BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem

Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem

21.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podivná doba si žádá podivné činy. V Mnichově proto při honbě za co nejnižší cenou odpojili modelu X3 přední nápravu a pod kapotu dali motor o výkonu 143 koní.

V automobilovém světě v současné době panuje několik trendů. Jedním z nich je, že mainstreamové automobilky jako Citroën se svou řadou DS snaží zaujmout kupce, kteří by nikdy předtím za francouzskou značku nedali takové peníze. A naopak, prémioví výrobci sestupují do stále nižších segmentů trhu. A to nejen v rámci velikosti automobilů, ale také pohonných jednotek, které se objevují pod kapotami limuzín a SUV.

Ve Stuttgartu díky tomu dostanete Mercedes-Benz S 250 CDI, v Mnichově bude pro změnu možné od letošního podzimu objednávat BMW X3 sDrive 18d. Vůz ale přitom za nízkou cenou nemíří pouze základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 143 koní, ale především absencí pohonu všech kol. Po modelové řadě X1 tak jde již o druhý „terénní” model BMW, který je pouze zadokolkou.

Mnichovská značka jde s touto koncepcí proti proudu, většina ostatních výrobců totiž své verze ochuzené o mezinápravový diferenciál vybavuje pohonem předních kol. Ten však má svá negativa v horší ovladatelnosti, neboť přední náprava se musí vypořádat nejen s řízením, ale také s přenosem výkonu od motoru.

Taková je alespoň teorie. V praxi by to mělo znamenat, že nejlevnější X3 v nabídce zákazníkům toužícím po manuálu umožní akcelerovat z klidu na stovku za 9,9 s, rozjet se na 193 km/h a s lehkou nohou na plynu dosahovat průměrné spotřeby 5,1 l/100 km. Dražší automat je na tom s časem 10,3 sekund, maximálkou 190 km/h a žíznivostí 5,4 l/100 km hůře.

Cena pro český trh byla stanovena na 907 500 Kč, ve standardu přitom dostanete rekuperaci brzdné energie, šipečky na přístrojovém štítu pro správné řazení a především pro nás Evropany sporný systém start/stop. V porovnání s benzinovým modelem X3 xDrive 20i přitom ušetříte 100 000 Kč, u dieselové verze X3 xDrive 20d pak ještě dalších 40 tisíc korun. Otázkou je, zda byste právě u SUV chtěli škudlit na pohonu všech kol...


BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 1 - BMW X3 2012 01BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 2 - BMW X3 2012 02BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 3 - BMW X3 2012 03BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 4 - BMW X3 2012 04BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 5 - BMW X3 2012 05BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 6 - BMW X3 2012 06BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 7 - BMW X3 2012 07BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 8 - BMW X3 2012 08BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 9 - BMW X3 2012 09BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 10 - BMW X3 2012 10BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 11 - BMW X3 2012 11BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 12 - BMW X3 2012 12BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 13 - BMW X3 2012 13BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 14 - BMW X3 2012 14BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 15 - BMW X3 2012 15BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 16 - BMW X3 2012 16BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 17 - BMW X3 2012 17BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 18 - BMW X3 2012 18BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 19 - BMW X3 2012 19BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 20 - BMW X3 2012 20BMW X3 sDrive 18d: nejlevnější X3 poprvé jen jako zadokolka, s nejslabším dieselem - 21 - BMW X3 2012 21
BMW rozšířílo nabídku modelu X3 o verzi sDrive 18d vybavenou základním turbodieselem a pohonem zadních kol. Pokud máte zájem, oproti modelu X3 xDrive 20i vám ušetří sto tisíc korun. Na snímcích je vůz po poslední modernizaci z loňského roku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.