Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů?
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Porsche potvrdilo, že pracuje na novém Caymanu zaměřeného na okruhy, který by se mohl stát menší 911 GT3. A dost možná i s manuální převodovkou.
Ať už považujete informaci o tom, že Porsche zcela záměrně drží schopnosti Caymanu s motorem uprostřed zpátky, aby neohrozil souběžně prodávané devětsetjedenáctky, za skutečnost či fikci, pravdou zůstává, že výkonově tak tomu skutečně bylo a je. Tuto teorii by rovněž potvrzoval fakt, že do příchodu Caymanu R automobilka nenabízela kromě typu S (což byl ale jen vyšší standard) žádnou ostřejší verzi a třeba samosvorný diferenciál se ve výbavě objevil až v roce 2009.
I kdyby se ale výše uvedené zakládalo na pravdě, zastánci této konspirace dost možná už nebudou mít dále příležitost ji rozvíjet. Porsche ústy svého vysoce postaveného manažera před pár dny potvrdilo, že automobilka pracuje na Caymanu ve stylu 911 GT3.
Autorem onoho výroku je Andreas Preuninger, šéf vývoje vysokovýkonných modelů Porsche a pronesl jej při prezentaci nové 991 GT3. Podle kolegů z australských stránek CarAdvice při svém proslovu v souvislosti s Caymanem pronesl řečnickou, jestli je možné napodobit úspěch GT3 a sám si také odpověděl: „Možná, nevidím důvod, proč ne.“
Preuninger byl nakonec i mnohem konkrétnější. Přiznal, že první testy na okruhy orientovaného, ostrého Caymanu již proběhly, potíž je pouze v tom, že vůz prozatím ještě nedostal zelenou. Ptáte se, proč o tom pak vůbec vykládá? To samé zajímalo i přítomné, na naléhání, aby svá slova vysvětlil, se ale pouze usmál a sdělil: „Mám rád auta s motorem uprostřed, nic více není zapotřebí říkat.“
Šéf vývoje tak významné značky jistě nemá potřebu dělat ze sebe egocentrického hlupáka, jeho slova si proto vysvětlujeme pouze jediným způsobem - Cayman (či už s přídomkem R, GTS nebo GT3) zkrátka bude. Kdy přesně, to nevíme. Mluví se však o tom, že právě menší vybroušený „krokodýl“ s manuálem by mohl být jistou náplastí všem, kteří nejsou s to vyrovnat se se skutečností, že nová GT3 i GT3 RS mají pouze dvouspojkový automat. Je ale otázkou, jestli od Preuningera, který PDK v 911 GT3 hájí za každou cenu mnohdy absurdními argumenty, takový krok očekávat...
Turbo, GTS, GT2, GT2 RS, GT3 a spousta dalších modelů 911 proti Caymanu a Caymanu S... To se však již brzy asi změní
Zdroj: CarAdvice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 5 hodinami - Otylý elektrický hot hatch Hyundai ukázal na okruhu svou nesmyslnost. Vydrží tři kola, pak můžete hodiny nabíjet
včera - Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
14.5.2024
Nejnovější články
- Majiteli se Cybertruck rozpadá pod rukama tak moc, že prosí manažery Tesly i Elona Muska o nový. Všichni ho ignorují
před hodinou - Lamborghini Temerario se dere na světlo světa. Tradice značky nepopře jen motorem
před 2 hodinami - VW Golf GTI po faceliftu citelně podražil a ztrácí pozici lidového sporťáku, nadšence odradí i okleštěním nabídky
před 4 hodinami - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
před 5 hodinami - Mercedes potvrdil, že elektrický experiment se nezdařil, modely EQ končí. Spalovací platformy mají budoucnost
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva