Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, ale také nadmíru drahá
28.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za standardní ráfek z uhlíkových vláken vážící 6 kilo dáte 217 500 Kč. Sáhnout však můžete po zakázkovém provedení za 248 tisíc korun.
Karbon již nějaký ten pátek není nedostupným stavebním materiálem, s jeho stále hojnějším užitím začínají přicházet i mainstreamové automobilky. Ovšem pouze v rámci dekorů v interiéru nebo v případě doplňků na exteriéru. Kola z uhlíkových vláken ovšem i nadále patří mezi nedostatkové zboží, které lze ve standardu očekávat pouze u Koenigseggu. Nově pak s takovými ráfky začíná koketovat i koncern VW Group, nic konkrétního však dosud nebylo potvrzeno.
Pokud tedy nechcete čekat, než Němci osadí karbonovými koly nejspíše chystané Bugatti Chiron, pak byste možná měli hodit očkem po nabídce americké společnosti Vitesse AuDessus. Ta momentálně nabízí jednodílné ráfky z uhlíkových vláken, z nichž každý váží pouhých 6 kilogramů. Kola jsou dle přiložených snímků k dispozici až ve 20palcovém rozměru, úspora neodpružené hmotnosti oproti stejně velkým kovaným ráfkům tak může být až dvacetikilová.
Křehkosti materiálu se obávat nemusíte, firma Vitesse AuDessus použila na výrobu stejné technologie jako týmy Formule 1 či výše zmiňovaný Koenigsegg. Uhlíková vlákna jsou tedy spojena s pečlivě vysoustruženými hliníkovými úchyty, přičemž každé takové kolo je vyráběno na míru. Specifikovat lze tedy nejen velikost ráfku, ale rovněž rozteč mezi šrouby. Z toho důvodu se počítá s dodáním sady do tří až čtyř týdnů.
Standardně vychází jedno kolo na 8 875 USD (cca 217 500 Kč), za zakázkové provedení pak dáte 10 125 USD (248 tisíc korun). V takovém případě si ovšem nespecifikujete pouze velikost, ale také design i barevné zpracování. Firma pak dodává, že momentálně svým programem pokrývá stávající nabídku značek Aston Martin, Bentley, BMW, Bugatti, Ferrari, Lamborghini, McLaren, Mercedes-Benz a Porsche.
Karbonová kola Vitesse AuDessus jsou extrémně lehká, mezi nejlevnější ovšem nepatří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 2 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 4 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 5 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 6 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva