Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji
19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.
Každá mince má dvě strany, o čemž se nyní může přesvědčit koncern Volkswagen Group. Ten v prvním letošním pololetí dosáhl zisku i navzdory kauze Dieselgate, a to i díky masivním škrtům. Nyní se ovšem ukazuje, že tato politika není spojena pouze s pozitivy a sociálními jistotami, ale také s jistými negativy. Německá automobilka totiž musí pozastavit výrobu Golf kvůli problémům s dodavateli.
V krátké době jde již o druhou odstávku, přičemž ta první byla spojena s továrnou v Emdenu, kde se vyrábí Passat. Společnost Car Trim totiž pozastavila dodávky dceřiné firmě Volkswagenu Sitech, což vyústilo v částečné pozastavení montážních linek od 18. do 24. srpna. Podle odhadů by přitom tato redukce výroby měla automobilku připravit o 6 250 vozů.
V případě modelu Golf dojde pro změnu k pozastavení produkce továrny ve Wolfsburgu, a to na pět dní v příštím týdnu. Volkswagen přitom kvůli tomuto kroku také nebude mít práci pro 10 000 zaměstnanců z celkových šedesáti tisíc. Důvodem je pozastavení dodávek litých železných komponentů, které jsou třeba k výrobě převodovek.
Za problémy stojí spor s firmou ES Automobilguss, jenž se s Volkswagenem dle německých médií nedomluvila na další spolupráci zahrnující snížení cen požadované automobilkou v důsledku zmiňovaných škrtů. Stejný důvod nejspíše omezil i výrobu Passatu, neboť ES Automobilguss je sesterskou firmou Car Trimu. Obě jsou pak součástí impéria Prevent DEV.
Volkswagen již uvedl, že zvažuje „veškeré možné legální kroky“, aby dodavatele přiměl ke znovuobnovení dodávek. Podána byla dokonce i žaloba, přičemž slyšení u soudu je naplánováno na 31. srpen. Mluvčí firmy ES Automobilguss tuto při potvrdil, zároveň však dodal, že v oblasti detailů je „nucen zachovat mlčení“ i kvůli probíhajícímu sporu.
Podle analytika Christiana Ludwiga bude Volkswagen odstávka výroby stát zhruba 40 milionů Eur (cca 1,08 miliardy korun) za týden, neboť kromě Wolfsburgu a Emdenu dojde k redukci také v továrnách v Kasselu a Zwickau, neboť v té první se montují převodovky, ve druhé pak modely Golf a Passat.
Nyní je přitom sporné usuzovat, jakým směrem se spor vyvine. Vše záleží na uzavřených smlouvách, jenž obě strany mezi sebou mají. Konflikt nicméně rozdmýchal diskuzi o tom, nakolik mohou automobilky kvůli cenám komponentů přitlačit ke zdi své subdodavatele, na které ve velké míře spoléhají.
Ministr pro ekonomiku v Dolním Sasku Olaf Lief přitom evidentně zaujal „pro-volkswagenovské“ stanovisko, neboť v parlamentu uvedl, že rozhodnutí o pozastavení dodávek je „nepochopitelné a těžce poškodí Volkswagen a jeho zaměstnance“. Obtížnou pozici firmy EB Automobilguss ale chápeme...
Volkswagen začíná mít problémy kvůli zavádění úspor, výroba modelu Golf tak bude příští týden ve Wolfsburgu pozastavena
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 3 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 5 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 6 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 8 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry