Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný

Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný

16.11.2018 | Mirek Mazal

Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.

Volkswagen už pátým rokem vyrábí excelentní Golf sedmé generace ve verzi R. V našem redakčním testu zaujal nejen svou rychlostí, kterou od vozu s výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 380 Nm (facelift přinesl ještě 10 koníků navíc a 20 Nm k dobru) tak nějak očekáváte, ale i bezchybnou každodenní použitelností a uživatelskou přívětivostí. Může to být pravý vlk v rouše beránčím, se kterým ráno odvezete děti do školy a odpoledne si s ním zařádíte na okruhu - obojí zvládne s velkou grácií.

Zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy a nepopsatelná schopnost zvládat svou dynamiku klidně i v rychlostech přes 250 km/h v hávu rodinného hatchbacku ale nevyjde zrovna lacino. Auto stojí více jak milion korun a provozní náklady též nepatří k nejnižším. Jeho motor je sice relativně úsporný, 300koňový potenciál s krátce poskládanou převodovkou a pohonem 4x4 ale za méně jak 10 litrů benzinu jezdí jen s velkým sebezapřením. Co tedy s tím, pokud se vám „eRko” přesto vizuálně líbí, ale „živit” ho nechcete?

Někdo takový se našel na jihu Holandska, a tak se rozhodl, že si Golf R tak trochu vyrobí doma. Nechápejte to špatně, neznámý kutil koupil u dealera slabší variantu s motorem 2,0 TDI a zbytek doladil vlastníma rukama. Na první pohled odvedl dokonalou práci, odpovídají specifické nárazníky, kola, snížený podvozek, brzdy, znáčky, dokonce i čtveřice koncovek výfuku. Právě ta je jediným slabším místem - výfuky zpod nárazníku vykukují o trochu více než u originálu.

Něčeho takového by si ale všimli jen znalci a ani to by nebylo stoprocentní vodítko, třeba kvůli neoriginálnímu výfuku. Faleš tady odhalil až nizozemský registr, který hovoří o dieselovém motoru s výkonem 184 koní pod kapotou. Pravděpodobně jde tedy původně o variantu GTD, která sice též nevyšla lacino, ceny Golfů R v Nizozemsku se ale vzhledem k obecně vyšším cenám a specifickému zdanění šplhají v přepočtu až ke 2 milionům korun. A benzin je tam nejdražší v zemích EU...


Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 1 - VW Golf R napodobenina 01Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 2 - Falesny VW Golf R dalsi 01Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 3 - VW Golf R napodobenina 02Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 4 - VW Golf R napodobenina 03Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 5 - VW Golf R napodobenina 04Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 6 - VW Golf R napodobenina 05Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný - 7 - Falesny VW Golf R dalsi 02
Tento holandský Golf je na první pohled úctyhodný 300koňový top model. Ve skutečnosti jde ale o dvoulitrový diesel, který si na verzi R jen dokonale hraje

Zdroj: Auto Junk

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.