Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Nenechávejte si přehrát software 2,0 TDI kvůli emisím, radí Němci, jsou pak hlučné
19.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V kauze Dieselgate VW zjevně ještě nemá vyhráno. Další problémy musí řešit v Evropě, příznivě se pro něj situace nevyvíjí ani ve Státech.
Již se zdálo, že kauza Dieselgate pomalu míří ke svému konci. Koncern VW Group se domluvil s americkými úřady na urovnání skandálu a je do detailu známo, co se stane s postiženými auty, v Evropě pak již delší dobu pracuje na přehrání softwaru vozů osazených motory TDI EA 189.
Německý ADAC již také otestoval, co s auty ona oprava přesně udělá, tedy jak se změní emise, spotřeba, výkon a další klíčové parametry motorů 2,0 TDI (1,6 TDI zatím nebyly svolány). A došel k pro VW docela pozitivním závěrům. Vypadalo to tedy, že se dočkáme již jen několika málo mediálních „štěků“, a pojede se dál, nicméně aktuálně vyvstaly hned dva nové problémy, jimž musí Volkswagen čelit.
Tím hlavním je, že bílá holubice nového software řízení motoru není zase tak bílá, jak se zprvu mohlo zdát. Na papíře z toho vyšla ve většině testů (nejen toho ADACu) dobře, jenže ne všechno lze dostat na papír. Část zákazníků, kteří již danou modifikaci podstoupili, hovoří o „hlučném a strašidelném dieselovém klapání, které přichází ke slovu při částečném zatížení v pásmu 1 200 až 2 000 otáček“.
Další motoristé pak zmiňují hlučnou jízdu v jiných režimech, Volkswagen ale nejspíše o problémech ví. Jeden z majitelů „lidového vozu“ uvedl, že automobilka již má připravený „aktualizaci aktualizace“. Mluvčí Audi problémy dokonce oficiálně připustil, prý se ale týkají jen zlomku aut, přičemž celkově již bylo u čtyř kruhů konvertováno okolo 70 tisíc aut.
Volkswagen kromě toho přislíbil, že celou záležitost vyšetří. Zároveň automobilka dodává, že v dlouhodobém horizontu není se svolávací akcí jediný problém, což se ostatně dalo čekat. Pokud by totiž padla jakákoliv jiná slova, nedorazil by do servisů již jediný motorista. Dosavadní zkušenosti ale k jiné radě nesvádějí je a nakonec ani nás - pokud váš VW (či Škoda, Seat, Audi, cokoli...) s 2,0 funguje podle vašich představ, proč něco měnit do chvíle, než budou tyto potíže vyřešeny? Však kolik jich může být... A dostat se do nekonečného kolotoče aktualizací řídící jednotky motoru jistě nikdo nechce
Vliv nového software na výkon a točivý moment motoru dle ADAC
Výkon i točivý moment se u tohoto vozu navýšily, reálné hodnoty však byly vyšší než udávané již před modifikací softwaru
Fotografie a video z testování
VW Golf 2,0 TDI byl jedním ze čtyř aut, které ADAC podrobil měřením. Došel k pozitivním závěrům, zákazníci si ale stěžují na neměřitelné podivnosti v chování motoru
Evropa ale není jediné místo, kde VW s opravou nejde vše tak úplné podle jeho představ. Podívat se můžeme také do Ameriky, kde sdružení CARB (California Air Resources Board) odmítlo návrh koncernu na opravu vozů značek VW a Audi (jde o modelové roky 2009-2016), jež jsou poháněny třílitrovým šestiválcem. Ten se sice do emisních testů snaží vejít jinak než dvoulitrový turbodiesel, ve výsledku ale beztak dochází v reálu k nesrovnatelně vyšší produkci vyšších emisí NOx.
„Návrhy Volkswagenu a Audi jsou nekompletní, ve značné části vadné a nesplňují legální požadavky, aby bylo možné tato vozidla navrátit na úroveň požadovanou legislativou,“ uvádí ve svém prohlášení CARB. Sdružení navíc dodalo, že minimálně do prosince nebude mít k dispozici veškerá data, aby mohlo zodpovědně prohlásit, zda modifikace je účinná.
Pokud se přitom VW Group a CARB nedomluví, pak se koncern musí připravit na jediné možné východisko, které mu ostatně hrozí také u aut s dvoulitrovým dieselem - tedy na zpětný odkup. Zde se ovšem již nejedná o takovou „ránu“. Zatímco motorem 2,0 TDI bylo v Americe osazeno zhruba 482 000 aut, nyní je ve hře pouze 85 tisíc exemplářů, byť dražších aut.
Jedním z postižených aut je VW Touareg s motorem 3,0 TDI
Zdroj: Focus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejčtenější články
- Divoký růst prodejů elektromobilů je skutečně minulostí, v USA za první kvartál dokonce ztratily podíl na trhu
4.4.2024 - Zemřel nejslavnější fanoušek Hondy NSX. Muž, který si z druhé NSX udělal přívěs, se zabil v jiném sporťáku značky
4.4.2024 - Nejvzácnější a nejpodivnější moderní Lamborghini nikdo nechce. Zámožný majitel se ho 2 roky neumí zbavit, zkouší to zas
4.4.2024 - Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4.4.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha