Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Citroën DS4 Racing: pojízdný schizofrenik přistižen bez maskování (foto)
2.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzi mají zjevně problémy s identitou svých modelů. C4 nejprve zvýšili, aby z ní udělali DS4. Tu pak snížili, aby z ní udělali... DS4 Racing.
O Citroënech DS je v poslední době slyšet čím dál častěji. Sama automobilka nám koncem roku připomněla největší model DS5, ve spekulativní rovině se začalo hovořit o malém DS1. Dnes se podíváme kamsi mezí oba tyto velikostní extrémy, řeč bude o DS4 v provedení Racing.
Když se podíváte do našeho testu modelu DS4, musíte chtě nechtě dojít k závěru, že tento vůz se jako základ pro ostrý kompakt jaksi nehodí. U DS3 Racing šlo snahu Francouzů vyrobit nabídnout takovou verzi pochopit. Tento DS je velikostně prakticky totožný jako C3, a tak se jako základ francouzského Cooperu, jak jsme DS3-R překřtili, docela hodí. Jenže DS4 šel úplně jinou cestou. Oproti modelu C4 se nafoukl, a to především do výšky a stal se více než kompaktním hatchbackem jakýmsi crossoverem na pomezí hatchbacku a SUV. A stavět ostrou verzi zrovna na těchto základech?
Tedy spekulovalo se o tom již dříve, ale právě z výše zmíněných důvodů jsme těmto dohadům nepřikládali větší význam. Jaký omyl. Hned na několika internetových fórech se totiž v posledních dnech objevila trojice fotografií pocházející od neznámého zdroje, která DS4 Racing zachycuje bez jakéhokoli maskování. Poněkud schizofrenní koncepce sníženého-zvýšeného kompaktu se tak očividně dočká výroby.
Že jde právě o verzi Racing nemůže být pochyb. Podívejte se na snížený podvozek, upravené nárazníky a prahy, zadní difuzor a velké koncovky výfuků, střešní spojler... Jsou to zkrátka přesně ty úpravy, které bychom od verze Racing čekali a je vzhledem k charakteru snímků dosti nepravděpodobné, že by šlo o nějakou domácí legrácku příznivce Citroënů.
Podobně typické úpravy (sportovní sedadla, hliníkové a karbonové obložení atp.) můžeme očekávat i uvnitř, ale co pod kapotou? Dvousetkoňový DS4 s motorem 1,6 THP už se vyrábí, a tak by se v DS-R mělo objevit něco ostřejšího. Řeč obvykle padne na čtyřválcové turbo o objemu 2,0 litru vyvinuté ve spolupráci PSA a BMW. Že by motor, který dnes najdeme v novém BMW 3 F30?
Uvidíme, skoro jisté ale je, že premiéru sériového provedení můžeme očekávat v nejbližší době. Březnový autosalon v Ženevě vypadá jako dosti pravděpodobná volba.
Toto nemůže být nic jiného než prototyp Citroënu DS4 Racing
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva