Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová pravidla EU dusí automobilky, rozlučte se s dalším skvělým motorem
26.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Letošní evropská motorová apokalypsa nabírá stále jasnějších a stále hrozivějších rozměrů. Jediného motoru V12 v nabídce BMW bude opravdu škoda.
Letošní rok je pro automobilový svět zlomový, minimálně v Evropě. Počínaje zářím začne platit nová měřicí procedura WLTP pro všechny nově prodané vozy a už v lednu jsme naznačovali, jak velký vliv na nabídku motorů to bude mít. Všech dopadů zatím nejsme schopni dohlédnout, podle dosavadních informací ale se zdá, že nejvíce budou změnou metodiky zasaženy prémiové značky. Tedy ty, které přirozeně nabízí více objemnějších a výkonnějších motorů. Nejjasnější zprávy zatím přichází od BMW - mnichovská automobilka chystá razantní čistku, kterou brzy odskáčou modely M3 a M550i. A nebudou v tom samy.
Nyní se po bok této dvojice přidává další vůz, extrémní limuzína M760Li. Řada 7 tedy přijde o dvanáctiválcovou verzi, byť je zatím otázka, kdy na přesně její exodus dojde. Spojen má být s příchodem faceliftu sedmičky, který je naplánován na příští rok, ale sama verze M760Li může z nabídky vypadnout dříve. S touto informací přišel web BMW Blog, jenž obvyklé má dobré a spolehlivé zdroje a v případě výše zmiňovaných modelů se spletl nanejvýš v rámci data.
S koncem vrcholného modelu generace G12 tedy lze počítat a snad ani nemusíme dodávat, že se týká jen Evropy. Nová metodika měření spotřeby a emisí se sice jmenuje „světová”, ale třeba USA se netýká a tam bude motor V12 v nabídce i nadále. A skoro se divíme, že se BMW těchto variant vzdává v evropské nabídce vcelku bez boje - M760Li je jistě okrajová verze, když se ale podíváte do nabídky ojetých aut, už teď jich najdete k mání dost a dost. A nejen v Německu, i u nás. Nelze tedy říci, že by o vrcholnou sedmu nebyl zájem.
Další otázkou je, jak tento krok ovlivní budoucí modely. Spekulovalo se, že s dvanáctiválcem bude spojeno i BMW X7. Pokud by ovšem 6,6litrová jednotka pod kapotou řady 7 skončila, pak se velmi pravděpodobně neobjeví ani v motorovém prostoru chystaného SUV, tedy znovu minimálně v Evropě.
Pokud se pak na celou záležitost podíváme v širším kontextu, máme tu ještě Rolls-Royce, které používají tentýž motor. Pro úzkoprofilovou značku fungující pod hlavičkou samostatné (třebaže BMW stoprocentně vlastněné) entity ale bude Evropská unie tolerovat výjimky.
Nejsou to veselé zprávy, právě proto ale na závěr dodáme jednu fotografii pro rozjasnění dne s plejádou modelů M760Li v zářivých barvách. Za jejich specifikaci je zodpovědné dealerství Abu Dhabi Motors, které zároveň některé vozy nechalo osadit i agresivnějším bodykitem od AC Schnitzer. Zelený a hnědý vůz pak nemají pod kapotou dvanáctiválec, ale osmiválec od Alpiny vyladěný na stejných 610 koní. Takovou skvadru nedá dohromady žádný dealer BMW v Evropě už teď, natož pak v příštím roce...
Řada 7 se ukázala ve veselých barvičkách. Většina aut přitom byla osazena dvanáctiválcem, některé mají osmiválec upravený Alpinou























Právě pro verzi V12 má být letošní rok tím posledním...












...po faceliftu už má být k dispozici pouze pro vybrané mimoevropské trhy
Zdroj: BMW Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
