Reklama

312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď

S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď

21.6.2018 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

S neskutečnou lehkostí dokáže nová M5 dosahovat i udržovat extrémní rychlosti. Po německé dálnici vedle ostatních aut dolová létá, jako by se nic zvláštního nedělo.

Na novou generaci BMW M5 se hrne chvála ze všech stran. Je to vcelku překvapivé, neboť před oficiální premiérou řada lidí nemohla mnichovskému über-sedanu přijít na jméno. Důvodem je přesedlání na pohon všech kol, jehož se lidé pravidelně jezdící spíše bokem než v přímém směru obávali. Automobilka ovšem umožnila i deaktivaci pohonu přední nápravy, načež se tyto strachy ukázaly být lichými.

Místo toho se tedy můžeme soustředit pouze na jízdní dynamiku, která je mimořádně působivá. Dle technických parametrů je totiž možné počítat se sprintem na stovku za 3,4 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, respektive 305 km/h po zakoupení paketu M Driver‘s Package. Za tím přitom stojí 600 koní a 750 Nm točivého momentu, jenž produkuje 4,4litrový přeplňovaný osmiválec.

Nové video ovšem dokazuje, že tato data jsou možná až zbytečně skromná. Čas potřebný k akceleraci na stovku je totiž o dvě desetiny nižší, v rámci maximálky je pro změnu možné počítat dokonce s 312 km/h. Obě čísla vychází z GPS, nikoliv třeba z tachometru a stopek. S danou dynamikou lze tedy v reálném světě stoprocentně počítat.

Zajímavé přitom je, že onoho působivého času při akceleraci vůz dosáhl sice ve sportovním režimu, ovšem s převodovkou ponechanou v normálu. Je tedy dost možné, že výsledné hodnoty by bylo možné ještě o chlup ponížit. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby dvoustovka padla na tachometru klidně i za méně než 11 sekund.

Stejně tak je třeba vypíchnout, kterak snadno se M5 dostane na magickou třístovku a především, jak dlouho se na této hodnotě či dokonce nad ní drží v běžném provozu. I přes nemalou práci divize BMW M totiž stále nejde o ryzí supersport, ale o sedan, se kterým snadno dojedete s celou rodinou na chatu a který s cenou startuje na 3 185 000 Kč. Což s ohledem na to, co vidíme, rázem nevypadá jako zase tak moc...

312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 1 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 01312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 2 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 02312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 3 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 03312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 4 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 04312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 5 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 05312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 6 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 06312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 7 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 07312 km/h v provozu s prstem v nose? Nová M5 na Autobahnu připomíná vesmírnou loď - 8 - BMW M5 2018 0-312 kmh videoscreen 08
Nové BMW M5 je neskutečně rychlé. Dokonce rychlejší, než automobilka uvádí v technických parametrech

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 8 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše