Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely

Japonská značka tratila na každém modelu LFA. Přádelnu karbonových vláken však uzavřít nehodlá, místo toho s ní plánuje sestup o třídu níže.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely

7.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská značka tratila na každém modelu LFA. Přádelnu karbonových vláken však uzavřít nehodlá, místo toho s ní plánuje sestup o třídu níže.

Při pohledu na šílenou cenovku Lexusu LFA zřejmě každého napadlo, že japonská automobilka si představením limitované pětisetkusové série pěkně namastila kapsu. Opak je však pravdou. Podle vedení Toyoty byl celý projekt enormně ztrátový, díky čemuž se nemůžeme divit zamítavému vrtění hlavou na jakoukoliv otázku týkající se nástupce či verze LFA Roadster. Podle zdroje zevnitř automobilky sice na podobné úvahy došlo, s nakonec byl ale vývoj jakéhokoliv dalšího supersportu shozen ze stolu. Alespoň pro tuto chvíli.

Pro japonskou továrnu Motomachi, ze které nedávno vyjel poslední pětistý Lexus LFA, to ovšem neznamená uzavření výrobní linky. I nadále zde budou vznikat náhradní díly, přičemž jedno z mála míst na světě, kde dochází k předení karbonových vláken, hodlá Toyota využít i k produkci méně exkluzivních modelů. První vlaštovkou by přitom mohlo být spíše luxusní než sportovní kupé, které by vycházelo z konceptu LF-LC.

Tyto zvěsti však zatím nebyly oficiálně potvrzeny, Jak jsme ovšem zmínili v říjnu u příležitosti australského autosalonu v Sydney, značka v blízké budoucnosti s jeho výrobou skutečně počítá. Jasno sice není o motoru, s ohledem na zmiňovaný luxus ale zřejmě kupé skutečně dostane hybridní techniku. Reálné navýšení hmotnosti by totiž v takové chvíli nevadilo.

Více informací bychom měli mít k dispozici nejpozději na ženevském autosalonu. Je ovšem možné, že se Lexus blýskne již v Detroitu. Ostatně, severoamerický trh je pro něj mnohem důležitější než ten evropský, zejména když mu analytici předpovídají v příštích čtyřech letech citelný růst.


Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 1 - Lexus LF-LC blue 01Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 2 - Lexus LF-LC blue 02Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 3 - Lexus LF-LC blue 03Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 4 - Lexus LF-LC blue 04Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 5 - Lexus LF-LC blue 05Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 6 - Lexus LF-LC blue 06Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 7 - Lexus LF-LC blue 07Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 8 - Lexus LF-LC blue 08Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 9 - Lexus LF-LC blue 09Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 10 - Lexus LF-LC blue 10Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 11 - Lexus LF-LC blue 11Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 12 - Lexus LF-LC blue 12Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 13 - Lexus LF-LC blue 13Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 14 - Lexus LF-LC blue 14Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 15 - Lexus LF-LC blue 15Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 16 - Lexus LF-LC blue 16Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 17 - Lexus LF-LC blue 17Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 18 - Lexus LF-LC blue 18Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 19 - Lexus LF-LC blue 19Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 20 - Lexus LF-LC blue 20Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 21 - Lexus LF-LC blue 21Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 22 - Lexus LF-LC blue 22Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 23 - Lexus LF-LC blue 23Lexus s nástupcem supersportu LFA nepočítá, „karbonovou technologii” ale použije pro levnější modely - 24 - Lexus LF-LC blue 24
Produkční Lexus LF-LC bude zřejmě druhým vozem japonské značky, který využije karbonového materiálu. Samozřejmě za předpokladu, že jej automobilka opravdu uvede do sériové výroby

Zdroj: MotorAuthority

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.