Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů?

Porsche potvrdilo, že pracuje na novém Caymanu zaměřeného na okruhy, který by se mohl stát menší 911 GT3. A dost možná i s manuální převodovkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů?

29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche potvrdilo, že pracuje na novém Caymanu zaměřeného na okruhy, který by se mohl stát menší 911 GT3. A dost možná i s manuální převodovkou.

Ať už považujete informaci o tom, že Porsche zcela záměrně drží schopnosti Caymanu s motorem uprostřed zpátky, aby neohrozil souběžně prodávané devětsetjedenáctky, za skutečnost či fikci, pravdou zůstává, že výkonově tak tomu skutečně bylo a je. Tuto teorii by rovněž potvrzoval fakt, že do příchodu Caymanu R automobilka nenabízela kromě typu S (což byl ale jen vyšší standard) žádnou ostřejší verzi a třeba samosvorný diferenciál se ve výbavě objevil až v roce 2009.

I kdyby se ale výše uvedené zakládalo na pravdě, zastánci této konspirace dost možná už nebudou mít dále příležitost ji rozvíjet. Porsche ústy svého vysoce postaveného manažera před pár dny potvrdilo, že automobilka pracuje na Caymanu ve stylu 911 GT3.

Autorem onoho výroku je Andreas Preuninger, šéf vývoje vysokovýkonných modelů Porsche a pronesl jej při prezentaci nové 991 GT3. Podle kolegů z australských stránek CarAdvice při svém proslovu v souvislosti s Caymanem pronesl řečnickou, jestli je možné napodobit úspěch GT3 a sám si také odpověděl: „Možná, nevidím důvod, proč ne.“

Preuninger byl nakonec i mnohem konkrétnější. Přiznal, že první testy na okruhy orientovaného, ostrého Caymanu již proběhly, potíž je pouze v tom, že vůz prozatím ještě nedostal zelenou. Ptáte se, proč o tom pak vůbec vykládá? To samé zajímalo i přítomné, na naléhání, aby svá slova vysvětlil, se ale pouze usmál a sdělil: „Mám rád auta s motorem uprostřed, nic více není zapotřebí říkat.“

Šéf vývoje tak významné značky jistě nemá potřebu dělat ze sebe egocentrického hlupáka, jeho slova si proto vysvětlujeme pouze jediným způsobem - Cayman (či už s přídomkem R, GTS nebo GT3) zkrátka bude. Kdy přesně, to nevíme. Mluví se však o tom, že právě menší vybroušený „krokodýl“ s manuálem by mohl být jistou náplastí všem, kteří nejsou s to vyrovnat se se skutečností, že nová GT3 i GT3 RS mají pouze dvouspojkový automat. Je ale otázkou, jestli od Preuningera, který PDK v 911 GT3 hájí za každou cenu mnohdy absurdními argumenty, takový krok očekávat...


Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 1 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 03Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 2 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 01Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 3 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 06
Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 4 - Porsche Cayman 2013 prvni oficialni sada 03Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 5 - Porsche Cayman 2013 prvni oficialni sada 04Porsche Cayman GT3: ostrý Cayman bude. Stane se spásou příznivců manuálů? - 6 - Porsche Cayman 981 2013 oficialni nove 01
Turbo, GTS, GT2, GT2 RS, GT3 a spousta dalších modelů 911 proti Caymanu a Caymanu S... To se však již brzy asi změní

Zdroj: CarAdvice

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.