Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti

Na první pohled byste asi neřekli, že tohle auto dokáže při akceleraci pokořit Bugatti, ale dokáže to. Se stále spoustou sériové techniky teleportuje řidiče.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti

28.10.2019 | Mirek Mazal

Na první pohled byste asi neřekli, že tohle auto dokáže při akceleraci pokořit Bugatti, ale dokáže to. Se stále spoustou sériové techniky teleportuje řidiče.

Čtvrtá generace Volkswagenu Golf dnes stojí v bazaru pár desítek tisíc korun. Takové ojetiny se vymykají očekávání nanejvýš svou trvanlivostí, což nelze říci o nejsilnější verzi R32. Šestiválec 3,2 VR6 24V si majitelé stále cení na statisíce Kč, přesto se ani tak v nabídce dlouho nehřejí. I tady technika vydrží, což nepřekvapí s ohledem na to, jakým úpravám toto provedení odolá.

Golf R32 snese zjevně postupné navýšení výkonu až nad hranici tisíce koní. Dokazuje to stroj firmy Don Octane, který úspěšně krotí až 1 013 (746 kW) výkonu a k tomu nejméně 1 200 Nm točivého momentu. Druhé číslo bylo s ohledem na limity „brzdy” odhadnuto a klidně může být vyšší, proto auto v akceleraci znevažuje i takového krále silnic, jakým je Bugatti Veyron.

Ohromnému výkonu pomohlo zejména přidání velkého turbodmychadla Garrett GTX4202R, které v kombinaci s novými vnitřnostmi využilo sériový motor. Trakci všech kol obhospodařuje elektronicky upravený systém 4Motion dodávaný taktéž od novoty. Daleko od běžně dostupné konfekce má sekvenční řazení nebo kompletní bezpečnostní rám. Kromě prosvítajících trubek a vytažených sportovních kol ale není na první pohled poznat, že tohle auto může způsobovat závratě.

Měřený úsek na 800 metrů zvládá Golf IV R32 Turbo za 17,03 sekundy s cílovou rychlostí 305,38 km/h. Téměř nedotknutelný Veyron papírově opět nestačí, ale řidič by se jistě tolik nenadřel a špunty do uší by mohly zůstat doma.


Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 1 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 01Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 2 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 02Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 3 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 03Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 4 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 04Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 5 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 05Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 6 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 06Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 7 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 07Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 8 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 08Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 9 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 09Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 10 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 10Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 11 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 11Firma dostala ze stále nenápadného Golfu víc než 1 000 koní, jede líp než Bugatti - 12 - VW Golf IV R32 Turbo 4motion Don Octane foto 12
Firma Don Octane svébytně ladí koncernové vozy. Golf dostal přes 1 000 koní výkonu

Zdroj: Car Acceleration TV@Youtube

Mirek Mazal

 

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše