Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování

Zdálo se být skoro jistým, že druhá generace Fordu Focus RS bude zároveň tou poslední. Jeden z činovníků Fordu ale minulý týden prozradil, že automobilka již pilně pracuje na generaci třetí. A ta bude zase rychlejší než všechny předchozí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování

8.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zdálo se být skoro jistým, že druhá generace Fordu Focus RS bude zároveň tou poslední. Jeden z činovníků Fordu ale minulý týden prozradil, že automobilka již pilně pracuje na generaci třetí. A ta bude zase rychlejší než všechny předchozí.

Třetí generace Fordu Focus se již nějaký ten pátek prodává i na českém trhu, o čemž svědčí i náš jarní test Focusu III 1,6 Ti-VCT. Víme též, že Ford chystá verzi ST, jejíž produkční provedení se již jistojistě představí ve Frankfurtu. To jsou samé jednoznačné zprávy, budoucnost varianty RS ale dosud zahaloval opar nejasností. Zvěsti o tom, že žádný další Focus RS s ohledem na evropské regulace spotřeby paliva nebude, se ale nakonec neukázaly být pravdivými.

Gunnar Herrmann, jeden ze šéfů Fordu, který má na starosti malá auta (což je z amerického pohledu i Focus), totiž v rozhovoru pro australský magazín Drive potvrdil, že třetí inkarnace Focusu RS již je ve vývoji. Zmínil též, že vůz přijde s ještě vyšším výkonem než dosavadní provedení, a to přesto, že si ponechá pouze pohon předních kol. Podle Herrmanna se toto řešení osvědčilo i u posílených verzí FRS s výkonem 345 koní a Ford prý bez větších problémů zkoušel i prototypy s výkonem 380 koní.

Faktem je, že Fordovo řešení přední nápravy s obchodním označením RevoKnuckle se i v našem testu ukázalo být pro práci s tak vysokým výkonem na přední ose prakticky bezproblémovým a ani větší porce výkonu by mu neměla činit potíže. Nové RS navíc mělo být lehčí, což by komplikae s přenosem výkonu na silnici srze přední osud mělo dále eliminovat.

Motorem vozu by měl být dvoulitrový čtyřválec, který použije varianta ST. Po úpravách by ale měl dávat výkon okolo 350 koní, tedy o dalších 100 více, než kolik bude mít k dispozici „estéčko”. Jak bude takhle nadopovaná malorážka fungovat si zatím netroufáme odhadovat, po zkušenostech s BMW 1 M Coupe si ale neděláme iluze. Však půjde o ještě 10 koní vvšší výkon dolovaný z motoru o třetinu menším objemu...

Zatímco na tuto otázku nám odpoví až čas, již nyní můžeme vyvrátit dřívější spekulace o tom, že by se nový Focsu RS měl stát hybridní čtyřkolkou. Herrmann označil tyto informace za zcela nepodložené.

Pokud vše půjde podle plánu, měli bychom se nového „eresa” od FOrdu dočkat buď v roce 2013 nebo 2014. Těšit se tedy budeme moci ještě dlouho...


Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 1 - Focus_RS_3Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 2 - Focus_RS_0Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 3 - Focus_RS_1Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 4 - Focus_RS_7Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 5 - Focus_RS_9Ford Focus RS Mk III: úspěšný příběh se dočká třetího pokračování - 6 - Focus_RS_8
Dosavadní Focus RS v našem loňském testu

Zdroj: Drive

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.