Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa)

Ještě před pár léty bychom nad těmito auty ve sprintech ohrnovali nos. Dnes dokážou Bentley Bentayga a Porsche Panamera Diesel předvést i 300 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa)

2.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ještě před pár léty bychom nad těmito auty ve sprintech ohrnovali nos. Dnes dokážou Bentley Bentayga a Porsche Panamera Diesel předvést i 300 km/h.

Každý z nás nejspíše touží po tom, aby v životě alespoň jednou dosáhl magické třístovky. Tedy rychlosti 300 km/h, která byla ještě před dvěma třemi dekádami pro většinu planety metou zcela nedostupnou. Koneckonců, stačí si uvědomit, že jedním z mála vozů, které takového tempa byly před lety schopné dosáhnout, bylo Ferrari F40, tedy nejdražší vůz, jaký italská automobilka v dané době nabízela.

Dnes je ovšem meta 300 km/h dostupná mnohem snáze a především mnohem širší sortě vozidel. Přesvědčit vás o tom může třeba takové Bentley Bentayga, které je titulováno jako nejrychlejší SUV světa. Jeho maximálka magickou třístovku přesahuje o jeden kilometr v hodině, tedy alespoň po teoretické stránce. Níže se ovšem můžete podívat, že praxe na Autobahnu není jiná, opakovaně.

Bentayga svého nejvyššího tempa sice nedosahuje zrovna snadno, což je logické s ohledem na aerodynamiku, velikost či hmotnost 2 440 kilogramů, nicméně držet jej dokáže s naprostou grácií. Nemalou zásluhu na tom nese nový přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec, který produkuje 608 koní a 900 Nm. Tento výkon pak přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka.

Snad ještě zajímavější než ona třístovka je ovšem následné zpomalení na rychlost okolo 200 km/h, které pak vypadá jako šnečí tempo. Přitom jde stále o metu, na kterou mnoho automobilů ani nedosáhne. Na druhou stranu, Porsche Panamera 4S Diesel, jež je pro změnu označováno za nejrychlejší produkční dieselový vůz světa, s ní nemá jediný problém.

Na druhém videu si tak můžete prohlédnout, jak německý sedan (či technicky liftback) zvládá se svými 422 koňmi, 850 Nm a 2 125 kilogramy dvoustovku. Dosáhne jí za pouhých 17 sekund, zejména díky volbě krátkodobého sportovního režimu Sport Response. Ten se vypíná právě po dosažení 20 sekundách, tedy zde krátce po dosažení tempa 200 km/h.

Více vás již slovem nebudeme od působivých záběrů zdržovat, závěrem tak jen pro úplnost dodáme, že Panamera 4S používá osmiválcového motoru a její nejvyšší rychlost činí 285 km/h. Magické třístovky tedy nedosáhne, na tento úkon již budete potřebovat jejího sourozence v podobě benzinové varianty Turbo.


Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 1 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 01Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 2 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 02Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 3 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 03
Bentley Bentayga W12 se za hranici 300 km/h podívá opakovaně relativně snadno

Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 4 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 04Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 5 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 05
Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 6 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 06Jak rychlý dnes může být diesel? A SUV? Budete se divit (videa) - 7 - Bentley Bentayga 300 kmh Porsche Panamera Diesel acceleration video 07
Nová Panamera Diesel s prvním osmistupňovým „DSG” má režim, v něm dvoustovku zdolá jako nic

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.