Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout

Když jde při jízdě autem opravdu do tuhého, potřebujete hlavně co nejdříve zastavit. Volba pneu může v tomto směru ovlivnit hodně, brzdné dráhy z pouhých 80 km/h na mokru se liší i o víc jak 10 metrů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout

26.2.2019 | Mirek Mazal

Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když jde při jízdě autem opravdu do tuhého, potřebujete hlavně co nejdříve zastavit. Volba pneu může v tomto směru ovlivnit hodně, brzdné dráhy z pouhých 80 km/h na mokru se liší i o víc jak 10 metrů.

Během následujících týdnů nás čeká tradiční jarní přezouvání zimních pneumatik za letní. Měkký a hrubší vzorek vystřídá tvrdší letní směs s menšími drážkami a naše ruce i nohy znovu poznají lepší pocity z řízení. Jaro letos zjevně přijde brzy, a tak je nejvyšší čas vybrat nové gumy pro nadcházející sezónu. Jak se zorientovat v současné nabídce? Právě s tím vám mohou pomoci rozličné testy.

Obchodníci dnes nabízí skoro nepřebernou škálu pneumatik, které do jedné slibují skoro zázraky. Následující výsledky prvního kola testu německého Auto Bildu vám ale ukáží, že zdaleka ne všechny něco dokážou takovým slibům dostát. U 53 zkoušených typů v univerzálním rozměru 225/45 R17 pro středně velké a výkonné vozy Němci v prvé řadě vyzkoušeli délku brzdné dráhy na mokru z 80 km/h a na suchu ze 100 km/h. S těmi špatnými se rozhodli dále nezabývat a vám radí totéž.

Možná vám to přijde příliš přísné, ale podívejte se sami na výsledky a pochopíte, proč tak činí. Jít tu o desítky centimetrů nebo maximálně pár metrů, šlo by to brát jako projev rozličného zaměření té které pneu, z nichž část může více fandit mokru a část suchu. Jenže tak to není, rozdíly mezi testovanými vzorky jsou až neskutečné a na mokru při brzdění z pouhé osmdesátky činí rozdíl v brzdné dráze i přes 10 metrů, snadno 3 délky menšího auta. Celkový rozdíl v součtu obou brzdných drah mezi nejlepšími a nejhoršími pak činí téměř 15 metrů, což je až neuvěřitelně mnoho.

Pokud auto s nějakými pneu tak špatně brzdí, nemá pro Němce smysl je dál testovat a i vám radí pustit je ze zřetele. V prvním kole jejich testu bylo jako zlomová hranice určeno 69,5 metru v součtu obou brzdných drah a z toho vzešlo 33 typů, které jsou pro Němce nevyhovující a 20 těch, které obstály a pokračují do dalšího kola, kde budou podrobeny rozličnějším zkouškám. Kompletní výsledky z obou kategorií následují.

Letní pneu pro rok 2019 s příliš dlouhou brzdnou dráhou

Nejhorší volbou se ukázalo být obutí značek Star Performer, Milestone, Tyfoon a Mazzini. Pneu prakticky neznámých výrobců při brzdění ze 100 km/h na nulu potřebují zhruba o pět metrů delší dráhu než vítěz testu a při deceleraci z 80 km/h na mokru je rozdíl i více než dvojnásobný.

Například Star Performer UHP 1 na mokré silnici ujede ještě 39,4 metru, než se auto zastaví na místě. Nejlepší Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 si vystačí s úsekem dlouhým jen 28,8 metru. Pouze sebevrah by toleroval brzdnou dráhu gum Neolin Neosport, které potřebují na suchu 40,3 metru - zmíněný vítěz to stejné umí za 34,7 metru.

Svůj prostor dostaly i velmi oblíbené značky tuzemských motoristů. Propadly jak slovenské Matadory, tak české Barumy, jejich pozice je až na 36., respektive 37. místě.

Kompletní pořadí 33 pneu s příliš dlouhou brzdnou dráhou


Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 1 - Test letnich pneu Auto Bild 2019 prvni kolo 01Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 2 - Test letnich pneu Auto Bild 2019 prvni kolo 02

Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 3 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 11Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 4 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 12Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 5 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 13Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 6 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 14
Čtveřice pneu s nejhoršími výsledky od poslední dále

Letní pneu pro rok 2019 s krátkou brzdnou dráhou

Jako nejlepší volbou pro letní jezdění se Auto Bildu jevila pětice známých firem: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, Michelin Pilot Sport 4, Hankook Ventus S1 evo3, Pirelli P Zero a Nokian Wetproof. Mírné zklamání přinesly výsledky vlastností u Continental PremiumContact 6 na osmém místě, ty nezřídka vítězí.

Mezi úspěšnými vidíme i levné typy nepříliš známých výrobců dokazující, že kvalita nemusí být přímo úměrná ceně a naopak. Velmi dobře dopadly například neznámé americké pneu Kenda Emera A1 KR 41 se sedmým nejlepším celkovým výsledkem a jedním ze třech nejlepších výkonů na suchu. Uspěly také vzorky značek Apollo či Maxxis.

Kompletní pořadí 20 typů s krátkou brzdnou dráhou

Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 7 - Test letnich pneu Auto Bild 2019 prvni kolo 03

Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 8 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 01Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 9 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 02Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 10 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 03Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 11 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 04Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 12 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 05Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 13 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 06Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 14 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 07Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 15 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 08Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 16 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 09Němci v testu letních pneu zjistili brzdnou dráhu 53 typů, 33 z nich se radí vyhnout - 17 - Test letnich pneu 225 45 R17 2019 foto 10
Nejlepších deset pneumatik 225/45 R17 pochází převážně ze známých zdrojů

Zdroj: Auto Bild

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše