Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac se znovu pokusí prosadit v Evropě, již potřetí
23.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není větší chyby než přestat zkoušet, pravil kdysi Goethe. Jeho slova si zřejmě vzali k srdci u Cadillacu a již potřetí za posledních 15 let zkusí zaujmout evropské zákazníky.
Cadillac tentokrát nevyrazí na starý kontinent s prázdnou a pro evropské zákazníky si připraví hned dva nové modely s atraktivnějším vzhledem. Ani v tomto případě ale v jeho plánech nefigurují naftové motory, které jsou v třídách, v nichž se „Caddy” pohybuje, důležitým předpokladem úspěchu.
„Jediná věc, kterou s Cadillacem v Evropě můžeme provést je zkoušet, zkoušet a znovu zkoušet,” řekl k celé věci lakonicky šéf GM Dan Akerson a dodal, že značka svou nabídku podpoří hned dvěma novými modely. Měly by se přitom vyznačovat poněkud jemnějšími liniemi, než které známe ze současných Cadillaců. Ty lze bez nadsázky označit za velmi vyhraněné a jsou obvykle buď nadšeně přijímány, nebo rezolutně odmítány.
První novinkou by měl být velký sedan na bázi loňského konceptu XTS. V nabídce by měl stanout nad sedanem a kombi CTS (ten je obdobou řady 5 od BMW nebo A6 od Audi), pokud však chce oslovit zákazníky něčím novým, bude muset přijít s trochu odlišným designem. Koncept, jehož snímky přikládáme, totiž vypadal prakticky stejně jako všechny ostatní současné modely značky. Druhým novým modelem má být menší sedan posazený naopak pod současné CTS, víme o něm ale v tuto chvíli minimum.
Co je ovšem jisté, ani jedna z novinek se zprvu nedočká naftového motoru, což návrat značky do Evropy jistě opět zkomplikuje. GM se brání tím, že není možné stihnout vše naráz, což je pochopitelné, na druhou stranu nejde o první pokus prosadit se na místních trzích a poučení se z předchozích chyb by bylo na místě. Zvláště pokud si je Akerson vědom toho, že kvalita evropské prémiové konkurence činí prostor Cadillacu pro úspěch velmi omezeným, by jej automobilka neměla dále zmenšovat limity své vlastní nabídky.
Uvidíme, jak se značce další pokus o návrat vydaří. My se na každý pád jistě nebudeme zlobit, pokud se v Evropě začne prodávat třeba model CTS-V, který je dnes jedním z mála opravdu silných vozů vyšší střední třídy vybavených manuální převodovkou.
Loňský koncept Cadillac XTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vettel v Imole projel legendární Sennův McLaren, dokončil to, co Ayrton po své smrtelné nehodě už nezvládl
před 9 hodinami - Italská policie zabavila víc jak 130 Fiatů kvůli nelegálnímu použití italské trikolóry, absurdnější divadlo byste nevymysleli
20.5.2024 - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
18.5.2024
Nejčtenější články
- Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
22.4.2024 - Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
23.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - Hyundai ukázalo nové řešení, které v létě sníží teplotu uvnitř auta o desítky stupňů, i když vůbec není vidět
23.4.2024 - Nejlevnější Porsche 911 997 na prodej v Evropě vypadá zatraceně dobře, za cenu tuctové Octavie to může být výhra
23.4.2024
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.22. 00:28 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 05.21. 23:43 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.21. 22:31 - bojler
- Suzuki obecně 05.21. 20:52 - jarka
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.21. 15:43 - řidičBOB
- Politický koutek 05.20. 22:44 - Stepan
- Za kolik jezdíte s benzínem? 05.20. 17:26 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.20. 14:37 - Vrooom