Home > Rubriky a sekce > Život řidiče > Článek
Takhle rychle se dnes vloupají do jakéhokoli auta od VW, stačí 10 s
27.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(video) Otevřít jakýkoliv vůz VW Group za pár vteřin není problém, máte-li na to správné nástroje. Záběry z praxe až nahání strach.
Neděláme si iluze o tom, že čím je dražší auto, tím náročnější je ho ukrást. Dobře o tom svědčí např. starší video z Ruska, kde zloději během pár minut otevřeli a odjeli s Range Roverem poslední generace, což je auto drahé docela dost. Range Rovery obecně byly a zřejmě ještě jsou na některých místech světa velmi oblíbeným „zbožím” mezi zloději aut.
Podobně také Porsche Panamera není před nenechavci nijak dobře chráněna, jak ukazuje nové video z Belgie. Není na něm však zloděj, nýbrž zámečník, kterého si zavoláte, když si třeba v autě zabouchnete klíče. Ovšem, s všudypřítomnými dálkovými centrálními zamykacími systémy je tohle trochu méně častý problém než před lety, ale podobné firmy se stále uživí.
Pokud tedy na svém autě máte funkční zámky na klíč, je skutečně snadné se do něj dostat během několika vteřin - konkrétně ani ne deseti, jak ukazuje video. Nástroje, které používá, jsou údajně sadou šperháků pro všechny modely VW Group od roku 1996 - tedy teoreticky od Volkswagenu Lupo po Bugatti Veyron.
Kdyby člověk na videu byl zloděj, věci, které byste ve své Panameře či čemkoliv jiném zanechali, byste po návratu už nenašli. Dobrou zprávou budiž, že kdyby se lupič do auta dostal tímto způsobem, nebyl by schopen s ním odjet. Mohl by se ale pokusit ukrást zabudovanou navigaci a tím auto víc poškodit než sobě přilepšit.
Ani pokud na autě zámky, kam by šel strčit klíč nebo šperhák, nemáte, nejste v bezpečí. Elektronické systémy odemykání jsou totiž zranitelné snad ještě více a nejhorší jsou systémy bezklíčového odemykání a startování. Používat takové auto je velmi příjemné, ale byl to právě bezklíčový přístup, který stál za oním rychlým ukradením Range Roveru v Rusku a také za tím, že se v Británii či Nizozemsku kradly jako na běžícím páse.
Otevřít i velmi drahou Panameru GTS je dílem okamžiku
Nebezpečí právě tímto směrem by mohlo představovat také nové zařízení s názvem CANtact, které má amatérům usnadnit práci s diagnostikou automobilů. Jeho vynálezce tvrdí, že za cenu 60 - 100 dolarů (1 500 - 2 500 Kč) bude schopen prodávat zařízení, které na jednom konci připojíte do USB portu počítače a na druhém konci do konektoru OBDII, kterým jsou vybavena všechna auta, vyrobená od roku 1996.
Konektor OBDII je brána do úplně všech systémů auta od elektrických oken přes světla a ABS po samotné brzdy, takže přes něj lze v moderním autě vyřadit brzdy z činnosti. A zabezpečení aut je vážně mizerné, jak se ukazuje v nejednom případě. Ovšem, toto zařízení je potřeba do auta fyzicky připojit, ale pokud se lupič během deseti vteřin dostane do Panamery a má v batohu i takovouto výbavu, bude mu bránit jen velmi málo, aby s ní odjel.
Ovšem, CANtact rozhodně nemá zloděje za cílovou skupinu zákazníků, tou jsou ti motoristé, kteří vědí něco o počítačích a chtějí se dozvědět něco o svém autě, ale z pochopitelných důvodů, zejména cenových, si nechtějí pořídit profesionální diagnostiku a zároveň jim levné přístroje, dostupné běžně na internetu za ceny v řádech stovek až jednotek tisíc korun, nestačí. Software ke CANtactu bude typu open source, takže bude každý moci přispívat, vytvářet programy a ty sdílet.
Potenciál tak je velký, ale co zneužito být může, dřív nebo později zneužito bude. Troufáme si však odhadnout, že z CANtactu bude mnohem více lidí profitovat, než jej bude zneužívat. Jak se uchytí, ale zatím brzy odhadovat.
K rychlému otevření jakéhokoliv auta VW Group existuje speciální sada šperháků, je až nehorázně efektivní
Zařízení s názvem CANtact má usnadnit amatérům práci s elektronikou auta, ale také lze zneužít
Zdroje: Auto Evolution, Wired
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 10 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda