Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá

Tyto Volkswageny platí za spolehlivé, v případě jejich páté generace ale dieselové motory pronásleduje problém, který je může i zcela zničit. VW o tom ví léta, o nápravu se ale nesnaží.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Život řidiče

Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá

1.10.2019 | Petr Prokopec

Tyto Volkswageny platí za spolehlivé, v případě jejich páté generace ale dieselové motory pronásleduje problém, který je může i zcela zničit. VW o tom ví léta, o nápravu se ale nesnaží.

S Volkswagenem Transporter čtvrté generace jsou spojené legendy, zejména co se spolehlivosti týče. Není proto překvapivé, že zákazníci totéž očekávali také v případě nástupce, který se dokonce dočkal opravdu dlouhého životního cyklu - na trh přišel v roce 2003 a výrobní linky opustil až o dvanáct let později. V mezičase přitom došlo i na modernizaci, která sice vozu přihrála pohlednější zevnějšek, nicméně zpod kapoty zmizely objemnější agregáty a místo nich bylo možné vybírat už jen mezi dvoulitrovými čtyřválci.

Šlo ale opravdu o změnu k lepšímu? Jak se nyní ukazuje, nikoliv. Pokud totiž zamíříte na internet, velmi rychle zjistíte, že existuje bezpočet klubů, které se věnují jednomu stěžejnímu problému v motorovém prostoru Transporteru T5. Spojitost mají s ventilem EGR, který má potenciál zcela pohonnou jednotku zničit. Co je ovšem podstatnější, Volkswagen o celé záležitosti již léta ví, ovšem prakticky nic nedělá. A zákazníky nepodporuje ani v prevenci, místo toho si Němci zkouší hrát na mrtvého brouka.

Je přitom otázkou, jak dlouho jim tato taktika bude vycházet, neboť míra problémů se s průběhem času jen zvyšuje. Značka dokonce přiznala, že ví o 11 800 případech, kdy došlo na poškození dvakrát přeplňovaného turbodieselu se 180 koňmi, jenž pochází ze 140tisícikusové produkce smontované mezi zářím 2009 a květnem 2015. Jinými slovy, Němci vědí, že zkorodované úlomky chladiče EGR se dostaly do spalovací komory a poškodily tak válce a písty pomalu každého desátého biturba. Přesto nic nedělají.

Nejde přitom o chybu majitelů, ale skutečně o problém s ventilem, kterému ve většině případů mu předchází nadměrná spotřeba oleje. Tu zaznamenal i Gerd Kaufmann, který si pořídil ojetý Transporter T5 z posledního roku výroby (2015). Jakkoliv však měl vůz najeto méně než 70 tisíc kilometrů, „žral“ olej jako zběsilý. Kaufmann o tom informoval již letos v březnu servis, ovšem prohlídka přišla až v červenci. V té době byl již motor „načnutý“, servis přitom žádnou pomoc neposkytl.

Kaufmann nyní požaduje, aby se VW podílel alespoň zčásti na opravách, jakkoliv je zjevné, že jde pouze o výrobní chybu, která navíc byla identifikována již v roce 2015. Přesto od té doby nedošlo na nápravu. Z toho důvodu kupříkladu Thomas Schneider, majitel ojetého Transporteru s méně než 70 tisíci kilometry na tachometru, hodlá vyměnit chladič. Ten je podle všeho řešením veškerého trápení a Němci by jej tedy logicky měli nabídnout majitelům zdarma.

Skutečným problémem však je, že se VW nepokouší o jakoukoli prevenci. Místo toho dodává, že „kde není poškození, nelze projevit dobrou vůli“. Zákazníci tedy mají dvojí možnost, a sice vše vyřešit na vlastní náklady, a poté doufat, že se jim povede alespoň nějakou měrou získat část peněz od VW zpátky. Nebo mohou jen čekat, než „časovaná bomba“ vybuchne

Zamítavou zkušenost má za sebou i Maik Lori, který se nakonec rozhodl nic neriskovat a místo toho pořídil za svých vlastních 2 000 Eur (51 580 Kč) nové díly. Něco podobného čeká i Schneidera, který by ovšem byl velmi rád, kdyby Volkswagen uhradil alespoň polovinu. Jak jsme ale uvedli, k tomu Němci svolní nejsou, jakkoliv přiznali, že chladič nesoucí interní kód D má potenciál na to, aby pohonnou jednotku jednoho dne zabil.

Těmito chladiči bylo osazeno přinejmenším 140 tisíc vozů, skutečně se tedy jedná o časovanou bombu nemalého rozsahu. A to ve výsledku i pro samotnou automobilku, neboť ta si oněmi přiznáními sama na sebe upletla pořádný bič. Pokud tedy má motor ve vašem Volkswagenu Transporter T5 vyšší spotřebu oleje, raději nechte prověřit, co je toho příčinou. Pokud motor odejde na věčnost kvůli EGR, máte na stole problém v hodnotě stovek tisíc Kč.


Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 1 - VW Transporter T5 ilustracni foto 01Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 2 - VW Transporter T5 ilustracni foto 02Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 3 - VW Transporter T5 ilustracni foto 03Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 4 - VW Transporter T5 ilustracni foto 04Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 5 - VW Transporter T5 ilustracni foto 05Motor VW T5 je časovanou bombou, o které automobilka ví, nic s ní ale nedělá - 6 - VW Transporter T5 ilustracni foto 06
VW Transporter T5 se stal časovanou bombou kvůli EGR ventilu a jeho chladiči, který může zcela snadno zničit celou pohonnou jednotku. Němci o tom ví, nic s tím však nedělají

Zdroj: Auto Bild

Petr Prokopec

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama