Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Caterham chce do mainstreamu. Pokud to trh bude chtít, vyrobí klidně i SUV
6.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Po podepsání smlouvy o vytvoření nového podniku mezi Renaultem a Caterhamem se objevují další detaily možné spolupráce. Britové chtějí více modelů.
Včera jsme vás informovali o založení nové společnosti SAAC, která bude stejným dílem patřit britské značce Caterham a francouzsko-japonskému koncernu Renault-Nissan. Podnik se společně s oddělením Renaultsport z Dieppe postará o vývoj a následnou produkci sportovních modelů Alpine a jejich britského ekvivalentu, který s nimi bude sdílet platformu a některé další konstrukční celky. Caterham se však zřejmě nechce nechat svázat pouze jedním projektem, v plánech má mnohem širší, pro někoho možná poněkud šokující záběr.
„Našim konečným cílem je napodobit Porsche. Z pozice výrobce sportovních automobilů se posunout do hlavního proudu a dělat SUV, městská auta, cokoli bude trh chtít,“ řekl v rozhovoru s britským magazínem Autocar šéf značky Caterham Tony Fernandes. „Máme před sebou dlouhou cestu, ale vidíme před sebou den, kdy bychom rádi měli skutečně nápadný, populární vůz,“ dodal Fernandes.
Jak do těchto plánů zapadají současné modely navazující na původní Lotus Seven? Podle všeho se s nimi do budoucnosti počítá, je však velmi pravděpodobné, že pohonné jednotky Fordu nahradí motory Renault, což ostatně naznačil také technický ředitel za britskou stranu Mike Gascoyne. „Neúčastníte se společného podniku, aniž byste doufali, že nebudete spolupracovat,“ naznačil Gascoyne v souvislosti s možnou kooperací při vývoji budoucí produktů.
Rozhodně to ale neznamená, že by už zítra nebo pozítří musely čtyřválce série Sigma a Duratec vyklidit prostor pod kapotami. Výměna značek agregátů stoprocentní není a třeba šéf divize Caterham Cars Graham Macdonald potvrzuje, že se techniky modrého oválu rozhodně nevzdávají. „V tuto chvíli zůstáváme věrní motorům Ford. V našich produktových plánech mají svou životnost, protože nám vyhovují ve smyslu jejich charakteru i nákladů na jejich pořizování,“ upozorňuje Macdonald a zároveň dodává: „Uvědomujeme si, že jejich životnost je omezená a kdo ví, co bude pak. Pokud bude Renault chtít do toho jít, pak k tomu bude mít jasnou příležitost.“
Copak si o transformaci manufaktury vyrábějící lehké a obratné stroje na továrnu chrlící crossovery či městská auta myslí naši čtenáři?
S klasickými modely se do budoucnosti počítá, motory Ford však patrně vymění na pohonné jednotky Renaultu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
před 6 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Poslední pravověrné Audi A4 v bazarech láká svou výdrží i šíří nabídky. Je dobré jej koupit, dokud je z čeho vybírat
před hodinou - Slepá sázka na elektromobily už automobilky dohání i finančně, zisky Mercedesu, VW a Stellantisu se masivně propadly
před 2 hodinami - Před 30 lety se odehrál vůbec nejtragičtější víkend celé historie Formule 1, takhle to začalo
před 4 hodinami - Líbivé moderní SUV za 210 tisíc Kč nemusí být ani dnes jen sen. A nebavíme se o ojetině, jde o nové auto
před 5 hodinami - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.30. 16:14 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.30. 14:54 - jarka
- BMW Divize 04.30. 14:15 - pavproch
- Politický koutek 04.29. 21:51 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.29. 21:15 - rutak11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:23 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.29. 17:16 - GeneHawkins
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.29. 15:10 - mattonecz