Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely
7.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská značka tratila na každém modelu LFA. Přádelnu karbonových vláken však uzavřít nehodlá, místo toho s ní plánuje sestup o třídu níže.
Při pohledu na šílenou cenovku Lexusu LFA zřejmě každého napadlo, že japonská automobilka si představením limitované pětisetkusové série pěkně namastila kapsu. Opak je však pravdou. Podle vedení Toyoty byl celý projekt enormně ztrátový, díky čemuž se nemůžeme divit zamítavému vrtění hlavou na jakoukoliv otázku týkající se nástupce či verze LFA Roadster. Podle zdroje zevnitř automobilky sice na podobné úvahy došlo, s nakonec byl ale vývoj jakéhokoliv dalšího supersportu shozen ze stolu. Alespoň pro tuto chvíli.
Pro japonskou továrnu Motomachi, ze které nedávno vyjel poslední pětistý Lexus LFA, to ovšem neznamená uzavření výrobní linky. I nadále zde budou vznikat náhradní díly, přičemž jedno z mála míst na světě, kde dochází k předení karbonových vláken, hodlá Toyota využít i k produkci méně exkluzivních modelů. První vlaštovkou by přitom mohlo být spíše luxusní než sportovní kupé, které by vycházelo z konceptu LF-LC.
Tyto zvěsti však zatím nebyly oficiálně potvrzeny, Jak jsme ovšem zmínili v říjnu u příležitosti australského autosalonu v Sydney, značka v blízké budoucnosti s jeho výrobou skutečně počítá. Jasno sice není o motoru, s ohledem na zmiňovaný luxus ale zřejmě kupé skutečně dostane hybridní techniku. Reálné navýšení hmotnosti by totiž v takové chvíli nevadilo.
Více informací bychom měli mít k dispozici nejpozději na ženevském autosalonu. Je ovšem možné, že se Lexus blýskne již v Detroitu. Ostatně, severoamerický trh je pro něj mnohem důležitější než ten evropský, zejména když mu analytici předpovídají v příštích čtyřech letech citelný růst.
Produkční Lexus LF-LC bude zřejmě druhým vozem japonské značky, který využije karbonového materiálu. Samozřejmě za předpokladu, že jej automobilka opravdu uvede do sériové výroby
Zdroj: MotorAuthority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nemoc doby: Audi se rozhodlo odpravit stále žádaný model, jeho prodeje najednou vzrostly skoro dvojnásobně
4.4.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024 - Ford zrušil plány na odhalení nových elektromobilů v roce 2025, sázka na jednu kartu dál nevychází
5.4.2024 - Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5.4.2024 - Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva