Audi RS6 a RS7 performance na prvním videu, zvuk osmiválce je opravdu hrozivý

Posílení motorového prostoru na 605 koní sebou přineslo působivý zvukový doprovod. Stovku navíc obě novinky čtyř kruhů pokoří za 3,7 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Audi RS6 a RS7 performance na prvním videu, zvuk osmiválce je opravdu hrozivý

16.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi RS6 a RS7 performance na prvním videu, zvuk osmiválce je opravdu hrozivý

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Posílení motorového prostoru na 605 koní sebou přineslo působivý zvukový doprovod. Stovku navíc obě novinky čtyř kruhů pokoří za 3,7 sekundy.

Nové verze modelů RS6 Avant a RS7 Sportback jsme si mohli představit již před takřka měsícem. Nyní však obě novinky z Ingolstadtu čeká živý debut na autosalonu v Los Angeles, pročež se Audi rozhodlo rozdmýchat oheň očekávání a pustilo do světa první oficiální video. To potenciální klientele dozajista udělá radost, neboť oba vozy čtyř kruhů disponují opravdu hrozivým zvukovým doprovodem. A tím nemyslíme nějaké tragické chrchlání, nýbrž temné brumlání a jekot osmiválce.

Pohonná jednotka 4,0 TFSI je tímtéž motorem, jaký pohání také Audi S8 plus, pročež také v případě kombíku a liftbacku dává 605 koní a 750 Nm točivého momentu. S tímto výkonem zvládají obě novinky značky zrychlení z klidu na stovku za pouhých 3,7 sekundy a metu 200 km/h pokoří již za 12,1 s, tedy o čtrnáct desetin rychleji než standardní model. Nejvyšší rychlost pak sice končí na dvěstěpadesátce, za příplatek ji však můžete navýšit až na 305 km/h.

Vyjma posíleného motoru se modely RS6 a RS7 performance dočkaly také upraveného softwaru převodovky a adaptivního zavěšení, nechybí ani 21palcová kola osazená pneumatikami o rozměru 285/30 u kombíku nebo o rozměru 275/30 u liftbacku. Za další příplatek je pak možné sáhnout ještě po karbon-keramických brzdách nebo zadním sportovním diferenciálu s aktivním vektorováním točivého momentu.

Vizuální změny jsou již minimální a kromě zmiňovaných kol se soustředí hlavně na nepatrně větší otvory sání v předním nárazníku, černý výplet čelní masky a výraznější zadní difuzor. Přikoupit si pak můžete ještě nový barevný odstín Ascari Blue nebo karbonové doplňky interiéru, přičemž ceny startují na 117 000 Eur (cca 3 169 000 Kč) u kombíku, respektive na 121 700 Eur (3 296 000 Kč) u liftbacku.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše