Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911

Automobilka Porsche potvrdila vývoj plochého čtyřválcového boxeru, do svých modelů jej však nezačne montovat dříve než za tři roky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911

10.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Automobilka Porsche potvrdila vývoj plochého čtyřválcového boxeru, do svých modelů jej však nezačne montovat dříve než za tři roky.

Nutnost nadále snižovat papírovou spotřebu flotily svých vozů v zájmu omezení pokut za emise dostihne také německou společnost Porsche, která se vrátí zpátky k čtyřválcovým motorům. Původně se mělo za to, že je sportovní značka Volkswagenu představí ještě letos na frankfurtském autosalonu v modelech Boxster a Cayman, kolegové z Autocaru však zjistili, že downsizing ve skutečnosti není na programu dne.

„Není tajemstvím, že na čtyřválci pracujeme, pořád je ale v ranné fázi vývoje. Podle současných plánů potrvá minimálně tři roky, než budeme moci k tomuto projektu říci něco oficiálního, takže se to nestane dříve než v roce 2016,“ řekl Britům nejmenovaný zdroj z Zuffenhausenu zainteresovaný do tohoto produktu.

Nový, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválcový boxer s přímým vstřikováním paliva se měl podle starších zákulisních zpráv objevit jednak ve dvou zmiňovaných modelech a ve své atmosférické variantě také v údajně připravované další typové řadě situované ještě níž, jako nástupce Porsche 550 Spyder. Jestli se skutečně vrátí nástupce osudového vozu Jamese Deana, zatím netušíme, malé turbo se však podle Autocaru dostane také pod zadní kapotu devětsetjedenáctky a pod tu přední v crossoveru Macan.

V případě 911 991 by měl být základní motorizací, pro Boxster a Cayman se však zřejmě stane vrcholem. Jejich atmosférické šestiválce disponují výkonem 265 nebo 275 koní (2,7 l), respektive 315 až 325 koni (3,4 l), plochá čtyřka by se však díky turbodmychadlu měla dostat někam k 350 koním při 7 500 otáčkách a točivému momentu 480 newtonmetrů.


Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 1 - Test Porsche Boxster S 981 2012 004Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 2 - Test Porsche Boxster S 981 2012 011Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 3 - Test Porsche Boxster S 981 2012 015Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 4 - Porsche Cayman 2013 prvni oficialni sada 02Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 5 - Porsche Cayman 2013 prvni oficialni sada 03Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 6 - Porsche Cayman 2013 prvni oficialni sada 05Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 7 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 01Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 8 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 02Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 9 - Test Porsche 911 991 Carrera S style 03Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 10 - Porsche Macan 2013 ilustrace PSG PerexČtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 11 - Porsche Macan render nove 02Čtyřválcové turbo dostane nejen Porsche Boxster, Cayman a Macan, ale zřejmě i 911 - 12 - Porsche Macan ilustrace Perex
Tabulková spotřeba se bude snižovat napříč větší části nabídky Porsche, tohle jsou adepti

Zdroj: Autocar

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.