Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Toyota Supra vznikla jen díky šéfovi VW, Japonci mu za to teď otevřeně děkují
14.11.2019 | Mirek Mazal
Jakkoli to může znít zvláštně, bez generálního ředitele Volkswagenu by dnes Toyota neměla novou Supru oceněnou Zlatým volantem. Přiznal to přímo šéf jejího vývoje.
Kontroverzní čtvrtá generace Toyoty Supra byla tento týden zvolena nejlepším současným autem ve své kategorii v anketě Zlatý volant 2019. Odměnu za odvedenou práci převzal viditelně nadšený šéfinženýr Tetsuya Tada, kterého doprovázel asistent vývoje Masayuki Kai. Pánové poděkovali a v závěrečné řeči nezapomněli připomenout zásluhy obou zúčastněných z automobilek, tedy BMW a Toyota, které na vývoji stále čerstvé novinky léta spolupracovaly.
Tada s pohárem v ruce zmínil velký přínos mnichovských kolegů, proto očekávaně vyzdvihl generálního ředitele BMW Olivera Zipseho a od publika si potlesk vysloužil i šéf bavorských designérů Adrian van Hooydonk. Zvláštní poděkování si ale japonský řečník nechal na konec. A nepatřilo nikomu jinému než Herbertu Diessovi, šéfovi koncernu Volkswagen - jen díky němu prý mohla nová Supra spatřit světlo světa.
To zní dnešní optikou hodně zvláštně, však VW neměl a nemá s vývojem ani výrobou nové Supry co do činění. Stalo se snad něco na pozadí, co nám uniklo? Kdepak, jen nesmíme zapomínat na to, že Diess nestrávil celý život u VW a do roku 2015 byl šéfem vývoje v BMW. Spolupráce na přípravách Toyoty Supra a BMW Z4 začala už před sedmi lety a právě tehdy sehrál Diess klíčovou roli. Neprojevit prý nadšení pro celý projekt, ani jedno z těchto aut už by nevzniklo. „Díky podpoře pana Diesse jsme to zvládli, děkuji,“ prohlásil Tetsuya Tada před publikem. Velké gesto adresáta potěšilo, později se i nechal zvěčnit po boku Tady a nového šéfa BMW Zipseho se Zlatým volantem pro Supru.
Herbert Diess (nyní v čele VW) byl u prvních námluv Toyoty a BMW a prosadil realizaci celého projektu
Šéf vývoje Supry jménem Tetsuya Tada mu za to veřejně poděkoval
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva