7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky

26.9.2016 | Marek Bednář | 14 příspěvků

Máme tu sedm diametrálně odlišných ojetin, které ukazují, v jaký případech už také poptávka začíná převyšovat nabídku. Jen exoti to zdaleka nejsou.

Když si koupíte nové auto, jeho cena začne až na drobné výjimky okamžitě klesat. Někdy klesá velmi rychle, někdy i relativně pomalu - správně to odhadnout dopředu je vcelku složitá matematika. Můžete si pochopitelně vybrat některý z vozů, který je na tomto v tomto ohledu nejlépe, pořád ovšem budete tratit docela dost, i když méně než u jiných vozů.

V životě každého auta se ale pokles ceny jednou zastaví. To je pro změnu matematika relativně jednoduchá - stane se tak ve chvíli, kdy vztah nabídky toho či onoho vozu a poptávky po něm nedá k jinému výsledku prostor. Možná namítnete, že jsou auta, která na ceně prostě jen klesají a klesají, až končí na vrakovištích a obvykle budete mít na mysli něco naprosto tuctového, čeho byly před pár léty plné silnice.

Takový konec je ale otázkou stavu vozu, ničeho jiného. Nakonec, dnes vídáme v prodeji za statisícové částky všechno možné od originální Škody 100 až po zánovní Škodu Felicia, i když jde bez výjimky o modely, pro které byste dříve marně hledali kupce byť za pár desítek tisíc bez ohledu na stav. Tehdy bylo zachovalých aut na trhu dost a cenu neměla, velká nabídka převyšovala i nemalou poptávku. Dnes je jich hrstka a cenu mají, protože i malá poptávka převyšuje naprosto minimální nabídku pěkných kusů.

Pochopitelně, takový moment přijde u jakéhokoli auta tím dříve a v tím větší intenzitě, čím výjimečnější a specifičtější takový vůz je. Pokud se jej vyrobilo málo, měl výraznou vlastnost, kterou dnes trh oceňuje, nebo jde o zástupce modelové řady, která buď byla úplně zrušena nebo její pokračovatel z různých důvodů nedokázal dosáhnout na nastavenou laťku, stane se to brzy a bouřlivě. Z takových se pak stávají nejen automobilní mazlíčkové, ale rovněž dobré investiční příležitosti.

Ale jednou to prostě přijde a je vždy jen otázkou, kdy se to stane - kdy přijde ten správný moment, bod zlomu, kdy vůz přestane na ceně klesat a vyplatí se jej (pochopitelně v dobrém stavu, jinak jsme zase na vrakovišti koupit a těšit se nejen z dobrého vozu, ale i nulového poklesu ceny či jejího dalšího růstu. Tohle trh prozradí na základě analýz aktuálních pohybů cen ojetých aut a výsledky jedné čerstvé tu máme dnes.

Budeme tedy pokračovat s tipy na vozy, které už na ceně nemají dále tratit, u nichž právě nyní nastává onen bod zlomu a vyplatí se je koupit. Není to jistě seznam vyčerpávající, spíše sedmička tipů ukazující, o jak rozličná auta se může jednat a u jakých modelů má také smysl pochyby cen sledovat. Nejedná se totiž jen o výjimečná Ferrari, jedinečná BMW či vzácné Mercedesy, může jít v zásadě o cokoli.

Ať už tedy hledáte něco zajímavého na víkendy, dlouhé trasy, převoz rodiny či na poskakování po městě a nové auto z jakéhokoliv důvodu nechcete, tady je sedm příkladů, které by měly uspokojit snad každého, kdo zrovna hledá nové auto. Některá stojí pár korun, jiná stovky tisíc, u všech to ale má být pro pokles ceny konečná.

Sedm aut, jejichž ceny už na trhu ojetých aut nemají klesat

1. Audi A2

Tohle malé MPV z Ingolstadtu předběhlo svou dobu tak moc, že o něj nebyl zájem. Pravda, taky bylo hodně drahé, protože bylo celé z hliníku, a idea nemoci snadno otevřít kapotu se leckomu nemusela líbit, stejně jako jeho designové pojetí. Díky hliníku ale tohle auto váží méně než tunu a může být opravdu štědře vybaveno. Je to vůz, který nabídl komfort hodný čtyř kruhů v malém balení do města, ale chtěl za to příliš velké peníze.

Na ceně dosud pro přetrvávající nezájem jen klesalo, pokles se ale nyní zastavil a bezproblémové kusy prodáte v budoucnu už jen dráž. Hledejte exempláře po faceliftu v roce 2002 - mají lepší podvozek, větší nádrž a kupující je oceňují více.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 1 - upr audi a2 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 2 - upr audi a2 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 3 - upr audi a2 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 4 - upr audi a2 077 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 5 - upr audi a2 097 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 6 - upr audi a2 11

2. BMW řady 5 E39

Řada 5 E39 nebyla nikdy nežádaným modelem, jakožto relativně drahý vůz s vyšším provozními náklady ale coby ojetina ceny dobře nedržela. Až dosud.

