Reklama

Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo

Němci se rozhodli najít auto, které je dostupné, spolehlivé a svým zaměřením vyhoví širokému spektru zákazníků. A kupodivu nenašli nic německého.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo

10.5.2018 | Mirek Mazal | 45 příspěvků

Němci se rozhodli najít auto, které je dostupné, spolehlivé a svým zaměřením vyhoví širokému spektru zákazníků. A kupodivu nenašli nic německého.

Hledat „nejspolehlivější auto pro každého” je trochu ošemetná věc, protože každý od auta očekává něco trochu jiného. Němci ale s takovými úkoly tradičně nemají problém, protože do tabulek se dá dostat všechno a jako vítěz z nich může vyjít jen jeden vůz. Zadání německého magazínu Focus bylo jasné - najít auto, které s cenami začíná pod 4 000 Eur (asi 102 tisíc Kč), je maximálně spolehlivé dle dat TÜV a přitom svým charakterem vyhoví co nejširšímu spektru zákazníků. Našli ho a kupodivu nevylovili nic z německého rybníka.

Vítězem se stala Toyota Corolla deváté generace z let 2001 až 2007. Rozhodně nejde o nejvíce vzrušující vůz na trhu, a to ani na poměry Toyoty, jenže emoce jsou to poslední, co vás zajímá, když si chcete koupit dobrou „holku pro všechno” za co nejmenší peníze. Z hlediska spolehlivosti je to stále jeden z milníků v historii japonské automobilky a data TÜV to potvrzují - většina závad vychází z běžného opotřebení a v žebříčku nejvíce a nejméně spolehlivých aut se v kategorii nad deset let umístila za Corollou Verso, Mazdou 2 a Porsche 911 na čtvrté pozici. Ostatní auta kolem jsou buď úžeji zaměřená nebo drahá, a tak i touto optikou dává volba Corolly smysl.

S délkou 4,18 metru je teto vůz téměř o deset centimetrů kratší než aktuální etalon VW Golf. Vizuálně se Toyota svého času snažila Corollu přizpůsobit evropskému vkusu, spíše než to ale stvořila znovu něco velmi usedlého. Vedle třídveřového a pětidveřového hatchbacku měla japonská automobilka v nabídce i kombi a sedan. Devátá generace byla poslední štací pro hatchback tohoto jména, pak jeho místo převzal Auris.

Z uživatelského hlediska kritika upozorňuje jen na nepřesné řízení a uvnitř není - zvlášť z dnešního pohledu - místa na rozdávání. Těsná jsou také sedadla. Zpracování interiéru nepatří mezi nejlepší, ale materiály působí odolně, podvozky jsou považovány za vyvážené a spolehlivé. Zavazadlový prostor COrolly deváté generace potvrzuje skromnější dimenze - hatchback má jen 290 litrů, kombi odveze 400 litrů nákladu.

Motorový prostor vyplňovala řada různě výkonných agregátů. Během výroby se nabízely v rozmezí od 66 kW (90 koní) do 165 kW (224 koní) ve vrcholném modelu deváté generace T-Sport s kompresorem. Obecně platí, že motory jsou méně pružné a nedoporučit lze dvoulitrovou naftovou jednotku, která trpí problémy s vysokotlakým naftovým čerpadlem. Naopak spolehlivý držák je benzínový čtyřválec s rozvodovým řetězem dodávaný po faceliftu v roce 2004. Následkem nízkých cen se často kupují zážehové motory o objemu 1,4 a 1,6 litru o výkonu 71 kW (97 koní), respektive 81 kW (110 koní). Slabší varianta občas trpí opotřebovanou spojkou.

Nárazové zkoušky Euro NCAP proběhly před 16 lety, v roce 2002 Corolla IX vybojovala 4 hvězdy. Za dva roky Toyota přidala do sériové výbavy ESP, kontrolu trakce, boční přední i zadní airbagy. Na tu dobu slušné základní vybavení obsahovalo rádio, klimatizaci a elektricky ovládaná okna.

Na evropském trhu dnes ceny ještě použitelných ojetých exemplářů startují na 3 000 Eur (76 000 Kč) a šplhají až k 20 000 Eur (505 000 Kč) za exotické T-Sporty. Němci konstatují, že jako ojetina je Corolla díky své jednoduchosti a tím i trvanlivosti zajímavější než kdysi nové auto a asi mají pravdu - z konkurentů té doby se řada z nich stala nezajímavými kvůli menší spolehlivosti a trvanlivosti, což jsou přesně ty aspekty, které vás u levné ojetiny budou zajímat více než naprostá většina ostatních...

Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 1 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 01Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 2 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 02Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 3 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 03Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 4 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 04Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 5 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 05Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 6 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 06Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 7 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 07Toto je nejspolehlivější auto pro každého podle Němců. Může si ho dovolit kde kdo - 8 - Toyota Corolla IX nejspolehlivejsi auto minule dekady 08
Němci se rozhodli jmenovat nejspolehlivější auto pro každého. A vybrali Toyotu Corolla z poloviny minulé dekády - je cenově dostupná, mezi dobovými vozy patří k nejspolehlivějším a z nich je nejspolehlivější. Člověk tak možná snáze pochopí, proč je po celém světě tak populární...

Zdroj: Focus Auto

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 45 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše