Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Bavorský ministr: vyjměme z mýta okresy u hranic, bude to ku prospěchu
21.7.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Joachim Hermann navrhuje v rámci zachování dobrých přeshraničních vztahů, a to i obchodních, vyjmout z německého mýta příhraniční okresy. Dobrindt nesouhlasí.
Plány na zavedení poplatků za použití všech německých silnic, které v tomto měsíci prezentoval ministr dopravy Alexander Dobrindt z nejmenší vládní strany CSU, dále sbírají nesouhlas. Po šéfovi policejních odborů, který odmítl na hlídání výběru poplatků vyčlenit byť jediného policistu, se přidává bavorský ministr vnitra Joachim Hermann, který je dokonce stranickým kolegou Dobrindta.
Ten v rámci zachování všeobecně přínosného malého pohraničního styku a obchodních i osobních přeshraničních kontaktů navrhl z mýta vyjmout okresy ležící těsně u hranic, v případě Bavorska tedy hranic s ČR, Rakouskem a Švýcarskem. Nálepky na skle, prokazující zaplacení mýta, by tak měly být minimálně v Bavorsku potřeba až dále od hranic, od dalšího okresu. Do měst jako Selb, Passau či Bad Reichenhall by tedy podle jeho návrhu mělo být možno dojet bez nutnosti nákupu známky.
Hermann tak reaguje na kritiku návrhu mýta z příhraničních oblastí, která zrcadlila obavy o zachování dobrých vzájemných vztahů sousedících regionů a také obavy o pokles obchodní aktivity. Nepředpokládá však, že se se zpoplatněním silnic vztahy nějak výrazně ochladí.
Alexander Dobrindt s jeho návrhem nesouhlasí, nevidí k podobným změnám důvod: "Jsem přesvědčen, že malého pohraničního styku se to nijak nedotkne." V souvislosti s tím připomněl jeden z výsledků výpočtu, tedy že pro VW Polo bude roční známka stát 24 Eur (645 Kč). To, jak jsme nastínili v jednom z předchozích článků, je pravda jen v případě benzínového motoru pod kapotou - například koncernový 1,6 TDI, který se montuje třeba pod kapotu dosluhující Škody Fabia, bude vyžadovat známku za 66,50 Eur (téměř 1 800 Kč).
Na výsledek snahy odpůrců Dobrindtových novinek si zatím musíme počkat, zavedení celoplošného mýta je v plánu od roku 2016. Právně s návrhem problémy nejspíš nebudou a EU jistě také nebude dvakrát protestovat, neoblíbenost doma ale může mít větší následky například v příštích volbách. Nicméně, nikdo snad Dobrindtovi nevěří, že se zpoplatnění silnic na malém pohraničním styku vůbec neprojeví.
Německé mýto se má vztahovat na všechny silnice, nejen na dálnice. Od svého představení sklízí nesouhlas
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Musk se Superchargery hraje vabank. Ruší novou výstavbu, vedle zaměstnanců děsí i konkurenční automobilky
před hodinou - Elektromobily poškozují drahé značky, říká prodejce. Porsche Taycan masivně ztrácí hodnotu i zájem, zákazníci jsou nuceni ho kupovat
před 3 hodinami - Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
včera - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
včera - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 08:18 - HondaMan
- Koupě auta do 100 tisíc - držák se spotřebou 05.06. 01:52 - Trypex
- Rychlodotazy 05.05. 19:12 - Brus
- Onboard videa 05.05. 14:41 - brnenska.odchytova
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.05. 14:30 - mattonecz
- Politický koutek 05.05. 08:48 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz