Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

V létě se mluvilo o tom, že RX-8 to už má u Mazdy spočítané. Vlastně je to i pravda, poslední kusy tohoto modelu ale ještě budou vyrobeny.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

10.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V létě se mluvilo o tom, že RX-8 to už má u Mazdy spočítané. Vlastně je to i pravda, poslední kusy tohoto modelu ale ještě budou vyrobeny.

Pro Evropany je RX-8 uzavřenou kapitolou již od loňska, až v létě ale proběhla éterem zpráva, že výroba vozu skončila úplně a Mazda již pouze doprodá existující skladové zásoby. Tato informace nepocházela z oficiálních zdrojů a neukázala se nakonec být úplně pravdivou, k realitě přesto daleko neměla.

Japonská automobilka totiž na konci minulého týdne oznámila, že prodej vozu na všech trzích mimo Japonsko již byl ukončen a právě pouze v domovině RX-8 bude zákazníkům nabídnuta zvláštní edice, která uzavře její životní pouť. Po vzoru jejího předchůdce jménem RX-7 bude nazvána Spirit R a do prodeje vstoupí 24. listopadu v limitovaném počtu tisíc kusů. K dispozici by zákazníkům měla být do vyprodání plánované tisícovky, do 12. června 2012 si pak bude možné pořídit ještě běžně vyráběné provedení Type G, jenž je dostupné pouze s automatickou převodovkou. Poté produkce vozu definitivně skončí.

Spirit R bude vycházet z dříve dostupných verzí Type RS (s manuálním řazením) a Type E (s „automatem”) oproti kterým nabídne pár vizuálních i funkčních specifik. Zákazníci k oběma verzím dostanou přední, mlhová i koncová světla s černým pozadím, červeně lakované třmeny brzd a obložení interiéru v lesklé piánové černi. Karoserie ponese buď šedou, černou nebo bílou barvu a nebude jim pochopitelně chybět ani označení edice Spirit R na zádi.

Pokud zvolíte variantu s manuální převodovkou, rozeznáte ji zvenku i podle bronzově zbarvených 19" kol z lehkých slitin, zevnitř pak díky zvláštním sportovním sedadlům Recaro. „Automatická” verze dostane přitvrzený a snížený podvozek, větší brzdy a kožené čalounění vnitřku s červeným obšitím. Kola jsou v tomto 18" a šedě zbarvená.

Ceny budou začínat na 3 120 000 jenech (cca 750 000 Kč) za Spirit R s automatickou převodovkou, na ručně řazené provedení byste si museli připravit 3 250 000 jenů (cca 780 000 Kč), tedy pokud byste žili v Japonsku.

Znamená tento krok úplný konec pro Wankelův motor? S ohlede na aktuální regulace a ne zrovna dokonalou efektivitu tohoto typu agregátu bychom skoro řekli, že ano, Mazda ale tvrdí opak. Sám nejvyšší šéf firmy Takashi Tamanouchi řekl, že motor s rotačním pístem s námi bude i v budoucnu. Máme se tedy možná ještě na co těšit...


Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 1 - Mazda RX-8 Spirit R 01Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 2 - Mazda RX-8 Spirit R 02Mazda RX-8 Spirit R: posledních tisíc Wankelů na rozloučenou - 3 - Mazda RX-8 Spirit R 03
Mazda RX-8 Spirit R

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.