Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Němci dál ničí pozéry v autech zvláštními jednotkami policie. Podívejte se, co ulovily
9.6.2018 | Mirek Mazal
Na řidiče vynucující si pozornost okolí stůj co stůj jsou v Německu zvědaví stále méně. Nové policejní jednotky je potírají tvrdě, hlásí stovky nových případů.
Němci si nenechají líbit nic, co může nějakým způsobem porušovat stanovená pravidla. A v případě automobilové dopravy to platí dvojnásob. Už na začátku roku jsme vás informovali o složení zvláštního policejní jednotky, která aktivně vyhledává nelegálně upravené automobily, jejichž majitelé svým chováním obtěžují okolí a které sama policie nazývá pozéry.
Majitelé vozů s exhibicionistickými sklony to zkrátka občas s nedovolenými zásahy do konstrukce automobilů přehánějí a ty jsou pak příliš hlučné, není z nich vidět ven či mají neviditelné světlomety, se kterými se pak prohánějí po městech. Podle Němců je takové jednání stále častější, a tak v dalších městech vznikají obvykle tzv. SoKo Auto Poser, skutečně speciální útvary policie zasahující proti automobilovým pozérům či jinak pojmenované jednotky dělající totéž.
Nejaktivnější jsou policisté v Mannheimu, kde celý letošní rok pravidelně vyráží kontrolovat řidiče v Mannheimu společně se zaměstnanci TÜV a Dekry. Ve městě už postupně vyhledali 1 284 podezřelých vozidel, zakázali provoz 238 z nich a celkem našli na 459 nedostatků. Aktivní jsou policisté už také v Hamburku, kde za prozatím 4 měsíce činnosti tamní jednotky bylo z provozu vykázáno 62 nehomologovaných vozů. Místní orgány jsou s výsledky velmi spokojené, proto se hned inspirovala další města.
S platností od 1. března 2018 nastoupila ve Frankfurtu nad Mohanem do akce kontrolní skupina KART (Kontrolleinheit Autoposer, Raser und Tuner). Nedaleký Kolín nad Rýnem zavedl uskupení SoKo Rennen se stejným účelem a ví se o Düsseldorfu, kde loví parta nazvaná AG Tuning. Další města jako Řezno, Hannover, Mohuč anebo Kassel nezůstala pozadu.
Jak již bylo řečeno, často se nedovolené zásahy týkají výfukového systému. Stačí odstranit tlumiče a vůz dostane nadlimitní zvukovou kulisu. O tom se přesvědčil majitel Mercedesu-Benz CLS 500, kterému kontrola naměřila 112,9 decibelů namísto schválených 80. Vlastník Dodge RAM 1500 chtěl velké auto doplnit velkým rachotem, proto si nechal namontovat pro změnu jiné tlumiče výfuku, které způsobily hluk o hladině 103,4 decibelů místo povolených 90. „Kolega” s Dodge Charger RT zásahem do odvodu spalin vykouzlil 109,9 decibelů místo schválených 79, proto také on skončil v hledáčku policie. Neubránil se ani řidič Audi A3, kterému místo 78 decibelů přístroje ukázaly 94,5. Mimo hlasité obtěžování spoluobčanů je problémem také vypouštění zplodin do ovzduší, jak je vidět na díře výfuku BMW řady 3.
Statická prohlídka některých nápadných aut odhalila i další zvuková vylepšení, která způsobují dodatečné montované sportovní filtry sání vzduchu do motoru. Obecně něco takového není proti předpisům, ale některé montáže způsobují opět překročení hlukových limitů.
Viditelně protiprávní jednání je pro aktivní hlídky snadné sousto. Setkaly se třeba s nábojnicí místo antény, která údajně může znamenat nebezpečí pro kolemjdoucí. Tónovaná světla jsou k vidění i u nás, ale s tím rozdílem, že u nás to nikdo neřeší, Němci neváhají zabavit automobil na místě. Bystrému dohledu neunikl ani VW Golf GTI nebo BMW řady 3 s trvale rozsvícenými směrovkami po vzoru USA.
Důkladnější inspekce se musely vypořádat také s kombinací několika nehomologovaných předělávek současně. Většinou si řidiči nechali poladit zvuk, ale odvážnější sáhli po úpravách podvozku, motoru i oken současně. Smutné je, že kontrolovaní podezřelí nemívají v pořádku vlastní doklady či zákonné pojištění.
Takový případ se stal v rodišti dozoru nad pozéry - v Manheimu. Mladík ve věku 22 let se zabaveným řidičským oprávněním projížděl vysokou rychlostí centrem města a ztratil kontrolu nad řízením Maserati GT. Narazil do Volkswagenu Caddy, vyletěl ze svého pruhu a naboural další čtyři zaparkované vozy. Zhruba po 40 metrech se zdevastované Maserati zastavilo mimo silnici. Oba cestující utrpěli lehká zranění, celková škoda dosáhla 100 000 Eur (2,6 milionu Kč). Proti takovým je zásah na místě, jak moc jsou „pozérské” jiné popsané skutky, posuďte sami...
Nejčastěji určití lidé touží být slyšet a udělají pro to všechno. Další úpravy jsou méně časté, ale na bezpečnosti silničního provozu nic nepřidají
Zdroje: Auto Bild, Polizei Mannheim
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva