Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bentley Continental Supersports Convertible ISR Mulliner: blíže k Porsche, bez příplatku
25.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nedá se říci, že by automobilky Bentley a Porsche byly přímými konkurenty. Poslední britská novinka se ale přesto vydává do německých výsostných vod, tedy alespoň na oko.
Porsche proslulo jako výrobce maximálně efektivních malých sporťáků, u nichž mnohdy byly na obtíž i výbavové prvky jako klimatizace. Bentley se do historie zapsalo jako výrobce opulentních luxusních limuzín a kupé, které ani při relativně malé velikosti nemají problém s hmotnosti malého autobusu. Jak se nabídky těchto dvou dvě firem mohou přiblížit? Možná čekáte odpověď ve stylu: „Stačí, aby Porsche začalo vyrábět Panameru,” která by jistě nebyla nemístná, ale míříme dnes spíše do vod kupé, kde se vzdáleně míjejí modely 911 a Continental GT a jejich odvozené verze. Zde už je odpověď složitější.
Tyto dva modely nemají fakticky společného zhola nic, však Continental v provedení kupé je při podobné velikosti skoro dvakrát těžší než 911. Přesto se u Bentley rozhodli dodat mu něco, co bylo dosud typické pro Porsche a stvořili model s opravdu dlouhým názvem Continental Supersports Convertible ISR Mulliner.
Nejdříve je třeba si rozklíčovat, co vůbec daný název značí. Slovo Continental není třeba řešit, Superports označuje výkonné provedení představené již před dvěma leta a Convertible jeho „otevřenou” verzi s plátěnou střechou. ISR je zkratka pro Ice Speed Record, tedy rychlostní rekord v jízdě na ledu, který letos v únoru překonal Juha Kankkunen dosažením rychlosti 330,69 km/h na jednom z finských jezer právě v Bentley Continental Convertible. A konečně Mulliner je jméno někdejšího britského karosáře; dnes jde o divizi Bentley, která se stará o specifické úpravy vyráběných vozů, jako je tato.
Verze ISR Mulliner je tak stvořena právě jakožto jedna z připomínek překonání zmíněného rekordu (dnes už ale beztak patří Audi a jeho RS6...). Odlišuje se desetipaprskovými 20" koly ve dvoubarevném provedení a bílo-červenými nápisy Supersports ISR na bočních dveřích. Právě ty jakoby z oka vypadly Porsche 911 GT3 RS a jsme konečně i u avizované snahy o přiblížení.
Na nejostřejší 911 (zatím...) patří podobné emblémy takřka neodmyslitelně, ale na Bentley se podle nás příliš nehodí. Navíc jde o prvek tak typický pro Porsche, že bychom skoro mohli očekávat žalobu německé automobilky, ale obě firmy nyní spadají do koncernu Volkswagen a podobný spor tak zřejmě nelze očekávat.
Celá situace je navíc pikantní tím, že generálním ředitelem Bentley je nyní Wolfgang Dürheimer, bývalý šéf oddělení výzkumu a vývoje u Porsche. A ten si snad mohl z Züffenhausenu přinést trochu jiné nápady než zrovna tento vzhledový prvek...
Pokud by se vám „nápad” s nápisem ve stylu Porsche na boku Bentley přesto líbil, vězte, že celý paket ISR Mulliner je k mání jako volitelná výbava bez příplatku.
Pro pořádek dodejme, že Continental Supersports Convertible disponuje šestilitrovým motorem W12 přeplňovaným dvěma turbodmychadly, který nabízí až 471 kW (640 koní) výkonu, jenž je přes šestistupňovou automatickou převodovku posílán na kola obou náprav. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá vůz za 4 sekundy, na 160 km/h akceleruje za 9,4 sekundy. Na maximální rychlost je netřeba, na spotřebu paliva pak neradno se ptát...
Bentley Continental Supersports Convertible ISR Mulliner
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
včera - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
15.5.2024 - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Číňané už se nebojí ničeho, bodovat chtějí i s pick-upem. Prodávat ho začínají největším soupeřům přímo pod nosem
včera - Jen Mercedes dokáže prodávat čtyřválcové auto za 4,25 milionu a nestydět se, třikrát větší motor lze mít za míň jak třetinu
včera - Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
včera - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
včera - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.16. 22:48 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.16. 21:19 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.16. 17:27 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.16. 16:39 - Amatér
- Rychlodotazy 05.16. 12:24 - pavproch
- Politický koutek 05.16. 10:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.16. 07:21 - HondaMan