Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní

Firma VF Engineering nadělila italskému býku kromě přeplňování také nové řízení motoru. Zbytek zůstává, levná tato úprava přesto není.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní

24.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firma VF Engineering nadělila italskému býku kromě přeplňování také nové řízení motoru. Zbytek zůstává, levná tato úprava přesto není.

Na italské vozy s rozzuřeným býkem ve znaku si troufne málokterá tuningová firma. VF Engineering však mezi ně patří, přestože aktuálně její kreace nedostala do vínku extrémní bodykit, ale „pouze“ poladěný motorový prostor. V tom se objevuje kompresor Eaton TVS2300, který počítá s plnícím tlakem 7,5 psi a který zvedá výkon 5,2litrového desetiválce na 816 koní. Mimo to je možné počítat s točivým momentem 830 Nm, přičemž dle svých tvůrců by „baby Lambo“ mělo nabízet působivý zátah již od 2 300 otáček, tedy ještě dříve než v sérii.

Zcela jistě vylepšenou jízdní dynamikou se úpravce bohužel nepochlubil, dodává však, že kompresor dostal přednost na úkor turbodmychadla díky zaručení lineárnější dodávky výkonu. Kromě něj se přitom pod zadní víko nastěhovala kupříkladu nová vodní pumpa Bosch, duální chladicí systém, vylepšený rozvodový řemen či nové vzduchové filtry K&N. Vše pak rámuje přemapovaná řídicí jednotka od Hex Flash, přičemž tuneři dodávají, že od veškerých změn se můžete snadno vrátit k továrnímu nastavení.

Tím nám ale tisková zpráva firmy VF Engineering končí, dodat již můžeme pouze cenu. Ta byla vypočítána na 32 995 USD (837 500 Kč), což rozhodně není malá suma, zvláště když nezahrnuje instalaci. Na druhou stranu, kvůli té nemusíte do Kalifornie, úpravce totiž může celý kompresorový kit zaslat poštou a vy zde pouze oslovíte důvěryhodné mechaniky s alespoň nějakými zkušenostmi s podobnou prací. Další výhodou „šneka“ oproti turbu je totiž vcelku snadná montáž.


Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 1 - Lamborghini Huracan VF Engineering 01Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 2 - Lamborghini Huracan VF Engineering 02Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 3 - Lamborghini Huracan VF Engineering 03Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 4 - Lamborghini Huracan VF Engineering 04Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 5 - Lamborghini Huracan VF Engineering 05Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 6 - Lamborghini Huracan VF Engineering 06Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 7 - Lamborghini Huracan VF Engineering 07Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 8 - Lamborghini Huracan VF Engineering 08Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 9 - Lamborghini Huracan VF Engineering 09Lamborghini Huracán dostalo první přeplňování kompresorem, má až 816 koní - 10 - Lamborghini Huracan VF Engineering 10
Lamborghini Huracán se u firmy VF Engineering dočkalo kompresoru a výkonu 816 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.