Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný

Pokud máte zájem o SUV značky Škoda, mezi těmi novými opravdu levně nevyberete. Ojetý Yeti je tak možným řešením - třebaže si cenu drží slušně, nominálně nestojí mnoho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný

30.5.2019 | Petr Prokopec

Pokud máte zájem o SUV značky Škoda, mezi těmi novými opravdu levně nevyberete. Ojetý Yeti je tak možným řešením - třebaže si cenu drží slušně, nominálně nestojí mnoho.

Škoda již nějakou dobu staví SUV do první řady svých premiantů. I proto se v její evropské nabídce objevují hned tři vozy s vyšší stavbou karoserie a zvýšeným podvozkem. Řada lidí přitom již zapomněla, že modelům Kamiq, Karoq a Kodiaq prošlapal cestičku „sněžný muž“. Yeti momentálně slaví již desetileté výročí, pročež je jisté, že na trhu s ojetými vozy najdete opravdu levné exempláře. Ne každý si ale zaslouží vaši pozornost. Níže tak najdete pár rad, jak se vyvarovat špatné koupě a kolik peněz bude třeba si připravit na žádoucí varianty.

Než se k nim ovšem dostaneme, jen v rychlosti zmíníme, jakým byl - a vlastně i nadále je - Yeti unikátem. Nejde o klasické SUV, spíše o crossover, jenž vychází z platformy PQ35 používané třeba druhou generací Škody Octavia nebo šestou generací Volkswagenu Golf. Oproti českému liftbacku a německému hatchbacku ovšem došlo na nárůst výšky na 1 691 milimetrů. Díky tomu bylo možné usadit sedadla o trochu výše, za volantem si tak budete připadat jako ve skutečném SUV.

Yeti navíc do tohoto segmentu plně zapadá i variabilitou, jíž nabízí zejména zadní lavice. Použit byl totiž systém VarioFlex, díky kterému lze sedadla posouvat dopředu či dozadu a tak navyšovat buď prostor pro zavazadla nebo nohy cestujících. Kromě toho lze vyjmout celou lavici či pouze její středovou část. Krajní sedadla pak můžete posunout o 80 mm blíže ke středu vozidla, načež má dvojice pasažérů k dispozici komfort srovnatelný s několikanásobně dražšími limuzínami.

Z prostoru vpředu už budete o trochu méně nadšení. Hlavně palubní deska vypadá z dnešního úhlu pohledu neskutečně stroze, především u vozů s nižší úrovní výbavy, kde nelze počítat s exkluzivnějšími dekory a kde máte k dispozici povětšinou tvrdé a lacině působící plasty. To ale samozřejmě do značné míry ospravedlňují ceny, které aktuálně startují na evropských trzích pod 3 000 Eur (cca 78 000 Kč). V té chvíli vás ale mohou čekat ne úplně levné opravy.

Pokud toužíte po nehavarovaném voze v dobrém stavu, budete muset sáhnout do kapsy o trochu hlouběji. Konkrétní suma přitom závisí na hledané motorizaci, vám by ovšem v hledáčku měly skončit hlavně motorizace 1,4 TSI, 1,8 TSI a 2,0 TDI. Důvodem je to, že pouze tyto pohonné jednotky byly spárovány s pohonem všech kol Haldex, jenž nenavyšuje pouze schopnosti vozu v terénu či za snížené přilnavosti, ale zároveň přichází doplněn i sofistikovanější víceprvkovou zadní nápravou.

Trefou do černého je dvoulitrový diesel naladěný na 125 kW/170 koní, jenž byl stejně jako benzinová jedna-osma k dispozici před faceliftem, který dorazil v roce 2013. Takové provedení ale pod 6 500 Eur (asi 168 000 Kč) neseženete, navíc u těch nejlevnějších je třeba počítat s opravdu vysokým nájezdem. Pokud byste tak chtěli třeba Yeti 2,0 TDI 4x4, který má najeto okolo 100 tisíc kilometrů, budete si muset připravit přes 10 000 Eur (cca 258 000 Kč), což již na minimálně sedm let starou ojetinu není málo.

Ukazuje se tak, že Yeti si opravdu dobře drží nemalou zůstatkovou hodnotu, v roce 2012 se takové provedení prodávalo od 690 900 Kč. Prakticky naprosto stejně je pak na tom překvapivě benzinová jedna-dvojka spojená s pohonem předních kol, jež sloužila jako základní model. Před šesti lety startovala na 349 900 Kč, dnes ji můžete v dobrém stavu a se servisní historií pořídit od cca 5 000 Eur (asi 129 000 Kč). Propad je tak v obou případech méně než dvoutřetinový.

Yeti vás navíc nehodlá sežrat zaživa ani v rámci provozních nákladů. Řada majitelů sice hlásí problémy s váháním přeplňovaných motorů, zároveň však dává do placu i radu, kterak tento neduh eliminovat. Postačí vložení klínku pod solenoid turba a rázem je vše vyřešeno. Problémy vám ale nebudou dělat ani další opravy, a to právě kvůli skutečnosti, že Yeti v hojné míře využívá koncernových dílů. Ty jsou přitom dobře dostupné a kvalitní i z druhovýroby.

Kromě variabilních zadních sedadel se Yeti pyšní i plně sklopným opěradlem vpředu u spolujezdce. Zmíněný facelift z roku 2013 pak kromě mnohem konvenčnějších předních partií přinesl i dělení na standardní verzi a provedení Outdoor. Rozdíl mezi nimi však tkví pouze ve výbavě a odlišném vzhledu nárazníků, světlá výška zůstala v obou případech na 180 mm. Na cenu ojetin tak má opět daleko vyšší vliv nájezd a použitá motorizace.


Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 1 - Skoda Yeti bez starosti test 06Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 2 - Skoda Yeti bez starosti test 09Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 3 - Skoda Yeti bez starosti test 19Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 4 - Skoda Yeti bez starosti test 20Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 5 - Skoda Yeti bez starosti test 26Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 6 - Skoda Yeti bez starosti test 27Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 7 - Skoda Yeti bez starosti test 28Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 8 - Skoda Yeti bez starosti test 31Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 9 - Skoda Yeti bez starosti test 33Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 10 - Skoda Yeti bez starosti test 34Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 11 - Skoda Yeti bez starosti test 35Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 12 - Skoda Yeti bez starosti test 36Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 13 - Skoda Yeti bez starosti test 38Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 14 - Skoda Yeti bez starosti test 39Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 15 - Skoda Yeti bez starosti test 40Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 16 - Skoda Yeti bez starosti test 41Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 17 - Skoda Yeti bez starosti test 44Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 18 - Skoda Yeti bez starosti test 48Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 19 - Skoda Yeti bez starosti test 52Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 20 - Skoda Yeti bez starosti test 53Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 21 - Skoda Yeti bez starosti test 54Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 22 - Skoda Yeti bez starosti test 56Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 23 - Skoda Yeti bez starosti test 59Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 24 - Skoda Yeti bez starosti test 60Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 25 - Skoda Yeti bez starosti test 63Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 26 - Skoda Yeti bez starosti test 64Ojetý Yeti je nejlevnější cesta k SUV od Škody, v mnohém je stále nepřekonatelný - 27 - Skoda Yeti bez starosti test 65
Škodu Yeti s pohonem všech kol a dvoulitrovým motorem jsme mohli dlouhodobě otestovat. Jelikož však již šlo o verzi po faceliftu, motor se pyšnil již jen 110 koňmi. Vyšší výkon bychom přitom ocenili, stejně tak nás neoslovila ani strohá palubka. V té době však vůz byl k mání mnohem dráže než nyní jako ojetina

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama