sklízí plody Diesegate, jeho prodeje v USA se v listopadu propadly
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za klesajícími registracemi stojí hlavně emisní kauza. Mimo to měl listopad méně pracovních dnů, čtyřem kruhům mířícím za rekordem to ale nevadilo.
S příchodem nového měsíce nastal čas na prodejní reporty, jež se týkají toho minulého. Zatímco takové Subaru se na severoamerickém trhu dočkalo prodejního rekordu, Volkswagen je pro změnu konfrontován s největším propadem od dob globální ekonomické krize. Registrace německé automobilky poklesly o nemalých 24,7 procenta, zatímco samotný trh pokračoval v růstu. Za vším lze spatřovat důsledky kauzy Dieselgate, důvodů je ovšem tentokrát více.
V prvé řadě můžeme zmínit, že letošní listopad byl o dva pracovní dny kratší než ten loňský. Tím je pokles prodejů Volkswagenu částečně omluven, na druhou stranu kupříkladu zmiňovanému Subaru tento fakt nikterak neublížil. Reputace japonské automobilky ale v současné době není nikterak zasažena negativními faktory, zatímco v případě Volkswagenu analytici nevidí světlo na konci tunelu. „Nevíme, kdy ta hra skončí,“ říká Michelle Krebs ze společnosti AutoTrader.
Dále pak analytička dodává, že „z mého úhlu pohledu se nic nezlepší, dokud nebude zákazníkům představen zcela transparentní a vše obsahující plán, jak se o ně postarat. Ten ovšem reálně hned tak nedorazí.“ Zdá se tedy, že listopadový propad prodejů není posledním, zvláště pokud Volkswagen bude dále nachytáván na švestkách. Jen pro připomenutí dodáme, že po prvním kole obvinění přišla agentura EPA s druhým, jež se týkalo třílitrových turbodieselů.
Pro všechny inkriminované dieselové modely samozřejmě platí v Americe zákaz prodejů, což se netýká pouze modelů osazených rodinou motorů TDI EA 189, ale také Volkswagenu Touareg 3,0 TDI V6. Tuto část portfolia přitom bylo loni možné vyčíslit 5 462 registracemi z celkového množství 31 725 prodaných aut. I pokud bychom ovšem letošní statistiky upravily o toto číslo, nadále tu máme pád, a to o nemalých 2 381 vozů, respektive o 9 procent.
Nejvíce zasaženými modely jsou Jetta (-23 %), Passat (-60 %) a Golf (-64 %), tedy vozy, které se ještě minulý měsíc prodávaly opravdu dobře. Ovšem zejména díky nemalým pobídkám. Každá mince má ovšem dvě strany, pročež se velmi rychlý odbyt projevil na vyprázdnění dealerských skladů. To by sice na první pohled mohlo být bráno za pozitivum, nicméně aktuální nabídka je díky tomu značně omezená. A to zákazníky nutí k přestupu ke konkurenci.
Alex Gutierrez, analytik společnosti Kelley Blue Book, navíc dodává, že Volkswagen má ve většině případů k dispozici již jen zastaralejší modely, které musí bojovat s novými konkurenčními crossovery a SUV. Ve výsledku tak Němci vyrábějí převážně vozy, které tolik lidí nechce, v čemž mu statistiky dávají zapravdu. Víceméně jediným modelem, který se totiž dočkal v listopadu nemalého růstu (+88 %), je kompaktní crossover Tiguan.
Bude tedy zajímavé sledovat, jakým směrem se vše vyvine. Podle mluvčího severoamerické divize VW Marka McNabba přitom „Volkswagen neúnavně pracuje na nápravě dotčených turbodieselů. V této náročné době bychom přitom rádi poděkovali dealerům a zákazníkům za jejich neustálou trpělivost a věrnost.“ Ještě vděčnější ovšem může být Audi, jehož registrace v listopadu poskočily o 0,4 procenta.
Ačkoliv se jedná o nejmenší měsíční růst od února 2014, značka letos počítá s šestým rokem v řadě, kdy její prodeje rostou. Audi by navíc mělo vůbec poprvé ve své zámořské historii překročit metu 200 tisíc registrací, přičemž v příštím roce by dané laťky mělo být dosaženo ještě dříve. Důvodem jsou zcela nové generace modelů Q7 a A4, které navíc na dieselové motory spoléhají v USA méně než VW.
Prodeje amerického Volkswagenu Passat poklesly o nemalých 60 procent
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- BMW smutně hází přes palubu další tradiční prvek, nová M5 nedostane žádné „řazení”
9.4.2024 - VW konečně našel zemi, ve které skóruje s elektromobily. Je tragikomické, že jde o Rusko
9.4.2024 - Elektrické Mercedesy dostanou směšná nová jména, ukazují, jak moc se hra otočila
10.4.2024 - K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva