Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12

Některé zpátečnické weby až dnes informují o oficiálním potvrzení rekordu Lexusu LFA s paketem Nürburgring na Severní smyčce stejnojmenného okruhu. Realita nejlepšího času je ale v tuto chvíli docela jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12

15.9.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Některé zpátečnické weby až dnes informují o oficiálním potvrzení rekordu Lexusu LFA s paketem Nürburgring na Severní smyčce stejnojmenného okruhu. Realita nejlepšího času je ale v tuto chvíli docela jiná.

Lexus se již před více než týdnem pochlubil novým rekordním zápisem z Nürburgringu, když Severní smyčku tohoto okruhu zdolal za 7 minut a 14,64 sekundy. Podařilo se mu to s modelem LFA vybaveným paketem s příznačným názvem Nürburgring s nímž pokořil všechny dosavadní nejlepší časy: 7:24,22 Nissanu GT-R, 7:19,63 Chevroletu Corvette ZR1 2012 a 7:18 Porsche GT2 RS. Mezi těmito výkony by se ale nemělo zapomínat ani na Dodge Viper SRT10 ACR, který již v roce 2008 pokořil Norschleife za 7:22,1. Právě tvůrci tohoto vozu přijali výzvu Lexusu jako první a již o 14 dní později rekord LFA zašlapali do země.

Zatím to není oficiální, víme ale bezpečně, že minimálně k pokusu o rekord došlo, neboť dva vozy divize SRT (Street and Racing Technology) automobilky Chrysler byly na Nordschleife v posledních dnech spatřeny. Informace o novém rekordu pak pochází z úst Marva Spatze, prezidenta amerického Viper Clubu, který by si bájením o schopnostech ACR zřejmě dobré jméno neudělal. A co tedy Spatz prozradil? Že sériový Viper SRT10 ACR se zatím neznámým pilotem za volantem „udělal” Smyčku za 7 minut a 12 sekund. A že navíc nemusí jít o konečný čas, neboť pokusy o další vylepšení tohoto záznamu ještě probíhají.

Stejně jako při každé podobné příležitosti se můžeme přít, jak moc je Dodge Viper ACR sériově vyráběným silničními vozem, neboť o rekordu v této „třídě” sporťáků se i v tomto případě bavíme. Ale vzhledem k tomu, že jde o auto se silniční homologací, které si mohl pořídit kdokoli, kdo si k základní ceně Viperu přihodil 12 000 dolarů, je jím minimálně stejně tak jako Lexus LFA Nürburgring Package. Na místě je samozřejmě námitka, že Viper ACR už se nedá pořídit jako nový (podle Marva Spatze ale byly na Nordschleife přivezeny dva úplně nové skladové exempláře), to ale jeho kvality nikterak nesnižuje, spíše naopak. Však to neznamená nic jiného, že Dodge s roky starou technikou (a v případě Viperu jako takového ještě o mnoho starší) pokořil všechny hypermoderní supersporty s často násobnými cenovkami.

V tuto chvíli si musíme počkat na oficiální potvrzení tohoto výkonu a případný záznam jej dokumentující. Nemáme ale důvod mu nevěřit. Když se podíváte na video z roku 2008 dokumentující předchozí výkon, spatříte v něm řadu řidičských chyb. S trochou cviku a jejich eliminací nebylo již tehdy nereálné uvažovat o čase o několik sekund, tak proč ne rovnou o deset...


Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 1 - Dodge Viper SRT10 ACR 1Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 2 - Dodge Viper SRT10 ACR 2Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 3 - Dodge Viper SRT10 ACR 3Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 4 - Dodge Viper SRT10 ACR 4Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 5 - Dodge Viper SRT10 ACR 5Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 6 - Dodge Viper SRT10 ACR 6Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 7 - Dodge Viper SRT10 ACR 7Dodge Viper SRT10 ACR je znovu rekordmanem Nordschleife, zdolal jí za 7:12 - 8 - Dodge Viper SRT10 ACR 8
Dodge Viper SRT10 ACR

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.