Nabízí spoustu komfortu, šesti- a osmiválcové motory a verze s M-paketem, kterých je ale dost málo, vypadají pořád velmi dobře. Je to adept na statisícové nájezdy, takže potkat stočený kus nebude vůbec problém, ale viděli jsme v prodeji i vozy s milionem kilometrů na tachometru. Třísettisícového nájezdu se tedy člověk nemusí bát, má-li vůz důvěryhodnou historii a rozumného majitele. Preferujte kusy po faceliftu z roku 2001. u dieselů si dejte pozor na vířivé klapky sání a zkontrolujte pixely na displejích a také zda dobře svítí xenonové výbojky.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 7 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 8 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 9 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 10 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 11 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 057 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 12 - BMW 5 E39 7neklcen lepsi 06

3. Honda S2000

Hondu S2000 snad nemusíme příliš představovat, je to ikona mezi japonskými roadstery. Má točivý motor vpředu, konkrétně řadový čtyřválec o dvou litrech objemu a 240 koních bez přeplňování, manuál uprostřed a náhon vzadu. Také má všechny ovládací prvky tak blízko volantu, že spolujezdce nepoprosíte ani o změnu stanice rádia, může se tak nanejvýš dívat z okna. Spolehlivost je dobrá, problémem ale bývá koroze.

Automobilka s ní skoncovala před sedmi léty a i když ceněná byla vždy, dosud její ceny na trhu ojetin klesaly. Pokles se nyní zastavil, takže pokud máte na tento stroj spadeno z „řidičských důvodů”, je správný čas nakupovat, půjde i o dobrou investici.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 13 - 10nadcas honda s2000 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 14 - 10nadcas honda s2000 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 15 - 10nadcas honda s2000 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 16 - 10nadcas honda s2000 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 17 - 10nadcas honda s2000 057 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 18 - 10nadcas honda s2000 06

4. Lancia Thesis

Thesis na tomhle seznamu může být překvapením, protože je zajímavý leda tím, že je zoufale ošklivý, pokud se na ně díváte zepředu. Také v tomto případě ale zájem o dobře kusy převyšovat jejich omezenou nabídku, a tak po létech poklesu ceny už dolů nejdou.

Kupující ale nedostane jen ošklivé auto, je také velmi pohodlné auto a montovaly se sem pěti- a šestiválcové motory, které spalovaly benzín i naftu. Velmi rychle jí padala cena a dnes je k mání za dobré peníze. Také ochrana proti korozi je prý dobrá. Jenže je to italské auto plné elektroniky, i tlumiče mají elektronické nastavování, a právě zde můžou být problémy.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 19 - lancia thesis 7neklcen 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 20 - lancia thesis 7neklcen 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 21 - lancia thesis 7neklcen 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 22 - lancia thesis 7neklcen 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 23 - lancia thesis 7neklcen 057 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 24 - lancia thesis 7neklcen 06

5. Nissan 350Z

„Zetko” se spoustě lidem nelíbí, ale je to jednoduchý, schopný sporťák ideální konstrukce - motor je téměř celý za přední nápravou kvůli rozložení hmotnosti, za ním je manuální šestikvalt a mezi zadními koly je samosvor. V6 má 3,5 litru objemu a od 280 do 313 koní; silnější verze mají větší spotřebu, ale s tím se počítá.

Tahle auta šla s cenou dolů relativně rychle, takže se stala u kupujících docela žádaným zbožím a pokles cen se tak celkem rychle zastavil. Při koupi je potřeba se zaměřit na dvouhmotový setrvačník, jestli není hlučný, a převodovka může jít ztuha, ale dráhy musí být přesné. A spojka se tu mění častěji, s tím je také třeba počítat.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 25 - trista nissan 350z 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 26 - trista nissan 350z 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 27 - trista nissan 350z 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 28 - trista nissan 350z 03a7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 29 - trista nissan 350z 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 30 - trista nissan 350z 05

6. Porsche 968

Spousta petrolheadů sní o Porsche 911. Je to pochopitelné, devětsetjedenáctka je ikona, jenže je také odpovídajícím způsobem drahá a už rostou ceny i verze 996 před faceliftem. Pokud vám stačí jakékoliv Porsche, celkem dobrou volbou je model 968. Dělal se i s třílitrovým řadovým čtyřválcem, který měl 240 koní. Jen se vyhněte automatu a dbejte na pečlivou údržbu.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 31 - porsche 968 7neklcen 007 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 32 - porsche 968 7neklcen 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 33 - porsche 968 7neklcen 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 34 - porsche 968 7neklcen 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 35 - porsche 968 7neklcen 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 36 - porsche 968 7neklcen 05

7. Renault Twingo I

Pokud na Mobile.de najdete stovky Renaultů Twingo s cenou do 500 Eur (ani ne 14 000 Kč) a ty první začínají někde na stovce, těžko můžete očekávat další pokles ceny. To ale trochu žertujeme - žádanější jsou samozřejmě budou kusy v dobrém stavu a ty přijdou dráže. A ni jejich cena už nemá klesat.

Pochopitelně, musíte mít zálibu v mrňavých autech s šíleným interiérem, aby vás Twingo oslovilo. Nereálné to ale úplně není, nezbláznili jsme se zcela, Twingo má něco do sebe. Se shrnovací střechou na léto a s klimatizací na opravdu horké léto by to mohlo být perfektní městské přibližovadlo.

7 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 37 - renault twingo 7neklcen 017 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 38 - renault twingo 7neklcen 027 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 39 - renault twingo 7neklcen 037 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 40 - renault twingo 7neklcen 047 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 41 - renault twingo 7neklcen 057 ojetých aut, jejichž koupí už neproděláte: sporťáky, ale i ošklivky a masovky - 42 - renault twingo 7neklcen 06

Zdroj: Auto Bild

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 14 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše